bewijzen zoeken dat oudste zus veel geld achter hield!!

tricy
Topic Starter
Berichten: 9
Locatie: oost-vlaanderen

bewijzen zoeken dat oudste zus veel geld achter hield!!

#1 , 25 mei 2007 09:51

ik zit met een probleem, mijn vader zit eigenlijk met een probleem.
Mijn vader zijn echtgenote is gestorven. Ondertussen werd hij geopereerd aan zijn hart, zijn prostaat en verbleef hij in een rusthuis kort verblijf!!
Mijn oudste zus had alleen een volmacht!! We dachten dat het er eerlijk aan toeging. Na een paar maanden stak het haar tegen om voor hem te zorgen. Ik ben ziek maar was toch bereid de financiele kant op mij te nemen . Ik kreeg nu zijn volmacht om zijn rekeningen via homebanking te betalen!! Toen kwam er voor mij iets aan het licht. Ze vertelde ons dat er zoveel rekeningen betaald werden van ziekenhuizen maar de zwaarste kreeg ik nog om te betalen. Hij verloor bijna niets want hij heeft een goede hospitaalverzekering.
In de periode dat zij zijn volmacht had heeft ze 30485eur van zijn rekening gehaald. Ze heeft hem gezegd dat hij nog 12500EUR over heeft. Als ik zijn kosten bekijk en heb er dan nog het een en ander bijgedaan heeft hij heel weinig uitgaven gehad. Hij heeft ook een pensoen van 1003 euro per maand. Ze heeft hem ongeveer bedrogen voor nog eens 12500eur.
Ik heb nu een gedetaileerde afrekening gevraagd van de ziekteverzekering !!
Kun jij me helpen wat ik nog meer kan doen om mijn vader helpen te bewijzen dat hij bedrogen is door zijn eigen dochter!!
ik heb ook nog de factuur van het rusthuis opgevraagd!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ced
Berichten: 12

#2 , 25 mei 2007 12:49

Je kan aan de bank afschriften van de rekeninguittreksels vragen, daarop kan je zien op welke rekeningen werd gestort en wanneer.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 26 mei 2007 10:49

?Art.1993.Ieder lasthebber is gehouden rekenschap te geven van de uitvoering van zijn opdracht, en aan de lastgever verantwoording te doen van al hetgeen hij krachtens zijn volmacht ontvangen heeft, al was ook het door hem ontvangene aan de lastgever niet verschuldigd....?(Burgerlijk Wetboek).

Uw vader-lastgever kan dus voornoemde verantwoording eisen van zijn dochter-lasthebber.Indien zij hieraan geen afdoende gevolg geeft dan kan uw vader tegen haar een vordering instellen bij de rechtbank om die verantwoording te verkrijgen,eventueel met aanstelling van een deskundige.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 26 mei 2007 12:33

Voor zover vader werd bedrogen door zijn dochter.

Art. 1996. De lasthebber is van de geldsommen die hij voor zijn eigen gebruik heeft besteed, interest verschuldigd te rekenen van het tijdstip waarop hij van die sommen gebruik heeft gemaakt; en van het door hem verschuldigde saldo, te rekenen van de dag dat hij in gebreke gesteld is.(B.W.)


Rest de vraag of het verstandig is om nu ruzie te gaan maken. Voor een bejaarde die pas geopereerd werd aan zijn hart lijkt me dat toch niet evident.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”