Doorverwijzing door raadkamer

Jules Destrooper
Topic Starter
Berichten: 3

Doorverwijzing door raadkamer

#1 , 10 apr 2014 11:29

Beste allen,

Samen met mijn 3 kinderen, waarvan er 2 minderjarig waren op het moment van de feiten, zijn wij burgerlijke partij bij een strafzaak wegens opzettelijke slagen en verwondingen gepleegd door mijn partner. Bij beschikking van de raadkamer van 28 maart '14 is mijn partner doorverwezen naar de correctionele rechtbank voor de aan hem tenlaste gelegde feiten; het betreffen zo'n 6 tenlastelegginen, allen voor slagen en verwondingen, met de verzwarende omstandigheid dat de feiten gepleegd zijn op minderjarigen ( 3 tenlasteleggingen) en dat de dader een langdurige en affectieve relatie gehad heeft met het slachtoffer (1 tenlastelegging). De overige twee tenlastelegginen verwijzen naar de feiten gepleegd op mijn meerderjarige zoon, zonder verzwarende omstandigheden.

Uiteraard heb ik heel wat vragen rond dit alles. Hoe lang duurt het precies alvorens de zaak voorkomt voor de correctionele rechtbank? Wat is de straf die de dader kan verwachten indien hij schuldig wordt bevonden aan dit alles? Welke schadevergoeding kunnen we verwachten?

Bijkomende info: mijn partner en ik zijn gescheiden op basis van art. 229, paragraaf 1 // de raadkamer heeft de strafzaak verwezen naar een correctionele kamer met 3 rechters.

Alvast hartelijk dank!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding