Vervalsing Handtekening

lilyroosje
Topic Starter
Berichten: 3

Vervalsing Handtekening

#1 , 30 aug 2007 12:56

Hallo

Mijn interim bureau heeft mijn handtekening vervalst om een activa kaart aan te vragen. en ik had graag geweten wat ik kan doen zonder een proces aan te spannen.
Ook had ik graag een kopie genomen waar dat dit in het wetboek instaat, Valsheid van geschrift, dat ik het hen onder neus kan wrijven. Het is niet de eerste keer dat ze in de fout gaan, ze hebben al fouten gemaakt met betalingen, papieren en nu dit.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 30 aug 2007 12:58

valsheid in geschrifte is strafrechtelijk een misdrijf u kan gewoon naar de politie gaan

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 01 sep 2007 11:11

?Art.196.Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar worden gestraft...en alle personen die in...private geschriften valsheid plegen:Hetzij door valse handtekeningen...Art.197.In alle gevallen in deze afdeling vermeld, wordt hij die gebruik maakt van de valse akte of van het valse stuk, gestraft alsof hij de dader van de valsheid was.?(Strafwetboek 8 juni 1867).

U kan klacht neerleggen bij de procureur des Konings,rechtstreeks of via de politie.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”