vraagje

miss.rhoff
Topic Starter
Berichten: 1

vraagje

#1 , 24 jun 2007 19:20

ik heb eens een vraagje,weet niet of ik hier daarvoor goed zit, maar als je iets geleend hebt aan familie en deze willen dit niet meer teruggeven, omdat ze beweren dat de spullen van hun zijn kan je daar dan iets aandoen?
Ik heb natuurlijk alle bewijzen dat ik die gekocht heb

groetjes

en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 24 jun 2007 20:58

De eerste stap is een aangetekende brief waarin u uw zaken terugeist en u de betrokken persoon (beperk uw brief tot 1 persoon) in gebreken stelt.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 26 jun 2007 09:31

?Art.2279.Met betrekking tot roerende goederen geldt het bezit als titel.?(Burgerlijk Wetboek).

?als titel? betekent als bewijs van eigendom.

?Art.1875.Bruiklening...is een contract waarbij de ene partij aan de andere een zaak afgeeft om daarvan gebruik te maken, onder verplichting voor degene die de zaak ontvangt, die terug te geven na daarvan gebruik te hebben gemaakt.?(Burgerlijk Wetboek).

Het is aan de uitlener(= u ) om het bestaan te bewijzen van die uitlening en ?bewijzen dat u die gekocht hebt? bewijzen de uitlening niet.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”