Klacht neerleggen wegens roddels en laster

lucasje
Topic Starter
Berichten: 1

Klacht neerleggen wegens roddels en laster

#1 , 22 jun 2013 10:43

Hoi, al een tijdje is er bij mij een burenfamilie die me eerst betichten van diefstal, daarna roddels gingen verspreiden bij mijn naaste buren zodat dezen ook niet meer spreken, dan me nog komen bedreigen en ermee dreigen van mijn werk af te nemen (ik sta achter de balie in een openbaar gebouw waar veel kinderen en hun ouders komen), en dan nog komen roepen dat ik een vuile pedofiel ben. Hoe kan ik daartegen reageren ? met een klacht ? het meeste gaan ze toch afstrijden. Ikzelf ben eronderdoor gegaan en moet voor een paar weken op rust; Prettig als je door zulk een mensen je eigen woonst moet verlaten. Maar hoe moet ik dit formuleren? Moet ik eerst een advocaat raadplegen? Hulp gevraagd a.u.b. . Al dank bij voorbaat. :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38736

#2 , 22 jun 2013 18:06

Zet eerst eens het gebeuren op papier chronologisch en wat en juist wanneer door wie is gezegd.
Als ze u komen lastig vallen in dat openbaar gebouw zorg dat uw collega's en uw overste weten van het verhaal zodat ze direct politie kunnen verwittigen als ze binnenkomen.
Neem met uw GSM of dicteertoestel al de gesprekken op is wettelijk toegelaten.

Ga dan eens praten met iemand van de aangiften/klachtendienst van de lokale politie ... dit om het verhaal om te zetten in een PV.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”