valse beschuldigingen

tweety32
Topic Starter
Berichten: 4

valse beschuldigingen

#1 , 16 apr 2013 12:27

Hoi wij zitten met een probleem dat danig begint te escaleren.

Mijn vriend is jaren geleden van zijn ex afgegaan, de scheiding is rond en samen hebben ze een dochter van nu 19.
Toen hij nog gehuwd was met zijn ex heeft hij een som geld gegoven aan zijn schoonmoeder. Zijn ex wist hiervan. Het geld werd meestal gestort naar deurwaarders en noem maar op, zelfs de dag van hun huwelijk heeft hij een deurwaarder betaald voor zijn schoonmoeder omdat ze anders haar woning leegmaakte. Er is hier een document van opgemaakt met vermelding van het bedrag, getekend door zijn ex schoonmoeder. Dit document is om rechtsgeldig te zijn bij een notaris neergelegd. Dus met stempel van de notaris en dit document is gestoken bij het dossier van de ex schoonmoeder haar woning.
Zijn ex heeft hem diep in de schulden gezet, waardoor hij na de scheiding in collectieve schuldbemiddeling is beland voor 12 jaar.
Na de scheiding dacht hij van het mens af te zijn en haar enkel nog te moeten zien in het belang van hun dochter, maar dit kind werd zodanig opgestookt door haar moeder dat ze begon valse verklaringen af te leggen bij de politie, papa had haar misbruikt, papa sloeg haar en noem maar op. Toen zijn ex zag dat ze het hierbij niet kon halen, werd alles gedaan om het kind hier weg te lokken. Toen ik mijn vriend leerde kennen en kennis maakte met zijn dochter, kreeg ik meteen toen ik even met haar alleen was een heel verhaal te horen, dat papa haar misbruikt had, papa sloeg haar, papa was lui want zij moest alles doen als ze bij papa was. Ik heb zelf 2 kinderen :( mijn hart kromp in elkaar toen ik dit hoorde maar gelukkig heb ik hier nooit geen aandacht aan gegoven en papa niet laten vallen. Dit had dus duidelijk niet gewerkt, dus de ex kwam haar verhaal ook eens doen.
Maar nog steeds bleef ik bij mijn vriend. Ik kreeg van hem een dossier voorgelegd, hij wilde geen geheimen voor me hebben. Jaren was hij al naar de rechtbank aan het lopen voor klachten, misbruik van zijn dochter, misbruik van zijn ex schoonzus, je kon het je zo gek zelf niet bedenken.
Ik lachte hier toen mee want op die moment vraag je je echt af waar mensen het blijven halen.
Toen ze dus zagen dat ik niet weg ging van hem begonnen ze tegen mijn moeder, dat mijn vriend losse handen had en van dat soort allemaal, ze zochten mijn moeder zelfs bij haar thuis op.
Nu zijn we enkele jaren verder, op 16 jaar is de dochter hier vertrokken weer na de zoveelste ruzie omdat ze haar zin eens niet kreeg van papa, gewoonlijk liep ze dan weg en ging ze naar oma die hier ook in het dorp woont. Waar we haar dan na enkele uurtjes weer konden gaan ophalen. Alleen dit keer ging ze naar haar kamer, stampte een gat in de deur en belde de politie dat papa haar geslagen had. Madame had met haar elleboog op de muur zitten slaan. Mama werd gebeld en die dook hier raar maar waar gelijk met de politie op.
De politie ging met papa praten en met de dochter, en natuurlijk mama werd ook gehoord. Met resultaat dochter ging met mama mee, klacht tegen papa werd weer neergelegd, papa werd naar het ziekenhuis gebracht omdat hij door de stress en de emotie's een suikerval kreeg( hij is suikerpatient) we hebben de dochter nooit meer gezien. Enkele weken nadien kregen we een brief van de advocaat van de moeder dat dochterlief haar spullen wilde maar dat ze deze niet kreeg van papa. Hier is nooit wat over gezegd of zelfs nooit naar gevraagd. Er stonden natuurlijk ook dingen op die moeder graag wilde hebben maar dat hebben we mooi niet toegestaan. Zij speelde het smerig dus ik ook. Weer een op en neer geloop naar de advocaat. 2 maanden na haar vertrek is ze haar spullen komen halen met haar nieuwe vriend een man van 35 jaar. Mama vondt dit blijkbaar ok. Wij kregen een sociale onderzoek aan ons been en moesten verschillende keren bij de politie verschijnen. Ik had zelfs het gevaar vertelde die agent me dat ze hierdoor mijn kinderen zouden afnemen als ik bij mijn vriend bleef. Want mijn moeder was natuurlijk helemaal mee in het verhaal van zijn ex. Zij moest ook verklaringen gaan afleggen bij de politie.
Nu om een lang verhaal kort te maken.
Omdat we dus heel deze zever grondig beu zijn, want het bleef echt niet alleen met die klachten hebben we een rechtzaak aangespannen tegen de ex- schoonmoeder. Mijn vriend vraagt zijn geld terug, waar hij dus een bewijs van heeft dat ze hem dit verschuldigd is.
Nu begint dus een nieuwe leidensweg. Klachten duiken op van stalking want we vallen een oudere dame lastig.
Maar dit heeft onze advocaat kunnen wegwimpelen.
Maart vorig jaar zijn we op de rechtbank moeten komen omdat schoonmoeder dus beweert dat zij dit document niet heeft ondertekend. De notaris is zijn verhaal moeten komen doen en dus moeten komen toegeven dat het handschrift van de ex schoonmoeder is.

