seksuele intimdatie door arts + andere feiten , vraag bewijslast/strafcategorie voor klacht

butterfly_1987
Topic Starter
Berichten: 6

seksuele intimdatie door arts + andere feiten , vraag bewijslast/strafcategorie voor klacht

#1 , 04 dec 2015 17:05

Beste ,

Ik ben recent naar een andere huisarts moeten gaan omwille van seksuele intimidatie dat tot aanranding ging , tevens ging hij over naar geweld toen ik er op een keer zodanig genoeg van had en hem zei dat ik zijn boekje zou opentrekken . Hierop greep hij me weer maar eens vast maar dit keer liet hij me niet los , hij kneep zowaar mijn longen dicht en belemmerde mij om naar de uitgang te trekken , het betreft 1 arts in een Burgerlijke vennootschap onder vorm van besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid , medisch personeel heeft alles duidelijk gezien maar sluit de ogen helaas .

Ik ben niet veel later doodziek geworden en bleek dat ik een zwaar kaliumtekort had , tevens thiaminegebrek , de politie vond mij door een andere reden zwaar vermagerd in mijn woonst op de vloer en bracht mij over naar het ziekenhuis waar men mij enkele dagen op de medium care heeft gehouden gezien de ernst van de situatie .

Het is ook zo dat ik bloedresultaten kan verkrijgen hieromtrent dat de arts heeft laten uitvoeren , hij wist hier degelijk van , maar deed er nooit iets aan .
Ik kreeg voortdurend cortisone en dus bleef ik ook ziek .

Hieromtrent kan ik dus wel effectief zwart op wit bewijzen dat hij weet had van mijn gezondheidstoestand doch daar niets aan deed , betreft de seksuele intimidatie ging dit tot een gegeven moment over tot ( ik denk aanranding van de eerbaarheid ? ) , hij nam mij bij een rugonderzoek plots vast en trok me brutaal tegen zijn geslachtsorgaan aan , ik weet niet onder welke categorie dit valt ?

Daarnaast vraag ik mij af welke bewijslast er zou moeten zijn om de seksuele intimidatie aan te geven , ik ben inmiddels door deze arts al drie jaar ziek waaronder 2 jaar en half zonder eigen weet .

Indien iemand mij helpen kan , graag ... Al moet ik er gewoon terug binnengaan om de bewijslast te verzamelen zou ik dit heel misschien nog overwegen ... ik ben mijn werk kwijt door hem en wens dan ook dat ' gerechtigheid ' mogelijk gemaakt wrd , al is het met horten en stoten , ik dacht zelfs een privé detective in te schakelen , of zelf een camera mee te nemen , maar ik neem aan dat dit niet het bewijs is waar de rechtbank op wacht ?
tevens weet ik niet waarvoor ik juist klacht moet neerleggen ...

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5445

#2 , 04 dec 2015 22:01

Al eerst klacht neerleggen bij de politie. De meeste korpsen hebben hiervoor tegenwoordig een specifiek getrainde (vrouwelijke) agent en nemen klachten ernstig. Blijf al zeker bij die arts weg en zoek voor jezelf (indien nodig) professionele hulp om alles terug een plaats te geven.

butterfly_1987
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 05 dec 2015 01:19

@ Sirkii , allereerst dank ik U voor Uw reactie , ik ben momenteel in begeleiding bij de correcte instantie's en kan hierop vrij goed terugvallen , betreft juridisch aspect is het zo dat de politie EN ook flagrant het parket zelf deze arts blijkbaar al jaren voor diverse feiten wil ' pakken ' ,
ik schreef eerder , en ik citeer : "Ik ben niet veel later doodziek geworden en bleek dat ik een zwaar kaliumtekort had , tevens thiaminegebrek , de politie vond mij door een andere reden zwaar vermagerd in mijn woonst op de vloer en bracht mij over naar het ziekenhuis waar men mij enkele dagen op de medium care heeft gehouden gezien de ernst van de situatie . "

de politie kreeg een ' stille oproep ' , ik was in de war ( door het thiaminegebrek ) en wist met mezelf geen blijf meer , ik besefte nog amper dat ik bestond in principe , ik hing de telefoon meteen weer op omdat ik eigenlijk niet meer wist waar ik nu juist die oproep voor deed .

Enkele ogenblikken later bleef een onbekend telefoon nummer mij opbellen , nam ik op en zei ik " sorry vergissing '' , de intonatie en connotatie waarmee ik sprak gaf blijkbaar de doorslag om toch een team te sturen naar mijn adres , eens het interventieteam ter plaatse kwam lag ik inmiddels al op de grond in mijn woonst , ik had nihil aan fut over en woog nog amper 30 kg ( kon niet meer eten door het kaliumtekort , stress , afin , warrig ) , zij konden zo de deur openen daar het toen gelukkig zomer was en ik de deur dan ook los gelaten had , ze kwamen binnen en vroegen me of ik drugs nam , wat ik dus niet deed , ik zou naar het schijnt wartaal uitgeslagen hebben en dus vroeg men mij ook meteen " wanneer heb jij nog het laatst een dokter gezien want sorry maar je bent een wandelend lijk hoor " , ik reageerde ietwat verontwaardigd daar ik die week die arts nog gezien had die beweerde dat ik kerngezond was en dat het puur in mijn hoofd zat .

