woontschennis

friedrich fiorano
Topic Starter
Berichten: 2

woontschennis

#1 , 15 mei 2007 15:56

gezien ik veel vrije tijd heb stelde ik mezelf de volgende vraag :

onlangs werd ik slachtoffer van een inbraak. De dader betrad mijn woning via de tuin. Mijn tuin betrad de dader via de tuin van mijn achterbuur, die gescheiden wordt door een muur.

Kan de dader vervolgd worden voor woontschennis ten aanzien van mijn achterbuur

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

friedrich fiorano
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 15 mei 2007 16:46

Verklaar u nader aub.
Waarop baseert u zich (wettekst, vonnis,...?)

Reclame

dieke
Berichten: 1299

#4 , 16 mei 2007 07:31

Ik ben een juridische leek, maar ik baseer me o.a. op een post hier nog niet zo lang geleden van iemand die niets kon ondernemen tegen een buurman die geregeld in haar tuin rondloopt. Het is niet strafbaar om op iemands eigendom te lopen. Dus zolang die inbreker bij jouw buur niets anders heeft uitgestoken dan op zijn grond te lopen, is hij voor dat feit niet strafbaar.

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#5 , 16 mei 2007 14:28

Nochtans overkwam een collega van mij onlangs iets dergelijks. Eenzelfde persoon trachtte 2x bij hem in te breken via zijn tuin en achterdeur. De eerste maal raakte hij effectief binnen maar vluchtte toen hij mijn collega hoorde. De tweede maal raakte hij niet binnen (deuren waren gesloten). Mijn collega identificeerde de man bij de politie op basis van foto's. Hij zou naar zeggen van de politie wel voor beide gevallen vervolgd kunnen worden ... huisvredebreuk of zoiets. Ik weet de details niet. De kans is vermoedelijk echter klein dat hij effectief veroordeeld wordt.

Lenny