gepest door buurvrouw

maske
Topic Starter
Berichten: 9

gepest door buurvrouw

#1 , 03 dec 2013 20:32

Beste,

Sinds de 2 jaar dat ik hier woon, weet ik me gepest door de bovenbuurvrouw E.
Dit huis is in 2 gedeeld. De wijkagent die me moest registreren deed het tegen zijn zin.
Hij vroeg of ik écht nergens anders kon wonen dan in deze buurt.
Nee, ik heb niet de middelen om elders te wonen.
Contractueel maak ik aanspraak op de voortuin én achtertuin.
Practisch heb ik de achtertuin, waartoe alleen ik toegang heb.

Eerst waren E en ik spraakzaam en zei ze me dat ik met buurvrouw Y niet mag praten.
Buurvrouw Y kwam met me praten en kwam al eens op bezoek, wat E nooit wou doen.
Heb ik ander bezoek in de tuin of in huis, dan weet E hierover te roddelen.
Héb ik bezoek gehad, dan maakt E me wakker door luid iets te laten vallen om 3 uur 's morgens en te staan trappelen; dit oud huis is wat het plafond betreft niet geïsoleerd.
Zo was Y laatst op bezoek (heel rustig, tot 20 uur) en E heeft me 3 nachten wakker gemaakt en soms kon ik niet weer inslapen.

Ik had in het voorjaar een bloem geplukt uit de struik in de voortuin en buurvrouw X had dat aan E overgedragen.
E schold mij uit, dreigde met een advocaat en zei dat ze ervoor zorgt dat ik moet verhuizen.
De verhuurdster belde mij -nochtans had ik daar al een jaar lang aangeklopt om bemiddeling te vragen wegens het vandalisme dat E aan onze voorgevel heeft gedaan- dat ik moet stoppen met pesten en dat ik in de buurt niet geliefd ben. Ze zei dat ik van de bloemen moet afblijven, dat die van E zijn. Ik zei: "Oh...dat is nieuw...dat heeft u nooit eerder gezegd, dat de voortuin van E is."

Het is een hele tijd stil geweest, ik heb dan ook weinig of geen bezoek.
Toen ik onlangs weer met Y praatte, werd het aan E overgedragen en heeft E die avond haar radio luid gezet.
Ik hield het na drie uur geduld hebben niet uit en ben naar de vriendin B van E gegaan om te vragen dat die zou bellen naar E dat ze haar muziek stil zet. Ik zei dat ik met E niet kan praten, sinds ze zei dat "het haar niet interesseert wat ik wil". B reageerde verrast me te zien en zei: "o...E is toch niet thuis?!" Dus...ze was weggegaan mét de radio luid aan!
Een uur later hoorde ik haar thuiskomen en de muziek ging uit.

Ondertussen wilt Y niet veel met de ruzie te maken hebben, ze is "ziek".
Ondertussen leef ik hier braaf en word ik nog non!
Ik ben steeds vriendellijk gebleven met de andere buren en ik meen dat ook X bijgedraaid is; we zeggen al openlijk goeie dag.

Ik blijf naar de wijkagent gaan wegens vandalisme en pesterijen.
Hij heeft nooit iets willen optekenen en ik zal hem nu zeggen dat hij moét nota nemen van mijn klachten anders ga ik hogerop en zeg ik dat hij zijn werk niet wilt doen.

Zo verzamel ik feiten en zal me dat helpen bij een vrederechter in de hoop dat E gecolloceerd wordt, dat is haar enigste plaats.
Dank om te luisteren...zélden vind je een luisterend woord...iedereen weet wel beter of meent er erger aan toe te zijn enz. Geluisterd word er zelden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 03 dec 2013 20:37

Ieder feit telkens opnieuw melden en het meldingsnummer er onmiddellijk bij vragen met de boodschap dat u de volgende dag zal passeren voor een afschrift van de melding.

