Auto ter goeder trouw gekocht?

Bas26
Topic Starter
Berichten: 15

Auto ter goeder trouw gekocht?

#1 , 02 mei 2014 15:33

Hallo,

Vandaag heb ik een brief gehad van een gerechtsdeurwaarder.
Ze vragen mijn aankoopfactuur van de wagen of mijn wagen binnen 15 dagen op vrijwillige basis inleveren.
Heb mijn auto 3de hands gekocht.
De eerste eigenaar heeft de wagen na 9 maanden verkocht waarvoor hij geld had geleend
en de wagen niet verder heeft afbetaald.
De wagen heb ik van de 2de eigenaar gekocht en deze heeft hem meer dan 4 jaar in bezit gehad.
Heb de wagen vervolgens van hem gekocht en bezit de wagen nu meer dan 2jaar.
De wagen heb ik particulier gekocht en bezit geen factuur ervan,alleen heb ik een verkoopsovereenkomst.
Alle papieren en sleutels heb ik ook in mijn bezit.Heb ook de printscreens nog waar de auto op 2 verkoopcites
staat aan de gangbare prijs van toen.
Kan nu mijn wagen in beslag genomen worden door deze gerechtsdeurwaarder of kan ik aantonen met de verkoopsovereenkomst,
papieren en sleutels dat ik de wagen "ter goeder trouw"heb gekocht?
Degene die het dossier behandeld bij de gerechtdeurwaarder was er pas maandag en de onzekerheid is dan lang tot maandag.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 02 mei 2014 15:37

Indien u de wagen vier jaar geleden aan een normale prijs hebt gekocht bent u te goedertrouw geweest en kan men u niet ten laste leggen.

Tenzij de deurwaarder beschikt over een uitvoerbaar vonnis moet hij u met rust laten.
Laatst gewijzigd door roharro op 02 mei 2014 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Bas26
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 02 mei 2014 15:39

Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht van de 2 de eigenaar die hem 4 jaar heeft gehad.
Er staat niets in de brief over uitvoerbaar vonnis.
Mvg

Reclame

mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 mei 2014 20:13

Gezien DW over uw naam, adresgegevens en de gegevens van de wagen beschikt moet er toch iets zijn.

Bas26
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 02 mei 2014 21:35

@ mava 105:Had ik ook al door dat er iets is,als er niets was moest ik geen vraag stellen :)
De gerechtdeurwaarder wist wanneer ik de wagen had ingeschreven.(mss via biv of via Volvo dealernet want de lening was via dealer geregeld? )
Ik heb nog contact gehad daarstraks met de vorige eigenaar.
Bij deze was de politie geweest toen hij de wagen een jaar had.
Hij heeft toen moeten verklaren hoe hij aan de wagen is geraakt.
Hij heeft toen de verkoopsovereenkomst ,papieren laten zien en heeft er daarna niets meer over gehoord.
Mvg

Bas26
Topic Starter
Berichten: 15

#6 , 27 mei 2014 14:46

Brief gehad van advocaat leasingbedrijf om de schade zo snel mogelijk te vergoeden.
Ben mij gaan bevragen en zou nu een aangetekende moeten sturen met verkoopsovereenkomst
en dat ik er niet op kan ingaan omdat ik deze niet heb gekocht van 1ste eigenaar.
Is dat het juiste wat ik dan doe?Kunnen ze mij ervoor laten opdraaien terwijl ik de wagen eerlijk gekocht en betaald heb?
mvg

Franciscus
Berichten: 38739

#7 , 27 mei 2014 16:24

Advocaat leasingbedrijf moet zich richten tot de KOPER van de wagen en die het leasecontract gesloten heeft.
Trouwens de wagen is ondertussen al verschillende malen verkocht.
Zoals hier reeds is geschreven als u voor de wagen een normale prijs betaald hebt bent u inderdaad ter goeder trouw en kan men u niets verwijten.
Hopelijk hebt u wel de nodige papieren (aankoopdocument naam vorige eigenaar enz enz ).

Voertuig is blijkbaar ook nooit opgegeven als zijnde gestolen of oplichting of misbruik van vertrouwen dus strafrechtelijk is daar dus al 4 jaar geen rood licht bij DIV op chassisnummer.

U hebt dus niets te vergoeden.

Laat dat weten aan de advocaat leasingbedrijf dat ze zich dienen te richten tot de oorspronkelijke eigenaar want het is deze die zijn verplichtingen niet heeft nagekomen. Dat u met de zaak verder geen uitstaans hebt . U kan een copie van uw aankoopovereenkomst bijvoegen. In de brief wel vermelden bijlage 1 copie aankoop en ook op dat copie schrijven bijlage1 aan brief dd x aan Y
Eindig de brief met 'Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning'

Bas26
Topic Starter
Berichten: 15

#8 , 27 mei 2014 18:17

Dank Franciscus voor de uiteenzetting.
Ga morgen de aangetekende opsturen en hopen dat ik er niets meer van hoor.
Mvg

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”