mijn wagen volgeladen.... met verkiezingspubliciteit....

eylis
Topic Starter
Berichten: 8852

mijn wagen volgeladen.... met verkiezingspubliciteit....

#1 , 21 mei 2014 16:47

Actuele en pertinente vraag en ook ergernis:

Ik gebruik mijn wagen elke morgen om naar het treinstationnetje te rijden. Vandaar spoor ik naar mijn job.
Deze week hangt elke avond mijn wagentje vol met verkiezingspromo... folders, brieven, flyers onder mijn ruitenwissers, tussen de raamprofielen. soit, de parking van het station begint er fraai uit te zien, want iedereen ont"foldert" eerst zijn wagen. Bovendien zijn er nogal wat regenbuien geweest waardoor mijn ruiten nu gewoon blijvend reclame vertonen (flyers zitten vastgeplakt).
Verschillende partijen bezondigen zich er aan. En ik vermoed dat er toch enkele wetten/regels overtreden worden.
Ik wens dat men die papierzooi niet op mijn wagen bevestigt, het bezorgt mij overlast . Ik zal wel een folder aannemen als ik er 1tje wens en men er mij 1aanbiedt. Iemand meer info daarover?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 21 mei 2014 17:22

waarom bestaat hier nog geen GAS boete voor?
waarschijnlijk omdat ze zelf die flyer aanbrengen!!

eylis
Topic Starter
Berichten: 8852

#3 , 21 mei 2014 18:24

en geestig detail: één van de partijen die onze auto's zo versierde met flyers op de parking van het station, propageert in die flyer dat ze zich gaan inzetten voor een veiliger, en properder stationsparking en betere opvolging van graffiti, vuilstorten en beschadigingen aan de auto's....:-)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 21 mei 2014 22:16

Maar als u de flyers op de grond gooit is dat milieuverontreiniging.
Dus GAS boete.

Normaal staat op de flyers niet een zin van ' niet op de openbare weg gooien'.
Dus kan u altijd klacht neerleggen bij de spoorwegpolitie of uw lokale politie - mogelijk ook bij de gemeente wegens de 'vervuiling'.
Verantwoordelijke uitgever is dan aansprakelijk 8_)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mei 2014 08:22

Maar als u de flyers op de grond gooit is dat milieuverontreiniging.
De flyers zijn toch niet de eigendom van de eigenaars van de wagen? Kan de eigenaar van de wagen dan verantwoordelijk gesteld worden?
Normaal staat op de flyers niet een zin van ' niet op de openbare weg gooien'.
Als deze zin op de flyers zou staan, welke waarde heeft die dan? De eigenaars van de wagens hebben immers niet om deze flyers gevraagd, laat staan dat ze akkoord gaan met de inhoud. Het is niet omdat dit zinnetje op de flyers staat, dat de eigenaars daarmee akkoord gegaan zijn als ze de flyers opgedrongen gekregen hebben. Dit is niet echt een "overeenkomst", denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mei 2014 11:17

Maar als u de flyers op de grond gooit is dat milieuverontreiniging.
De flyers zijn toch niet de eigendom van de eigenaars van de wagen? Kan de eigenaar van de wagen dan verantwoordelijk gesteld worden?
ik doe het ook maar is inderdaad sluikstorten , boete + opruimingskosten

maar de vraag is mogen zij de wagen als verkiezingsbord gebruiken
kan je pv laten opstellen en de verandwoordelijke van de partij hiervoor verantwoordelijk stellen ?
of gebruiken zij een parlementaire onschendbare als verantwoordelijke ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 mei 2014 13:51

ik doe het ook maar is inderdaad sluikstorten , boete + opruimingskosten
Door wie is het sluikstorten? Ik zou denken door de persoon die de flyer tussen de ruitewissers / ramen van de wagen steekt? De eigenaar van de wagen vraag er ook niet om om die rommel te krijgen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Topic Starter
Berichten: 8852

#8 , 22 mei 2014 16:01

weet je vaak zie ik in mijn haast niet alle flyers die langs alle kanten aan en in mijn auto gestoken zijn, mijn collegachauffeurs ook niet. en vaak vertrekt iedereen in een wolkl van opvliegende flyers die van de auto wegfladderen. dus terecht tom, ik sluikstort niet, het zijn diegenen die dat papierwerk op mijn auto achterlaten (als ik folders zie doe ik ze in een zakje en thuis de vuilbak in)

eylis
Topic Starter
Berichten: 8852

#9 , 22 mei 2014 16:01

weet je vaak zie ik in mijn haast niet alle flyers die langs alle kanten aan en in mijn auto gestoken zijn, mijn collegachauffeurs ook niet. en vaak vertrekt iedereen in een wolkl van opvliegende flyers die van de auto wegfladderen. dus terecht tom, ik sluikstort niet, het zijn diegenen die dat papierwerk op mijn auto achterlaten (als ik folders zie doe ik ze in een zakje en thuis de vuilbak in)

glenn1976
Berichten: 114
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

#10 , 22 mei 2014 17:01

Op je tanden bijten. nog een paar dagen en het is allemaal voorbij :lol:

Franciscus
Berichten: 38739

#11 , 22 mei 2014 17:42

Wat een flyer achter de ruitenwisser betreft -- dat is net zoals sneeuw die u niet van de wagen haalt - indien deze niet wordt u wordt verwijderd en wegvliegt kan dat een verkeersinbreuk zijn.
wegens onveilig rijden.
Indien u een flyer die achter de ruitenwisser of tussen de zijruit steekt wegneemt en u gooit die op de grond dan bent u de sluikstorter.
Als er flyers op de grond liggen dan is de verantwoordelijke uitgever verantwoordelijk voor het achterlaten van afval - sluikstorten dus.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 26 mei 2014 10:46

Indien u een flyer die achter de ruitenwisser of tussen de zijruit steekt wegneemt en u gooit die op de grond dan bent u de sluikstorter.
Als er flyers op de grond liggen dan is de verantwoordelijke uitgever verantwoordelijk voor het achterlaten van afval - sluikstorten dus.
Kan de verantwoordelijke uitgever zijn verantwoordelijkheid ontlopen door enkel het zinnetje "niet op de openbare weg gooien" te vermelden op zijn flyer? Of kan hij ondanks dit zinnetje toch nog verantwoordelijk gesteld worden als zijn flyers op de openbare weg gevonden worden?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki
Berichten: 6870

#13 , 26 mei 2014 10:53

Indien u een flyer die achter de ruitenwisser of tussen de zijruit steekt wegneemt en u gooit die op de grond dan bent u de sluikstorter.
Als er flyers op de grond liggen dan is de verantwoordelijke uitgever verantwoordelijk voor het achterlaten van afval - sluikstorten dus.
Enkel bij betrapping op staande voet zal men hier ooit een PV voor opmaken. Zelfde probleem met illegaal geplakte affiches.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”