IP misbruik

huso
Topic Starter
Berichten: 3

IP misbruik

#1 , 09 mar 2014 12:30

Hallo

Ik ben het slachtoffer van internetmisbruik. Eind vorig jaar was er een bericht verschenen op mijn sociale media (FB). Maar dat was niet het eerste, er waren in de weken er voor berichtjes toegekomen op mijn gsm. Die berichtjes waren weinig flaterend. Dat bericht op de sociale media was ook niet bepaald leuk. Het maakte mij en mijn partner slecht. Het bericht zelf maakte mijn partner slecht en omdat ik het zogezegd geschreven had mij dus ook. Mijn account was tevens niet meer toegankelijk omdat de persoon die het wel gedaan had het emailadres en het paswoord veranderd had. Ik kon beide niet achterhalen en het profiel verwijderen of het bericht verwijderen
We zijn het aangegeven aan de politie zowel de sms als het sociale media gedoe.
Nadat we drie maanden niets meer gehoord hadden en dat de situatie zich terug een beetje genormaliseerd had. Kreeg ikzelf een uitnodiging van de politie om op verhoor te gaan.
Als goeie burger ben ik uiteraard geweest en ik dacht dat ze misschien iemand gevonden hadden.
Ik werd er gevraagd of ik toch maar niet zelf dat bericht op de sociale media had gezet. Uiteraard had ik het niet zelf gedaan.
Maar toch werd er nogal aangedrongen met de vraag of ik het toch niet echt zelf had gedaan.
Het emailadres waarmee mijn account veranderd was zou aangemaakt geweest zijn met mijn IP adres. Ze zouden dit nagetrokken hebben bij de provider die het emailadres verstrekt als bij de provider waar ik mijn internet bij haal.
Er werd nogal aangedrongen tijdens het verhoor om toch maar te zeggen dat ik het toch maar zelf gedaan had. Want het was beter om nu te bekennen dan later. Ik zou namelijk kunnen moeten opdraaien voor alle kosten die tijdens het onderzoek gemaakt zijn door de internetprovider, de officiële instanties en anderen en trouwens een valse aangifte kan zwaar bestraft worden.
Ik sta recht in mijn schoenen en heb geen valse aangifte afgelegd en ik heb ook niet zelf een emailadres aangemaakt om mij daarna eventjes in het zak te gaan zetten tegenover heel wat mensen op mijn sociale media en in mijn echte leven.
Ik heb ondertussen eens rondgesurfd en informatie opgevraagd en het zou kunnen dat ik dus visite gehad heb op mijn IP-adres. Ze zouden kunnen via een accespoint toegang gehad hebben tot mijn modem en misschien ook in mijn computer. Ik heb via mijn provider proberen op te vragen of ze kunnen zien of er een aanval geweest op mijn modem of dat ze zouden toegang kunnen gehad hebben tot mijn verbinding. Maar ze houden daar geen logs van bij. De computer is ondertussen verdwenen naar het containerpark omdat hij in diezelfde periode drie keer gecrashd is.
Wat er nu gaat gebeuren ik weet het niet goed ze gingen het verder onderzoeken. Ik probeer zoveel mogelijk informatie te vinden en op te zoeken maar ik kan op geen enkele manier aantonen en bewijzen dat ik het echt niet gedaan heb.
Sommige mensen die er van weten twijfelen zelfs aan mijn onschuld.
Ik kan toch alleen maar de waarheid zeggen. En de waarheid is dat ik niks gedaan heb en enkel het slachtoffer ben en geen dader ben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 09 mar 2014 20:16

Wie heeft er nu eigenlijk een klacht tegen u neergelegd?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

huso
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 10 mar 2014 20:31

Ik had gewoon een aangifte gedaan van dit bericht op de sociale media en van die sms berichten die we kregen. en daarna hebben ze mij dus opnieuw opgeroepen voor het verhoor omdat ze zeggen dat het sociale media verhaal met mijn ipadres gebeurd is

Reclame

Kingfisher
Berichten: 483

#4 , 15 mar 2014 10:37

Wie heeft er nog, buiten u, toegang tot uw IP-adres?

zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#5 , 15 mar 2014 20:36

Was uw wifi toegangspunt beveiligd en zo ja, met welke beveiliging?

huso
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 16 mar 2014 12:28

wie er nog toegang heeft top mijn ipadres: Bij mijn weten niemand. Er maakte ook niemand gebruik van mijn computer zonder ik er bij was.
Mijn wifi was beveiligd. Gewoon met de beveiliging van Telenet: een gebruikersnaam en wachtwoord. of het anders nog beveiligd was ik weet het niet, ik ken er niks van

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”