schulden

Gast
Topic Starter

schulden

#1 , 13 jan 2006 20:06

De heer P.M van NV XXXX is een fervent supporter van een bepaalde voetbalploeg en sponsert die ook. Maar de heer P.M. is mij nog geld verschuldigd ( 8600 euro). Nu ik zie dat hij deze voetbalploeg sponsert vraag ik mij af of hij me nog wel gaat betalen. Wat kan ik doen?

alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gast
Topic Starter

#2 , 13 jan 2006 20:51

heb je geschreven en getekende bewijzen van deze schulden zo niet sta je machteloos.

Gast
Topic Starter

#3 , 13 jan 2006 21:17

Ik heb hier bewijzen van namenlijk een factuur en bestelbon omdat het hier om een levering ging.

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 14 jan 2006 10:48

als de betalingstermijn is verstreken kan je naar een deurwaarder of het gerecht stappen. na de wettelijke procedureren te hebben gevolgd.
aanmanig, aangetekende aanmanningen en waarschuwing voor gerechtelijke gevolgen.

Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#5 , 14 jan 2006 16:19

sperwer,

is er hier geen scheiding van vermogens aangezien hiet hier om een schuld van een vennootschap gaat die moet betaald worden aan de vennootschapsschuldeiser (Gast).
Terwijl de voetbalploeg misschien met priv?geld wordt gesponserd.
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

sperwer
Berichten: 1155

#6 , 14 jan 2006 20:49

Mette,

hier kan ik niet op antwoorden, want dat is iets dat niet in de gegevens is door gegeven, of hij het persoonlijk heeft besteld of via de V.N. maar dan nog kan de schuldeiser zijn geld pas op die manier krijgen als de schuldenaar niet betaald. dit is toch de gewone procedure of zijn er nog andere

Mette
Berichten: 83
Locatie: Maaseik

#7 , 15 jan 2006 20:18

als de betalingstermijn is verstreken kan je naar een deurwaarder of het gerecht stappen. na de wettelijke procedureren te hebben gevolgd.
aanmanig, aangetekende aanmanningen en waarschuwing voor gerechtelijke gevolgen.
Dit is inderdaad de normale procedure, maar ik denk dat het toch wel belangrijk is om te weten of:
1) de Gast via een venn. heeft besteld of persoonlijk
2) of de voetbalploeg die P.M sponsert met zijn privevermogen gebeurd, of met zijn vennootschapsvermogen.

Indien de Gast via zijn venn. heeft besteld en de voetbalploeg wordt gesponserd met P.M zijn priv?vermogen, dan kan de Gast enkel maar aanspraak maken op het vennootschapsvermogen omdat bij een vennootschap het priv?vermogen en het vennootschapsvermogen gescheiden zijn. (P.M. doet met zijn priv?vermogen wat hij wil).

Indien de Gast via zijn venn. heeft besteld en de voetbalploeg wordt gesponserd met P.M. zijn vennootschapsvermogen dan kan de Gast inderdaad als de betalingstermijn is verstreken naar een deurwaarder of het gerecht stappen. na de wettelijke procedureren te hebben gevolgd.
aanmanig, aangetekende aanmanningen en waarschuwing voor gerechtelijke gevolgen.[/list]
"Ik excuseer mij voor het soms aanstootgevende taalgebruik van mijn zoon" de moeder van Mette

sperwer
Berichten: 1155

#8 , 15 jan 2006 20:52

de sponsering van die voetbalploeg heeft zelfs niets te maken met wat de schuldeiser kan doen om zijn factuur betaald te krijgen. hij moet steeds de wettelijke weg volgen en de juiste schuldenaar aanschrijven en dagvaardigen. wat ook de activiteiten zijn van de schuldenaar. deze staan los van de openstaande factuur en spelen pas een rol als de schukdenaar fait word verklaart. of zie ik dat verkeert

Gast
Topic Starter

#9 , 17 jan 2006 11:33

Probleem is opgelost. Hij heeft nu toch betaalt.

bedankt sperwer en Mette.

sperwer
Berichten: 1155

#10 , 17 jan 2006 12:09

graag gedaan en zo leren we zelf ook nog wat he

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”