Aangevallen op de bus

Lara_
Topic Starter
Berichten: 1

Aangevallen op de bus

#1 , 18 mar 2013 09:42

Mijn verhaal:

Gisteren stapte ik in Antwerpen op de bus (aan de beginhalte, moest binnen 5 minuten pas vertrekken). Ik had mijn hoofdtelefoon op en nam vanachter in de bus plaats. Op een gegeven moment merkte ik een 2tal zetels voor mij aan de andere kant van de bus een roepend buitenlands koppel op. Ze waren naar mij aan het kijken terwijl ze riepen, dus zette ik mijn hoofdtelefoon af om te zien of er een plobleem was. Ze riepen dat ik onmiddelijk van de bus moest gaan. Ik kon niet goed volgen maar de kwade toon maakte me bang, dus nam ik de rugzak naast me en stond recht. De man bleef roepen dat ik onmiddelijk van de bus moest en zei dat hij mij zou vermoorden anders. Hij kwam naar mij toe, sleurde mij van het trapje in de bus, waarbij ik viel en me bezeerde. De deur van de bus was dicht en er waren geen knoppen dus ik kon niet naar buiten. Ik had mijn rugzak ook laten vallen en mijn koffer stond ook nog altijd vanachter. De man bleef naar mij roepen, en de chauffeur opende de deuren. Ik ben dan naar buiten gegaan, mogelijks heeft hij mij toen nog eens geduwd. Vervolgens begonnen hij en de vrouw die erbij was naar de andere reizigers te roepen, ook hen te bedreigen dat ze iedereen zouden vermoorden als ze de bus niet uit gingen. De andere mensen vluchtten dus ook de bus uit, maar niemand anders is door hem aangeraakt. Ik dacht op die moment dat ze mijn koffer en rugzak wouden stelen, tot 1 van de andere reizigers iets zei van dat het koppel eerder met elkaar al ruzie was aan het maken, over een echtscheiding ofzo. Ondertussen ging de man ook naar de chauffeur om die te bedreigen. De chauffeur had een soort van hulpknop ingeschakeld: er was een wit knipperlicht in de bus en op de voor- en zijkant stond ook iets speciaals. De chauffeur moet dan gezegd hebben tegen het koppel dat ze de bus moesten verlaten. Ze zijn dan weggewandeld.
Daarna is een auto van De Lijn met sirene aangekomen, maar het koppel was al weg. De mensen van De Lijn hebben mij naar het politiekantoor gebracht en ik ben klacht gaan indienen.
Er zijn camerabeelden van uit de bus en de chauffeur zal ook gevraagd worden om een verklaring af te leggen.

Ikzelf heb alleen een schaafwond en ernaast op mijn scheenbeen een dikke pijnlijke plek die waarschijnlijk nog blauw zal worden.
Daarnaast ben ik wel lange tijd helemaal overstuur geweest en heb ik nu nog steeds schrik om deze mensen opnieuw tegen te komen. Ik heb niet het gevoel dat deze aanval tegen mij persoonlijk was, maar dat verandert niets aan het feit dat ik zonder reden aangevallen ben. En ik neem elke week diezelfde bus op hetzelfde uur.

Nu vroeg ik mij af welke stappen ik nu best kan zetten. Het is nog niet 100% zeker dat de daders gevonden zullen worden.
Ik wil zelf gewoon dat deze mensen worden bestraft zodat ze hopelijk volgende keer 2 keer nadenken voor ze even een klein meisje aanvallen, en zodat er een volgende keer niemand ernstiger gewond zal raken.

Ga ik best langs een arts om verwonding te laten vaststellen?
En indien deze mensen gevonden worden, kan ik mij dan best benadeelde persoon of burgerlijke partij stellen, of heeft dat in dit geval geen nut?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38738

#2 , 18 mar 2013 13:37

Zeker naar een arts gaan en een copie van het DA bij de politie binnenbrengen.
Bij de politie ook om een gesprek vragen met iemand van de dienst SLAchtofferZOrg.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”