misbruik van adres

Latto
Topic Starter

misbruik van adres

#1 , 09 jul 2014 09:29

Mijn vriendin werkt voor een multinational en hierdoor zit ze vaak in het buitenland .
Wij wonen nog wel apart maar tegen eind dit jaar zoeken we toch samen te gaan hokken en samen iets te kopen .
Dat mijn vriendin weinig thuis is is blijkbaar ook een buurman die recht tegenover haar woont opgevallen.
Deze buurman is al eens met politie in aanraking gekomen en sjacchert met van alles en nog wat .

Nu eergisteren liet mijn moeder haar Iphone vallen en het scherm was stuk .
Na zoeken op het internet door haar kwam ze bij een persoon uit de buurt die herstellingen doet van Iphone .
Mijn moeder heeft een mail gestuurd waar deze aanbieder van herstellingen woont .
Nu moet het toch wel lukken dat deze persoon een valse naam op geeft en het adres van mijn vriendin .
Hij vermeld er ook bij dat ze een uurtje op voorhand moeten laten weten wanneer ze het toestel brengt.

Aangezien ik deze persoon ken van een heel vroeger verleden viel mijn frank direct en ben ik er bijna 100 % zeker van dat deze buurman van mijn vriendin , haar adres misbruikt .
Het was me al eens opgevallen dat er vaak auto's stoppen voor het huis van mijn vriendin en dat de vrouw van de buurman dan naar de auto toe loopt en iets in ontvangst neemt .

Ik ga zo vlug mogelijk aangifte doen bij politie .

Maar ik stel me volgende vraag .

Waarom doet iemand dit ?

Wat kunnen de gevolgen zijn of hadden de gevolgen kunnen zijn voor vriendin indien we dit niet zouden gemerkt hebben ?

Inval in huis of weet ik veel ?

Wat kunnen de sancties zijn voor de buurman ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 09 jul 2014 09:48

Gevolgen kunnen zijn dat men vermoed dat er op het adres van uw vriendin zwart werk plaats heeft, en men bij een onderzoek hiernaar men bij uw vriendin zal aankloppen. Een melding aan de sociale inspectie (http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;) met alle informatie (valse naam, werkelijke naam, opgegeven adres, en werkelijk adres, plus manier van contact opnemen en werken) lijkt mij hier zeker op zijn plaats.

Nog wat extra info voor aangifte:
http://www.vlaanderen.be/nl/werk/loopba ... /zwartwerk" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2014 11:44

Kan die buurman ook IN de woning van uw vriendin? Of staat hij zijn "klanten" gewoon op te wachten buiten aan de woning van uw vriendin?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Latto
Topic Starter

#4 , 09 jul 2014 12:29

Mijn vriendin woont aan een redelijk drukke weg .
Ze heeft me al vaak gezegd dat er vaak auto's stoppen voor haar woning en dat de vrouw van de buurman dan snel naar buiten loopt .

Ik heb dus een vermoeden dat de vrouw aan de raam zit te wachten tot die bewuste persoon stopt en er dan opaf loopt .

Latto
Topic Starter

#5 , 09 jul 2014 12:30

Kan zo'n aangifte anoniem gebeuren ??

Gebruiker21

#6 , 09 jul 2014 14:01

Kan zo'n aangifte anoniem gebeuren ??
Heu... aangifte van misbruik van een bepaald adres? Hoe ga je dat anoniem doen? Kans is toch wel héééééél groot dat de aangifte gedaan is door de eigenlijke bewoner van dat adres of iemand die deze persoon kent, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Latto
Topic Starter

#7 , 09 jul 2014 17:13

Ik bedoel niet anoniem aan de politie ofzo aangeven .
Maar dat mijn vriendin haar naam niet word gebruikt als aangever.

Veebee

#8 , 09 jul 2014 21:13

Wie anders dan uw vriendin zou aangifte doen? Zij is toch de enige die op dat adres woont?
Ik denk niet dat iemand anders er wakker van zou liggen, dus zal de buurman snel doorhebben dat het uw vriendin was...

Gebruiker21

#9 , 10 jul 2014 08:36

Voila, dat is wat ik bedoel. Zelfs als haar naam niet in het dossier staat, zal de buurman wel meteen de link naar haar leggen (nogal vanzelfsprekend, zou ik denken).

Franciscus

#10 , 10 jul 2014 21:22

Namen aangever worden NOOIT doorgegeven.

chantika

#11 , 10 jul 2014 21:35

Laat de belastingen, Rva, Politie zelf hun werk doen. Je hoeft helemaal niemand aan te geven. Wat ga je zeggen ik was op het internet op zoek naar een zwartwerker. Ga gewoon naar een telefoonwinkel en laat het toestel herstellen.

Franciscus

#12 , 10 jul 2014 21:42

Die kunnen hun werk maar goed doen als ze kunnen bouwen op info van de 'goede' burger.

Turaki

#13 , 10 jul 2014 22:24

Laat de belastingen, Rva, Politie zelf hun werk doen. Je hoeft helemaal niemand aan te geven. Wat ga je zeggen ik was op het internet op zoek naar een zwartwerker. Ga gewoon naar een telefoonwinkel en laat het toestel herstellen.
Vriendin van TS kan in deze situatie problemen krijgen met vermelde diensten door gedrag buurman. Aangifte om deze te voorkomen lijkt mij zeer logisch.

Franciscus

#14 , 10 jul 2014 22:27

Stel vriendin is in buitenland en tijdens een gecoördineerde actie vallen een aantal inspectiediensten met politie en met bevel binnen bij uw vriendin.
Slot eruit - laptop of PC met beslag - documenten en gegevens bankrekeningen meegenomen ....en een uitnodiging in de bus voor een Salduz III verhoor.

Latto
Topic Starter

#15 , 11 jul 2014 20:27

Ik heb gisteren zelf nog eens een mail naar die persoon gestuurd .
En weer geeft hij het adres van mijn vriendin op .

@ chantica , uw antwoord is echt niet doordacht hoor .
Zoals gemeld kan mijn vriendin hier problemen door krijgen .

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”