Nadat ik nog maar louter en alleen de naam van de arts zei zag ik de agenten werkelijk wit wegtrekken en hoorde ik vaker de termen " gevaarlijke mens , duister , psychopaat , gestoord , louche zaakjes , ... )" ik ben wellicht een gegeven moment ook eigen zeg gaan vertellen en het hele verhaal kwam eruit .

Nadien werd ik verzocht op verhoor te komen met een medisch attest waarin duidelijk te kennen staat dat ik aan zware hypokaliëmie leed en dat dit niet onopgemerkt kon geweest zijn indien ik mij regelmatig had laten controleren bij een arts , doch , ik was pas geweest en had dus ook die bloedresultaten via de politiebrief vast gekregen , hij wist al een jaar dat ik daaraan leed , wetende dat het dodelijk kan aflopen , maar deed er uberhaupt niets aan .
De politie zelf is in mijn ogen te snel geweest ... Ik meldde hen dat ik bewijslast wou voor al dat hij me aangedaan had en dat ik mij voorlopig dan ook nog niet als burgerlijke partij zou opstellen voor een klacht maar dat ik er gewoon nog naartoe zou blijven gaan mits zij dan inderdaad een vrouwelijke agente of hoe dan ook in feite een soort van undercover op poten konden zetten , hier is niet verder op ingegaan helaas , het is dus zijn woord tegen dat van mij , tenzij ik terug ga en letterlijk de bewijzen ga halen dmv ??? , dat is dus feitelijk de vraagstelling , door middel van wat kan ik bewijslast voorleggen , wat moet de bewijslast concreet zijn ?
wegens gebrek aan bewijs dreigt het dossier te gaan sluiten ...
Daarom vroeg ik mij af of het zaaks kon wezen een privé detective in te schakelen die mij een cameraatje meegeeft ( o.d ) en vraag ik mij af of dit dan voor de rechtbank ' rechtmatig genoeg verkregen bewijs is " ... Ik zie geen andere opties en zou het fijn vinden mocht iemand nog suggesties hebben , of althans meer info dan waarover ikzelf beschik .
Dank alvast ,

mvg ,

Reclame

butterfly_1987
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 05 dec 2015 01:58

Helaas is het zo dat er blijkbaar ook heel wat ' weerbots ' bestaat omtrent de beslissing om al dan niet een prive detective in te schakelen ,
ik zou hiermee belastend materiaal kunnen bemachtigen dat weer tot een procedurefout kan gaan leiden daar de privacywet kan ingeschakeld worden ten allen tijde , ik neem aan dat het dus altijd om een 50-50 case gaat en hoe goed geluimd de rechter en vooral naar wie deze geluimd is ... Hieronder even wat beknopte info ;

Bepalingen uit het bijzonder strafrecht
Het Belgische Parlement heeft in 1992 een Privacywet m.b.t. het opslaan en verwerken van persoonsgegevens en in 1994 een Privacywet m.b.t. het afluisteren, kennisnemen en opnemen van privé-communicatie en -telecommunicatie goedgekeurd. Aangezien de Privacywet één van de belangrijkste en tevens één van de moeilijkste bepalingen is waarmee private speurders geconfronteerd worden (bij iedere opsporingsmethode moet men er rekening mee houden en fungeert men al gauw op de grenzen van het wettelijk toelaatbare), wordt er in tegenstelling tot de andere bepalingen uitvoeriger op ingegaan.
3.1. Privacywet38
Met de Privacywet wordt de Wet van 8 december 1992 tot de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens39 bedoeld (ook ‘wet verwerking persoonsgegevens’ (WVP) genoemd).

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 05 dec 2015 09:06

Indien er al een onderzoek gaande is en u klacht heeft ingediend dan denk ik dat u dit best verder overlaat aan de politie en het parket, stel uzelf burgerlijke partij. 30 kilo, hypokaliëmie en thiaminetekort klinkt mij als een extreem geval van anorexia; ik ben geen arts maar indien u de week tevoren nog die dokter had gezien dan lijkt het me dat hij u had moeten laten opnemen. Enfin, ik weet uit persoonlijke ervaring met iemand uit mijn familie dat dit zéér ingewikkelde situaties kunnen zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

eylis
Berichten: 8850

#6 , 05 dec 2015 10:28

thiaminegebrek komt inderdaad enkel in zeer lichte vorm voor in west-europa. Chronische en zeer zwaar thaminegebrek zijn het gevolg van ofwel een langdurig en extreem uithongerings- of drankverleden. Het gerecht zal je zaak zeker met de nodige aandacht behandelen. Maar je moet nu vooral aan je gezondheid denken en je ook psychisch laten bijstaan. Door je medische problematiek is dit allemaal zeer zwaar voor jou. zoek de nodige hulp.

