Onterecht veroordeeld?

dutchalex
Topic Starter
Berichten: 2

Onterecht veroordeeld?

#1 , 11 mar 2013 19:09

Goedenavond,dit zijn twee verschillende zaken die zich in 15 minuten voltrekken

Vorig jaar op koningendag ben ik belaagd door mijn buurman die verhaal wilde komen halen over een voorval tussen hem en mijn vrouw,ik had hem er in het verleden al meerdere keren op gewezen dat dit een zaak tussen hem en mijn vrouw was.Nu gebeurt het volgende,en hierbij was mijn zoon en zijn vriendje getuige van(alleen zoon heeft getuigd)Hij loopt mij achteraan en begint weer over het voorval,ik zeg dat hij dit met mijn vrouw moet oplossen,hij word agressief en komt tegen mij aan staan begint met zijn hoofd tegen mij aan te schuren,ik duw hem vervolgens weg en hij valt over mijn knie op de grond,ik buig mij vervolgens over hem heen en zeg dat ik hier geen zin aan heb,en dat mijn kinderen er ook bij zijn.

Ik loop vervolgens naar huis,en vlak bij huis word ik besprongen door 4 mannen waaronder buurman die mij geslagen en geschopt hebben,met de luide kreten erbij schop hem dood,schop hem dood,waar twee mensen getuige van waren waaronder mijn zoon.Ik heb aangifte gedaan tegen drie mannen waarvan ik de naam wist,staat allemaal zwart op wit.
Ben bij een forensisch arts van de politie geweest,en heb foto,s aangebracht van het toegebrachte letsel.

Ik word gedagvaard voor het hem opzettelijk mishandeld te hebben.
De drie mannen worden voor hetzelfde gedagvaard,waarbij een aantekening dat zeker 1 iemand in een voorwaardelijke straf zit voor een zelfde geval een jaar geleden.

Dag van rechtszittingen,ik heb vier afspraken,als eerste mijn dagvaarding,de rechter vraagt heeft u deze man geslagen? Ik zeg nee,ik heb hem van me afgeduwd en hij is gevallen,ik heb hem niet geslagen,Rechter zegt ik heb hier twee verklaringen waaronder het slachtoffer (en zeg even pietje puk)die verklaren dat jij hem geslagen hebt.
Ik verklaar nogmaals dat ik dat niet gedaan heb en dat mijn zoon dit alles aanschouwd heeft.
Ik heb geen strafblad en ben niet bekend bij politie.
Uitspraak 600 euro boete waarvan drie honderd en twee jaar voorwaardelijk voor de andere drie honderd.
Tien minuten later begint de volgende zaak,er komen twee mannen binnen lopen waarvan ik tegen 1 aangifte gedaan heb,en iemand waarvan ik geen aangifte gedaan heb omdat ik zijn naam niet wist,(dit is pietje puk)de derde en de vierde man waren niet aanwezig,ik vraag de rechter daar over en hij zegt ik heb niet meer namen in mijn dossier!! Heel vreemd,maaaar we zijn er nog niet,de rechter vraagt vervolgens aan pietje puk of hij gezien heeft dat ik het slachtoffer geslagen heb.....Nee meneer de rechter hier was ik niet bij!!! Dit heb ik niet gezien.

Hij bekend vervolgens dat bij het tweede voorval waar ik in elkaar geschopt/getrapt ben bij wel degelijk geslagen te hebben en dat ie er spijt van heeft..... Eis officier 1200 euro boete of 19 dagen hechtenis of zoiets,hij heeft daar bezwaar tegen en komt er met hetzelfde af als ik,600 boete waarvan 300 voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar. HOE KAN DIT!!!!!? Hij zegt dat hij er niet bij was,mijn zoon was er wel degelijk bij,en ik ben het haasje voor iets dat ik niet gedaan heb,deze zaak gaat zeker een vervolg krijgen maar zou graag weten waar ik sta. Ook zoiets, ze komen alle twee tegelijk binnen,gaan fijn samen naast elkaar zitten,kan dit allemaal? Forensisch onderzoek? Niks over gehoord! Foto,s van mijn letsel? Niks over gehoord. Moet ik nu tegen die derde persoon,die er niet was en niet bekend was bij de rechter opnieuw aangifte doen wat ik al gedaan heb!? En als laatste buurman niet op komen dagen maar die zaak word wel aangehouden omdat in zijn voorwaardelijk zit,geluk bij ongeluk,want hier ga ik mij beter op voorbereiden..Graag zou ik jullie mening hier over willen,want ik voel me knap genaaid eerlijk gezegd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 mar 2013 20:17

Is koninginnedag geen feest dat ze in Nederland vieren?
Dan richt je je beter tot het Nederlandse http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

dutchalex
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 mar 2013 07:48

mensen sorry,ik heb niet opgelet!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”