AGRESSIEVE

memi
Topic Starter
Berichten: 1

AGRESSIEVE

#1 , 30 mar 2013 11:09

hallo
Laatst gewijzigd door memi op 11 apr 2013 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38737

#2 , 30 mar 2013 22:25

Een gaan praten met de dienst SLAchtofferZOrg van uw lokale politie.
Evenzo met de IFG verantwoordelijke bij de politie

Ook deze tekst een lezen :
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Mariette
Berichten: 2507

#3 , 31 mar 2013 01:45

Degene (was het niet Laurette Onkelinx?) die de co-ouderschapregeling heeft doorgedrukt, heeft waarschijnlijk nooit stilgestaan dat bij vele koppels er weldegelijk een REDEN was waarom ze niet meer bij elkaar konden wonen. En die reden is zeker niet altijd het feit dat he koppel niet overeenkomt, maar vooral ook dat het vaderschap sommige mannen echt niet past. Vele vrouwen verlaten hun man net omwille van, en ter bescherming van hun kinderen.

Reclame

Asterx
Berichten: 155

#4 , 31 mar 2013 12:26

Degene (was het niet Laurette Onkelinx?) die de co-ouderschapregeling heeft doorgedrukt, heeft waarschijnlijk nooit stilgestaan dat bij vele koppels er weldegelijk een REDEN was waarom ze niet meer bij elkaar konden wonen. En die reden is zeker niet altijd het feit dat he koppel niet overeenkomt, maar vooral ook dat het vaderschap sommige mannen echt niet past. Vele vrouwen verlaten hun man net omwille van, en ter bescherming van hun kinderen.
Niet meer dan logisch dat de man net dezelfde rechten krijgt als de vrouw om zijn kinderen te zien & mee op te voeden. Dus, qua Onkelinx betreft, heeft ze een zéér positieve maatregel genomen.
Ooit al eens stilgestaan bij het feit hoeveel duizenden mannen in België, die niets liever willen dan een deel uit maken in het leven van hun kinderen, de kans ontnomen werd door vrouwen met allerhande exuses (zelfs incest) om het kind weg te houden van de papa? Onkelinkx heeft dus gezorgd voor gelijke rechten voor beide ouders.


Ik zie de meerwaarde van uw bericht echt niet, daar dit topic onderwerp duidelijk past in een problematisch kader, waarvan één ouder duidelijk een probleem heeft. Er bestaan instanties die Franciscus al opsomde, die zowel TS hierbij kunnen begeleiden naar een oplossing, als de ouder die met problemen kampt.
Een ouder die zoals in dit geval met (psychologische) problemen kampt (zelfs mogelijks door overlijden van het 1ste kind), mag je toch zomaar niet afschrijven hé.

Mariette
Berichten: 2507

#5 , 31 mar 2013 15:24

Ik zie de meerwaarde van uw bericht echt niet
Ik reageerde vooral op :
Wat kan ik doen als we uit een gaan?
Als ik 100% zeker wist dat ik mijn dochter niet bij hem achter zou moeten laten door een 50/50 regeling, dan was ik al lang bij hem weg gegaan...
Ik heb alle begrip voor het feit dat vaders net zoveel rechten hebben op hun kinderen als moeders. Maar er zijn nu eenmaal ouders die niet geschikt zijn om voor hun kinderen te zorgen en daarom worden die kinderen soms uit huis geplaatst. Raar genoeg wordt het wel aanvaard om kinderen bij hun moeder weg te halen, maar is het ondertussen véél moeilijker om kinderen bij hun vader weg te halen en enkel door de moeder te laten opvoeden zolang de problematische gezinssituatie (bij vader) blijft bestaan.
Dat lijkt me het geval te zijn bij het geval dat door TS werd aangehaald.

Xastheron
Berichten: 719

#6 , 02 apr 2013 09:48

Terug op topic:
Het CAW heeft ook een dienst voor dergelijke gevallen. Deze is gratis (?) en vrijblijvend. Is een beetje gelijkaardig aan slachtofferhulp, maar met een lagere drempel. Ze werken meestal ook nauw samen met de slachtofferzorgdienst van de politie.
Familiaal geweld is geen weinig voorkomend feit, de persoon op het CAW zal meer dan waarschijnlijk genoeg ervaring hebben om duidelijk uit te leggen wat je zou kunnen ondernemen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”