Franciscus
Berichten: 38678

#7 , 06 dec 2015 13:40

U mag perfect uw eigen gesprekken met die arts of met andere personen opnemen vb het aanwezige personeel.
Het zal steeds de rechter zijn die over het gebruik van die gesprekken zal oordelen ten gronde.
Een onderzoeksrechter kan wel de BOM wetgeving laten toepassen.

butterfly_1987
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 13 dec 2015 04:39

thiaminegebrek komt inderdaad enkel in zeer lichte vorm voor in west-europa. Chronische en zeer zwaar thaminegebrek zijn het gevolg van ofwel een langdurig en extreem uithongerings- of drankverleden. Het gerecht zal je zaak zeker met de nodige aandacht behandelen. Maar je moet nu vooral aan je gezondheid denken en je ook psychisch laten bijstaan. Door je medische problematiek is dit allemaal zeer zwaar voor jou. zoek de nodige hulp.
inderdaad , toen ik pas bij deze " arts " ging , woog ik flink een mooie 51-53 kg , voor mijn lengte is dat meer dan genoeg , zelfs perfect volgens mijn BMI .
Ik kreeg dan ook een periode waarin ik hem nog dagelijks moest zien voor een kuur injectie's , ik begon hiervan te klagen want ik moest al wekelijks langskomen voor maar een half voorschrift , dit terwijl anderen gewoon hun voorschrift voor de gehele maand kregen , maar ik kreeg steeds maar net genoeg om een week toe te komen , apothekers vonden het eveneens heel erg vreemd of grapten " hij zal jou niet kunnen missen " , helaas niet zo grappig als blijkt dat dat de intentie dan ook was !

hij zag mij kortom meer dan genoeg , gaf mij steeds cortisone waardoor ik op de duur niet meer eten kon , ik walgde ervan , dit liet ik hem ook weten , zonder dat ik het wist leed ik toen dus aan de eerste verschijnselen aan allerlei gebreken die daar dan ook voor zorgen , typische klacht : geen eetlust , braken etc ...

en ook iédere week ik daar zat zei ik hem " ik ben weer kg's kwijt ! " maar iedere x zei hij gewoon : ja ik zie het . Of : tja eet dan he .
Toen ik mij ooit een pilletje herinnerde dat mij deed 'vreten' als bijwerking vroeg ik daar naar , zei hij met vragende toon " nee ? " , hij glimlachte groen toen ik zei " ja graag op voorschrift of ik haal het elders wel " Hij weigerde , maakte zich groot en liep met grote langzame passen op mij af , ik was bang en ging dus domweg achteruit maar stootte op een muur , hij lachte gemeen en zette zijn handen tegen de muur rondom mij en zei weer maar eens " mooie vrouw " , ik ben dan ook zo kwaad op die verpleegkundige die plots binnen kwam , dit zag , hem met scheef oog bekeek en kwaad bleef aanstaren , maar toch doodleuk op haar knietjes zakte om mijn BD te meten , ik zei meteen als afleiding " dat zou makkelijker gaan als de dokter even de weg niet zou versperren , waarop ik slechts van hem een schunnige lach kreeg met een zucht en opnieuw het gemompel " mooie mooie moooieeeeeee vrouw haha ! " dit is echt om een serieus trauma van op te lopen ...zij had DUIDELIJK mijn doodsbange blik gezien , tevens zag hij hoe hij mij plots bij de pols vastgreep in de gang in volle drukte en mijn arm naar zijn schouder trok waardoor ik naar mijn eigen ' goesting ' dan ook veel te dicht tegen hem stond , zij zag duidelijk dat ik mijzelf op alle mogelijke manieren probeerde los te wrikken , maar toen ik haar bang aankeek keek zij gewoon direct de andere kant op ! Ik wou zelfs een klacht tegen haar neerleggen want ik dacht dat ook zij meldingsplicht heeft ??

Nu ik dat weet van een cameraatje ... Tja , ik vrees dat ik de politiediensten dan ook o d hoogte ga stellen van het feit ik dit niet zomaar aan mij voorbij KAN laten gaan / wil laten gaan ( ik ben immers niet het enige slachtoffer ! dit mag gewoon niet praktiserend zijn , punt ! ) , en dat ik bij hem terugga omwille van het feit mijn dossier dreigt te sluiten wegens gebrek aan bewijsmateriaal , ik wil kost wat kost een degelijke zitting ! En ik heb daar dan ook heel erg veel voor over , zeg maar te veel .

Bedankt voor Jullie reactie's !

mvg

butterfly_1987
Topic Starter
Berichten: 6

#9 , 13 dec 2015 04:43

U mag perfect uw eigen gesprekken met die arts of met andere personen opnemen vb het aanwezige personeel.
Het zal steeds de rechter zijn die over het gebruik van die gesprekken zal oordelen ten gronde.
Een onderzoeksrechter kan wel de BOM wetgeving laten toepassen.
Kan U misschien wat kort samenvatten wat die BOM wetgeving betreft ?

Dank alvast voor Uw reageren !


Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”