beschuldiging van diefstal op het werk

plop
Topic Starter
Berichten: 1

beschuldiging van diefstal op het werk

#1 , 06 mar 2014 09:09

Beste

gisteren werd ik geroepen door de personeelsdienst naar een meeting room, er zat de manager van de security bij.
ik werd hier verhoord en beschuldigd van diefstal van 4 projectors in het bedrijf die in de vergaderzalen hangen.
deze zouden gisteren 05/mrt/2014 gestolen zijn.

ik begin als eerst in ons bedrijf en begin om 6u, nu staat er op beeld dat ik om 6u binnenkom en inklok en naar mijn plaats gaar
vervolgens bedenk ik me dat ik mn boterhammen vergeten ben uit de auto en pak vanuit werk mijn lege boterhammen doos mee
naar beneden die ik in een bescheiden plastik tas had gestoken.. daarna kom ik naar boven met mijn andere boterhammen doos
in een ander zakje. ik ga vervolgens weer naar mijn plek en 15 min daarna ga ik weer naar beneden om mijn geld te halen uit de
auto (omdat ik nog een collega terug moest betalen van lening)

ik word hier als verdachte gezien en heb een heel naar gesprek met deze mensen gehad, ik werk al 3 jaar in het bedrijf en presteer heel goed
maak meer uren dan ik betaald word en iedereen is tevreden over mij.

ik werk shiften van 06:00 tot 14:00 u en het gesprek begon om 13:55. ik heb ze in het begin van het gesprek vermeld ik hoop dat dit snel gaat
want ik moet mijn klein zoontje ophalen uit de creche (ik zei ook ik zit in scheiding en ik moet op tijd zijn) al bij al na mijn verhaal te hebben gedaan
wouden ze me met de beelden confronteren maar die was nog niet klaar en zou om 15u klaar zijn en die ik zou moeten wachten maar ik kon niet en zei
dat dat voor mij onmogelijk is, dan werd mij gevraagd om mijn auto die op een externe parking staat te laten zien aan die mensen v HR, ik werd hier op mn tenen getrapt en zei dat enkel politie hier recht op had, toen zeiden ze dan zullen we een PV opmaken en dan ben ik zelf uit het gesprek gestapt (boos)

vandaag ben ik gewoon op werk en ik hoor tot nu toe niks.. ik heb wel aan paar collega's gevraagd of ze hadden opgemekt dat er beamers niet stonden in de
meeting rooms en die hebben dat opgemekt dat ze al langer dan 05/mrt/2014 niet staan. ze hebben dit letterlijk bevestigd.

wat moet ik nu doen ? wat zijn mijn rechten ? ik ben ten einde raad en heb nog nooit iets gestolen of in aanraking geweest met de politie..

alvast bedankt voor jullie uitleg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 mar 2014 00:28

artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

als men u beschuldigt, moet men u het bewijs leveren van de beschuldiging.

naar de vakbond stappen en hier melding van maken, moesten er later nog problemen zijn (ontslag) dan staat er al iets van op papier mbt valse beschuldigingen en het ontbreken van elk bewijs hiervan

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mar 2014 16:44

ik heb wel aan paar collega's gevraagd of ze hadden opgemekt dat er beamers niet stonden in de meeting rooms en die hebben dat opgemekt dat ze al langer dan 05/mrt/2014 niet staan. ze hebben dit letterlijk bevestigd.
Vraag deze collega's of ze dit zouden willen bevestigen tegen de personen waarmee u een gesprek gehad hebt. Als de collega's dit zien zitten, dan stuur je een vriendelijk mailtje naar de personen waarmee u een gesprek gehad hebt met daarin:

Code: Selecteer alles

Beste, naar aanleiding van ons gesprek op XX/XX/XXX, waarin ik beschuldigd werd van diefstal van beamers uit de meeting rooms op 05/03/2014 (dit overigens zonder enig tastbaar bewijs), heb ik zelf navraag gedaan bij collega's en verschillende mensen bevestigen me dat de beamers reeds langer dan 05/03/2014 niet meer in de meeting rooms staan. Volgende personen kunnen u dit bevestigen: - Naam - Naam - Naam Ik hoop dan ook bij deze dat de verdachtmakingen aan mijn adres stoppen en ik terug op en normale manier mijn werk kan doen. Hoogachtend,

En die mail hou je ook héél goed bij.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”