Diefstal

Iggy
Topic Starter
Berichten: 3

Diefstal

#1 , 13 mei 2007 17:04

Vorig jaar in juni tijdens het terugkeren van een dancing stoptte mijn buur plots en laadde een bloembak in mijn wagen. Een getuige heeft mijn nummerplaat genoteerd. Resultaat. Politie aan de deur, auto in beslag genomen en een nacht brommen, terwijl ik het niet gedaan heb.
Nu verneem in via de krant dat ik veroordeeld ben tot een werkstraf van 50 uren of 2 maand cel!!! Mijn buur tot een wekstraf van 65 uren of 3 maand cel. Van de rechtbank heb ik nog niets gehoord, enkel via de krant. En dat voor een bloempotje dat hij spontaan teruggaf!!!
Wat kan ik verder doen om mijn naam te zuiveren?
Ik heb geen recht op een pro deo alhoewel ik als alleenstaande moet rondkomen met ? 1300 in de maand, waarvan ik mijn huishuur moet betalen, ? 300 alimentatie plus alle andere vaste medische kosten en andere vaste kosten. Ik leef praktisch op brood en konfituur en sta konstant in min. Bijklussen gaat niet omdat ik gehandikapt ben aan mijn linkerhand.
Dank bij voorbaat.

Iggy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 13 mei 2007 20:53

Tja iggy

Vijgen na Pasen lijkt mij dit, maar je eigen verantwoordelijkheid zomaar afschuiven, lijkt me niet correct. Je had die buur ook kunnen zeggen dat hij ogenblikkelijk die bloembak terug moest zetten want dat jij niet met gestolen waar in je auto wilde rondrijden. Dat een tiener zich op dat vlak nog wat laat forceren door de groepsdruk, daar kan ik nog inkomen, maar een volwassen man? Sorry, maar nee, dat snap ik niet.

Verder maakt het ook niks uit of het nu om 'een bloempotje' of over een diamant gaat. Stelen is stelen.

Dat je van de rechtbank zelf niets gehoord hebt, lijkt me straf. Dat wil zeggen dat je bij verstek veroordeeld bent, maar dat wil dus ook zeggen dat je gekozen hebt om niet aanwezig te zijn. Als beschuldigde krijg je altijd bericht over wanneer je zaak zal voorkomen. Als dit niet het geval is geweest, zit er daar inderdaad wel iets mis.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”