Vandaag krijgen we een brief van de politie. Uitnodiging tot een eerste verhoor.
Weer een klacht ingedient door de ex schoonmoeder valsheid in geschrifte, gebruik van valse stukken, misbruik van vertrouwen en oplichting.
Vrijdag moet mijn vriend bij de politie komen :( , om eerlijk te zijn ben ik er niet gerust in, hier hangen zware gevangenisstraffen aan vast!!!!
Nu is onze vraag dus wat kunnen we nog doen? We zijn het echt wel grondig beu dat er steeds valse klachten worden neergelegd hoor. Kan ik zelf als zijn vriendin een klacht indienen wegens laster en eerroof? Want zolang zij klachten blijven indienen kan mijn vriend dus geen klacht tegen hen indienen tegen hen en dat weten ze verdomd goed.
Ik ben het echt beu dat deze mensen ons het leven blijven zuur maken door steeds klachten in te dienen die ook nog deftig uit hun duim gezogen worden.
Ik begrijp echt niet dat de politie hen hiermee bezig houdt. Als wij gaan willen ze zelfs geen klacht noteren maar enkele een melding maken, en deze mensen krijgen dan echt alles voor mekaar en worden ook nog geloofd.
Wat zijn onze rechten hier in heel dit verhaal? En wat kunnen wij doen?
Ik hoop dat iemand ons raad kan geven, want wij weten het echt niet meer :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avelivloms
Berichten: 119

#2 , 16 apr 2013 12:53

Klacht indienen wegens lasterlijke aangifte. Bij de procureur des Konings, met een klachtbrief.

tweety32
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 16 apr 2013 13:11

En moeten we die zelf indienen of moet dat via de advocaat gebeuren?

Reclame

Avelivloms
Berichten: 119

#4 , 16 apr 2013 13:43

En moeten we die zelf indienen of moet dat via de advocaat gebeuren?
Ge kunt dat zelf doen, maar de feiten nauwkeurig beschrijven, met data en plaats. Niet rond de pot draaien, precies, accuraat en ad rem!

Aan de Heer Procureur des Konings te

Geachte Heer Procureur,

Ik wens klacht neer te leggen tegen, , wegens lasterlijke aangifte.

De feiten zijn als volgt :

tweety32
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 16 apr 2013 13:47

We hebben juist even naar de agent gebeld bij wie het verhoor zal doorgaan. Het verhoor is dus aangevraagd op vraag van de rechtbank, omdat mevrouw nadat de notaris is komen bevestigen dat het handschrift wel degelijk van haar is, gezegd heeft op de rechtbank dat dit niet klopt. Dus ze heeft daar eigenlijk ook de notaris beschuldigd van niet eerlijk zijn. Maakt dit verschil in heel de zaak?

Avelivloms
Berichten: 119

#6 , 16 apr 2013 14:20

We hebben juist even naar de agent gebeld bij wie het verhoor zal doorgaan. Het verhoor is dus aangevraagd op vraag van de rechtbank, omdat mevrouw nadat de notaris is komen bevestigen dat het handschrift wel degelijk van haar is, gezegd heeft op de rechtbank dat dit niet klopt. Dus ze heeft daar eigenlijk ook de notaris beschuldigd van niet eerlijk zijn. Maakt dit verschil in heel de zaak?
Neen dat maakt geen verschil!
Ze beschuldigt dus de notaris van valsheid in openbare geschriften ? Mooi ! Dan zal ze dat moeten bewijzen hoor !

j.demoor
Berichten: 10360

#7 , 18 apr 2013 08:30

“Art.443.Hij die in de hierna aangeduide GEVALLEN aan een persoon kwaadwillig een bepaald FEIT ten laste legt, dat zijn eer kan krenken of hem aan de openbare verachting kan blootstellen, en waarvan het wettelijk bewijs niet wordt geleverd, is schuldig aan laster, wanneer de wet het bewijs van het ten laste gelegde feit toelaat, en aan eerroof, wanneer de wet dit bewijs niet toelaat...Art.445.Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot zes maanden en met geldboete van vijftig euro tot duizend euro wordt gestraft :Hij die SCHRIFTELIJK bij de overheid een lasterlijke aangifte indient...”(8 juni 1867 Strafwetboek).

Het in art. 445, derde lid, Sw., bedoelde wanbedrijf is zowel van toepassing op de aantijging van een waar feit als op de aantijging van een vals feit, mits de aantijging is ingegeven door kwaad opzet (1). (1) Zie J. NYPELS, Législation criminelle de la Belgique, dl. III, Brussel, 1868, blz. 366, nr 86,Cass. 3 december 2003.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 18 apr 2013 16:07

Van uw gans dossier een tijdslijn opstellen.
In een rekenvel gaat dat het best

dus van het begin van het verhaal.. steeds met vakje jaar, dan vakje datum, dan reden, betrokken personen ( vakje per persoon) datum van PV , rechtbank, datum vonnis, enz enz

Werkt zeer verhelderd als u gaat praten met pdK of politie en als bijlage bij het PV.

Heb dit steeds toepast in zaken waar ik bij betrokken was en steeds met (zeer goed) gevolg.

Noch parket, noch rechtbank heeft het ganse verhaal met zijn tijdslijn document hebben ze dat plots wel.

In een bepaald geval bleek door de tijdslijn op te stellen in een bepaald PV dat de het net de andere partij was die stalkte.
In dat geval was er zelfs als een onderzoeksrechter gevat en die had partij 2 aangehouden.
Toen bleek dat het net omgekeerd was is onderzoeksrechter direct door politie in kennis gesteld.. partij 2 vrijgelaten maar spijtig genoeg werd partij 1 toen niet aangehouden.
Heeft daarna wel de rekening gekregen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”