Blanco strafregister

sylvia52
Topic Starter
Berichten: 179
Locatie: Antwerpen

Blanco strafregister

#1 , 28 jun 2007 19:28

Iemand vroeg me de volgende vraag te zetten :
Hoe lang blijft een strafbaar feit op je "bewijs van goed zedelijk gedrag" ?
In 2001 werd hij veroordeeld ivm drugs. 8 maand cel, 3 jaar voorwaardelijk en een geldboete. De feiten waren gebeurd in de haven.
Deze persoon is werkloos en zou graag een handel opstarten (verkoop op schepen die in de haven aanleggen, van allerlei zaken o.a. gsm, horloges, telefoonkaarten en zo meer). Ik veronderstel dat dit zo maar niet kan ? Hoe lang duurt het voor hij terug een blanco strafregister heeft ?
Met dank bij voorbaat voor jullie inlichtingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 30 jun 2007 01:07

Hallo,

Drie jaar na de feiten kan men bij de lokale politie een "attest" aanvragen om het BGGZ, blanco te maken.

9 kansen op 10 zul je "eerherstel" moeten aanvragen bij de procureur des konings, dit kaneen jaar duren eer de procedure afgerond is.

Of het BGGZ terug blanco wordt hangt af van de feiten die zijn gepleegd.Deze worden nader omschreven in de Omzendbrief nr. 095 van 2 februari 2007

Deze kan U lezen op volgende link

http://www.belgium.be/eportal/ShowDoc/c ... Manager.nl


Met vriendelijke groeten
Heye Andy

sylvia52
Topic Starter
Berichten: 179
Locatie: Antwerpen

#3 , 30 jun 2007 08:58

Hartelijk dank voor uw duidelijk antwoord. Ik zal de info aan betrokkene geven. Ziet er niet zo rooskleurig uit om werk te vinden ... :(
Syrietje.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”