Diefstal van schapen

madame
Topic Starter
Berichten: 8

Diefstal van schapen

#1 , 16 jul 2013 20:30

Beste

Ik hoop dat ik hier snel een antwoord krijg.

Wij gaan morgenavond de politie over de vloer krijgen omdat ze een klacht hebben gekregen van dierenverwaarlozing.
Dit is niet waar, het is een schapenras waarvan er maar 200 niet meer bestaan in België. Iedereen kennen schapen voor het vlees maar schapen die bestemd zijn voor te melken kennen ze misschien ook maar denken ze dat ze het zelfde uitzien als een vleesschaap.
Wat een groot verschil is.

Nu hebben we daarover een klacht en ik ga vandaag naar die schapen gaan kijken en ik kan mijn lammetjes nergens vinden.
Twee ervan komen spontaan naar je toe. En ik liep rond en zag aan een hekje (aanpalend aan een tuin) een volledige aardappel liggen, wat zeker niet van ons is. Onderaan die hekje liggen twee balken maar de ene ligt scheef en de gras is daar weg.

Kunnen wij nu aan de hand van genomen foto's, een klacht indienen tegen deze personen van diefstal en "moord"?

Of wat kunnen wij nu doen?
Wij hebben overal schapen, voor stad, bij de mensen thuis en daar zijn er nooit problemen geweest.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2013 15:40

Uw bericht is nogal warrig. Enkele vragen:
1. Wat heeft de aanklacht van dierenverwaarlozing te maken met de "diefstal"? Hebt u ook een vraag omtrent deze aanklacht, of gaat uw vraag enkel over de verdwenen lammetjes?
2. Tegen welke personen wil u een aanklacht indienen? Mag ik hieruit opmaken dat u een vermoeden hebt wie de lammetjes gestolen heeft?
3. Wat is er te zien op de foto's die u als bewijs zou willen gebruiken?

Tot slot: "moord" is enkel van toepassing op mensen. Schapen zullen als uw "bezit" beschouwd worden. "Bezit" kan enkel gestolen, beschadigd, vernietigd,... worden. Niet vermoord.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”