maske
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 06 dec 2013 09:30

Geachte,
Graag wil ik enkele regels toevoegen aan mijn verslag hierboven.
Feit is dat ik in het Begijnof woon.
Een zwitserse dame C huurde hier vóór mij en ze kwam nog maar een 5-tal dagen met haar 2 hondjes op vakantie.
Ze bouwde hier in de achtertuin een ferm groot en stevig afdak ; bij mijn weten en van horen zeggen zonder vergunning én was dit niet geweten noch gezien door het alziende oog van de zusters hier.
C vroeg mij 1500 Euro overname voor het afdak en ik zei dat het Ok was, maar ik tekende niets.
Bij navraag bij vrienden zegde ze dat het stom zou zijn iets te betalen dat illigaal gebouwd was geweest.
Ik e-mailde naar C dat ze de kwestie met de zusters moest bespreken als ze geld wou en dat ik het niet zou betalen.
Ze belde me herhaaldelijk op mijn GSM en ik antwoordde per sms dat ze mijn mail moest lezen.
Ik was ziek en kon er niet nog méér stress bij dan ik al had want in feite was ik dakloos.
De zusters zegden dat ze niets zouden betalen en dat ze het dan maar moest afbreken.
Ze gaven me de sleutels en ik kon er 14 dagen vroeger intrekken, C had tot het eind vd maand mei betaald en wenste in Zwitserland te blijven.
Op een donderdag in mei is ze dan toch met een ploeg vanuit Zwitserland het afdak komen afbreken en meenemen!!
Ik was niet thuis en zuster F had C en haar ploeg-van-20 de teolating gegeven om in mijn tuin te komen zonder medeweten van mij.
Ik had hen gezegd dat ik niet zou toelaten dat C nog bij mij binnen kwam. Ik was kwaad dat ze me 1500 Euro vroeg voor iets wat illigaal was gebouwd (wat ik aanvankelijk niet wist). Buurvrouw Y probeerde me te bereiken om me te vragen of ik akkoord was dat ze via haar tuin in de mijn zouden komen. Ze kon me niet vinden.
Dus ja...die vrijdagavond kwam ik thuis en tot mijn grote verbazing was het groot en stevig afdak er niet meer.
Ik belde naar de politie. Het duurde lang voordat ze wilde komen. Toen zegden ze dat feiten NIET STRAFBAAR zijn omdat het ding uit mijn tuin was ontvreemd en omdat er niet kon vastgesteld worden dat het ding er had gestaan! Ik toonde hun de sporen van vernieling want ze hadden grote gaten gelaten in het terras én in de muren.
Toch ontkenden ze méér te willen doen dan "eens na te vragen bij de buren". Ik zei komaan: "Dus als een inbreker een raam kapot slaat, doe je niets omdat niet kan vastgesteld worden dat het raam al niet kapot wàs???"
Véél later ben ik naar zuster F geweest om bemiddeling te vragen over het regenwater in de regenpijp aan de voorgevel dat ik graag had blijven opvangen,maar dat bovenbuur E sabotteert hoewel ze er zelf niéts mee doet. F zei dat ik met zo'n dingen niet moest afkomen.
Ik zei dat ik er niet blij mee was dat ze toen C in mijn tuin had gelaten om het afdak af te breken terwijl ik er al woonde.
Ze zei....oh...maar C betaalde de huishuur en ik zag niet dat jij daar woont...ik zag geen meubeltjes....blind is ze nochtans niét! Zegt ze: "Dan had u maar naar de politie moeten gaan." Ik zei: "Ik ben er geweest." "Oh, zegt ze, maar ik was daar niet. Ik heb daar niets mee te maken."
Ik weet van Y dat F er de hele tijd op een stoel zat...ze zat erbij en ze keek ernaar.
Zegt ze: "En daarbij...het was uit uw tuin en die is van ons...àlles hier is van ons!"

Reclame

maske
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 06 dec 2013 09:47

Graag nog wat verder schrijven aan het verslag van hierboven: "Pesten in het Begijnhof".
Hier mag ik geen hond houden. In het huurcontract staat dat je één huisdier mag houden en de zuster zegt: "Dat zijn katten, bij ons zijn dat geen honden."
Je moet dus van Zwitserland komen om je honden op katten te doen gelijken!
Vorige huurdster was Zwitsers mét 2 honden.
In mijn huurkontrakt staat ook dat dat ik de voor-én achtertuin moet onderhouden.
Toch was ik gepest en kreeg ik een zeer kwaad telefoontje van zuster B omdat ik een bloem-met-een-pracht-van -een kleur uit de Hortensia-struik uit de "gemeenschappelijke (??)" tuin had geplukt. Aan de telefoon zei ze dat de voortuin is toegewezen aan bovenbuur E.
Clue van het verhaal is nu dat al mijn bezoek door de voortuin moet. E gedraagt zich erg dominant op mijn bezoek door "toevallig" een paar uur aan het werk te zijn op dat in dat piepklein stukje gras als mijn toemalige vriend de deur uit wou. Omdat het veiliger aanvoelde, is hij pas buiten gekomen toen E boven was.
Zuster B belde me : "Wat is dat met uw mannenbezoek? We weten nog niet wat we daarmee gaan doen!" Ik zei: "En de andere vrouwen hier in het Begijnhof? Er zijn er verschillenden die hun vriend laten logeren en soms dagenlang!"
Allicht zien ze liever dat vrouwen samen nesten, zoals als wel gebeurt.
Ik ben blij dat ik door de voortuin die zogezegd van de buurvrouw is, naar binnen en buiten mag!
Gezegend zei de Heer en mogen we vredevol en verdraagzaam in liefde samenleven. Amen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 06 dec 2013 12:00

3 x een Akte van Berouw opzeggen zal uw probleem wel oplossen denk ik.

En als uw vriend op bezoek komt samen Akte van Liefde opzeggen om de begijnen/zusters gunstig te stemmen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

maske
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 16 dec 2017 14:28

het enigste wat me heeft geholpen is dat ik uiteindelijk uit het Begijnhof kon verhuizen.
Via het vredergerecht heb ik mijn huurwaarborg moeten terug pleiten. De vrederechter zei dat ze zusters zélf hun rekeningen moeten betalen (de beerput) en dat ze me eindelijk mijn geld moesten teruggeven.
De politie? Committee P ? die hebben steeds weer de situatie omgedraaid en ik werd van slachtoffer naar dader verguisd.
Maar goed, ik ben er dus al een paar jaar weg en woon nu rustig. DANK het universum die mijn gebeden opdat ik zou kunnen verhuizen, heeft verhoord!
Ik had er geen geld voor, maar mijn vriend uiteindelijk wel. AMen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”