Winkeldiefstal

tessatj
Topic Starter
Berichten: 3

Winkeldiefstal

#1 , 20 jan 2016 18:00

Ik heb de grootste stommiteit uit mijn leven begaan.
Ik ben 23 jaar en ben eind vorig jaar betrapt bij het stelen van goederen uit een kledingwinkel.
De politie is erbij gekomen, ik heb de goederen meteen betaald en daarna hebben ze mij meegenomen voor vingerafdrukken, foto's en een verhoor.
Ik maak mij enorm veel zorgen over mijn toekomst. Komt dit op mijn strafblad? Welke straf kan ik verwachten?
Mijn strafblad was tot nu toe blanco maar ik heb schrik dat dit er wel op zal komen te staan.
Ik zit in mijn derde bachelor leerkracht secundair onderwijs en vrees dus dat ik nooit aan een job zal kunnen geraken.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
watmoetikdoen1234
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2017 00:09

Ik zit namelijk ook in een gelijkaardige situatie wat was het verdict hiervan? Wat was jouw straf?

Kun je nog aan job geraken met jouw bachelor, denk je?

Nicolas2020
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 sep 2017 09:43

[edit] Ik lees net dat dit bericht al heel oud is, maar goed, misschien kan mijn bericht hieronder toch nog wat helpen voor mensen in een gelijkaardige situatie, lees, die in het onderwijs staan of willen stappen.

Is er aangifte gedaan door de winkel? Dien je voor een rechter te verschijnen? Indien ja, dan komt zoiets waarschijnlijk op je strafblad, ja.

Als je in het onderwijs gaat, dien je een afschrift te bezorgen van je strafregister. Het is de uitvoerende macht die beslist of je al dan niet in aanmerking komt voor de job.

Ik ken collega's bij mij op school die géén blanco strafblad hebben (rijden onder invloed e.a. verkeersovertredingen) en daar maakt het bestuur geen probleem van. Die feiten zijn natuurlijk in een (ver) verleden gebeurd moet ik er wel aan toevoegen, niet enkele maanden voor ze gingen solliciteren ... .

Om aan de slag te gaan als leerkracht hoef je dus geen BLANCO strafblad te hebben, het hangt er echt vanaf wat erop staat. Als je ooit feiten met een minderjarige hebt gepleegd kan je het natuurlijk schudden, maar een kleine diefstal kan misschien aanzien worden als 'jeugdzonde'. Onmiddellijk open kaart spelen met de directie als je gaat solliciteren in elk geval!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”