slachtoffer van slaan en verwondingen

sameke1500
Topic Starter
Berichten: 3

slachtoffer van slaan en verwondingen

#1 , 16 apr 2013 20:51

Hallo, beste mensen ik heb een acc aangemaakt op dit forum omdat ik momenteel met een paar vragen zit en ik weet echt niet waar terechtkomen hiermee dus zal ik jullie er hier lastig mee vallen. :mrgreen:

Ik ga het kort houden:

Terwijl ik met een persoon aan het discusieren ben over iets waar we het niet over eens met elkaar gekomen zijn, komt er een 3de tussen die mij heel hard uitscheldt en vervolgens een harde klap geeft in het aangezicht, uit reflex geef ik hem een klap terug en probeer ik te ontkomen (het was niet mijn bedoeling om verder te vechten, sowieso zou dat dom geweest zijn aangezien deze persoon (de aanvaller) vergezeld was en ik geen schijn van kans maakte.)

nu eenmaal ik dus de klap terug heb gegeven uit reflex komt de compaan meehelpen en slaan ze me beiden onder andere met een ijzeren staaf.

ik heb een paar kneuzingen opgelopen en ik moet op een paar plaatsen genaajd worden mijn bril is ook kapot en mijn gsm is wat beschadigd.
Gelukkig heb ik de nr plaat van de persoon

HIermee ben ik naar de politie gegaan, ik heb ook een medisch attest gehaald van het ziekenhuis.

nu is mijn vraag wat is de kans dat mijn kosten vergoed worden? ik heb hier totaal geen ervaring mee moet ik er bijzeggen. danku wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38734

#2 , 17 apr 2013 11:52

U als slachtoffer laten registreren bij het parket.
Zijn de gegevens van de aanvallers gekend?
Is er werkonbekwaamheid?
Indien onbekend .... en geen sporen zal het PV door parket worden geseponeerd.
Mogelijk al door de politie (Autonoom Politie Onderzoek -officier) worden tegengehouden.... parketten willen geen PV's meer met onbekenden.
Parket krijgt dan wel via een lijst de belangrijkste gegevens, politie seint de feiten en de beschrijving van de daders. Pas als men de daders heeft geïdentificeerd zal het parket het opsporingsonderzoek naar zich trekken.
Antwoord in grote lijnen en daarom mogelijk niet altijd correct.

Meer info kan u steeds bekomen via de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie.

sameke1500
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 17 apr 2013 14:54

Het is zo dat ik ben geregistreerd als benadeelde persoon,
De nummerplaat van de wagen is bekend dus is die traceerbaar neem ik aan. de agent op het bureau heeft mij verteld dat hij de eigenaar van het voertuig heeft gevonden maar hij mocht mij gen verdere info geven.

Het belangrijkste voor mij is dat mijn kosten (ziekenhuis, dokters, bril, gsm) worden vergoed, ik ben nog een student en thuis hebben we het niet breed.

Reclame

sameke1500
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 22 apr 2013 21:12

beste, het is zo dat ik nu ongeveer een week na het incident nog op somige plaatsen pijn he, nu heb ik een vraag moest ik een advocaat nemen en een schadevergoeding eisen van vb 1000 euro voor de onnodige pijn die ik heb geleden zowel fisisch als mentaal. wat zijn de kansen dat ik deze toegekend krijg? mvg Sam

Franciscus
Berichten: 38734

#5 , 22 apr 2013 23:51

Wat u zeker al kan doen is terug naar de dokter gaan als er complicaties zijn of er nog verzorging nodig is.
Verder: hebt u een rechtsbijstandverzekering of uw ouders ? Deze zeker al op de hoogte brengen en hen het PV nr. mededelen +een copie van uw verklaring geven.
U kan ook nog een contact opnemen met de dienst SLAchtofferZOrg van de politie die de zaak heeft behandeld.
U hebt als burgerlijke partij recht op schadevergoeding.
Zowel de materiële zaken (bril, kledij enz )... fysieke zaken ( uw neus), esthetische schade (de neus staat permanent scheef), immateriële schade (iedereen kijkt naar uw neus) en u durft niet meer buiten komen....met als resultaat dat u in behandeling moet bij een psychiater, en bent u ook niet meer in staat om naar school te gaan en verliest u een jaar. Ook doe kosten en verlies aan inkomsten kan gevraagd worden.

Wat de kansen zijn dat weet ik niet .....

In een zaak waar een foto zonder toestemming werd gepubliceerd met een daarbij denigrerende tekst als koptekst werd in eerste aanleg de verweerder veroordeeld tot een fikse schadevergoeding en in beroep werd dit bevestigd. De vraag was toen Bfr 5 per krant.
Bedrag toegekend was een bedrag met 6 cijfers.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”