sexueel misbruik midden jaren 80

Eva231174
Topic Starter
Berichten: 2

sexueel misbruik midden jaren 80

#1 , 17 mar 2013 20:08

Halo,

toen ik 12 jaar was heeft mijn toenmalig vriendje me aangerand. Dit was in 1989. Enige jaren geleden wou ik alsnog aangifte doen maar had men me gezegd dat de feiten reeds verjaart waren. Nu is de wetgeving onlangs aangepast naar 15 jaar vanaf de leeftijd dat ik 18 ben geworden. Kan ik nu alsnog deze feiten aangeven ?

Alvast bedankt voor een antwoordje

E.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38737

#2 , 17 mar 2013 21:53

Ik wens je om te beginnen veel sterkte toe.
Heb je al gesproken met een therapeut over deze feiten?
Volgende vragen zijn louter juridisch.
Hoe oud was uw vriendje op het ogenblik der feiten?
Bent u zeker dat verjaring niet is ingetreden?
Bent u bij de politie al eens gaan praten met de dienst SLAZO ..slachtofferzorg... deze kunnen u in eerste fase de nodige uitleg geven en eventueel doorverwijzen.

Eva231174
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 17 mar 2013 22:38

Bedankt !

Mijn vriendje was toen ongeveer 14jaar. Destijds was verjaring al na een paar jaar (ik dacht 5 of zo) dat is me meegedeeld toen ik er met een agent over sprak een aantal jaar geleden. Slazo heb ik destijds niet gesproken.

Therapie heb ik niet gevolgd, ik heb nu een begripvolle relatie die me ondersteund en steunt.

Bedankt alvast voor de moeite

Reclame

Franciscus
Berichten: 38737

#4 , 17 mar 2013 22:48

Vriend was dus ook minderjarig.
Bij Slazo zullen ze hier de complicaties van uitleggen.
Strafrechtelijk lijkt het volgens mij een inderdaad niet meer vervolgbaar te zijn.
Het zijn feiten gepleegd als minderjarigen en dan nog als -16 jarigen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”