Nachtlawaai

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

Nachtlawaai

#1 , 23 apr 2013 13:05

Goedemiddag allen,

Ik weet dat hier al veel vragen zijn overgesteld maar ik zit ook nog met veel vragen.
Wij wonen in een appartmentsblok van 11 appartementen (3 per verdiep bijhalve gelijkvloers).
Wij zitten helemaal bovenaan. Nu hebben wij van dag 1 veel last van lawaai van onze onderburen.
De buren naast ons horen wij bijna nooit en zeker nooit 's nachts (het is een soort ronde bouw dus alle buren grenzen aan elkaar)
Onder ons wonen 2 afrikaanse vrouwen, de overlast die wij daar vooral van hebben is dat ze met 5 of meer mensen tot 2 uur 's nachts in de week zeer luid zitten te praten in de woonkamer die aan de slaapkamers grenst. We horen dit zelfs luid boven de tv.
Ze zijn ook nooit voorzichtig met deuren en kasten en laten deze vaak met lawaai dichtslaan.
Soms begint 1 van de 2 vrouwen ook rond 23 uur te zingen.
Wij zijn hiervoor reeds 3 maal gaan kloppen waaronder 1 maal met onze syndicus in de hoop dat dit een sterkere indruk zou maken.
Echter baat er blijkbaar niets. Vandaag heb ik dan een brief opgemaakt die ik in hun brievenbus zal steken waarin ik vermeld dat we reeds meerdere malen gevraagd hebben rekening te houden met de nachtrust en dat dit steeds genegeerd werd. Ik vermelde hier ook in dat als ze aan dit schrijven geen gevolg gaf dat wij de politie hiervoor gingen inschakelen.
Wij slapen elke nacht met oorstopjes omdat we anders niet zouden slapen. Wij overwegen dan ook ons appartement akoestisch te isoleren.
Echter is dit natuurlijk duur en verliezen wij hiermee ruimte aangezien we zowel vloeren als muren moeten doen.
Kunnen wij de kosten hiervan vertalen op onze buren? Welke stappen kunnen wij ondernemen?
Hebben wij ook een zaak tegen onze buren ook al is de overlast door gesprekken en niet door bv muziek?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mccoy016
Berichten: 23

#2 , 24 apr 2013 14:54

In eerste instantie kan je opteren voor een burenbemiddelaar tussen beide partijen of later indien nodig de wijkagent inschakelen.
De isolatie kan ik je ten stelligste afraden: het zal je waarschijnlijk een hoop geld kosten met geringe kans op succes.
Wij hebben het destijds ook geprobeerd in dergelijke situatie, helaas zonder succes.

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#3 , 30 apr 2013 08:35

Dus zo'n isolatie helpt helemaal niet? Mag ik vragen welke jullie gebruikten?
Wij zouden soundbloq van gyproc nemen?

Reclame

Angel87
Berichten: 84

#4 , 02 jun 2013 04:55

Politie bellen.
Zij moeten het lawaai zelf vaststellen, bij voorkeur in de slaapkamer zodat duidelijk aangetoond kan worden dat uw nachtrust te lijden heeft.
Van 1 vaststelling kan u niet veel verwachten, maar meerdere kunnen niet genegeerd worden.
Nachtlawaai is elk soort lawaai dat uw nachtrust verstoort.

Daarom ELKE nacht dat u eronder lijdt het lawaai laten vaststellen door een politieploeg.
Uiteindelijk zal de rechter moeten bemiddelen.
Alis Volat Propriis

my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#5 , 02 jun 2013 09:07

Ja inderdaad. Vergeet niet te melden aan de politie dat u naar de vrederechter wilt stappen en dat u dus een PV van vaststelling nodig heeft. Zeg dat het al de honderdste keer is en dat u al talloze keren geprobeerd hebt om het probleem minnelijk te regelen. Anders kan het zijn dat de agenten eerst nog een paar keer proberen te bemiddelen zonder een pv op te stellen en zo kunt u veel tijd verliezen.

(Verstuurd vanaf gsm)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”