handtastelijk

mike77
Topic Starter
Berichten: 13

handtastelijk

#1 , 10 jan 2013 17:50

Mijn vrouw en ik zijn momenteel 16 jaar samen.
Haar schoonbroer is 12 jaar ouder als haar.
Nu blijkt dat zij vroeger als 10 jarig kind meerdere keren is misbruikt door hem.
Hij was toen al meerderjarig.
Het is echter nooit tot geslachtsgemeenschap gekomen.
Hij heeft haar wel liggen strelen aan haar vagina.
Heel dit gebeuren heeft mijn vrouw me nu pas verteld.
Ik heb nu mijn schoonbroer de deur gewezen.
Hij heeft er spijt van meent hij!
Ik ben nu wel bang voor mijn eigen dochter omdat zij wel vaker bij haar tante op bezoek gaat.
Ik heb hem duidelijk gemaakt indien ik weet dat hij dit soort dingen bij mijn dochter doet ik hem aangeef bij de politie.
Ook wil mijn vrouw niets zeggen hierover tegen haar zus omdat ze bang is haar huwelijk kapot te maken.
Ik weet echter niet of ik hierover kan zwijgen.
Hij was trouwens altijd een goede vriend hier.
Wat moet ik ermee?
Nogmaals niemand mag hiervan weten in de familie.
Moet ik dan ook maar doen alsof en alles maar vergeten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 10 jan 2013 18:00

ik stel voor dat u naar een vertrouwenspersoon toestapt, misschien huisarts?

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 10 jan 2013 18:07

Eerst en vooral dienen u en uw echtgenote het onderling eens te raken over wat deze informatie doet voor jullie relatie en hoe jullie dit wensen aan te pakken naar de dochter toe. Indien nodig hiervoor een therapeut inschakelen is absoluut geen schande, integendeel, een objectieve moderator die dit kan leiden en waar nodig ondersteunen is zijn/haar gewicht in goud waard in een dergelijke situatie.

Gelet op het idiote stigma dat men op slachtoffers van misbruik plakt is het meer dan begrijpelijk dat u dit in absolute discretie wenst te behandelen. Accepteer dan echter ook dat jullie keuzemogelijkheden beperkt zijn. Een goede verwerking lijkt me dan ook de allerhoogste prioriteit te hebben.

Bij deze op voorhand een waarschuwing aan posters die deze thread met niet van toepassing zijnde opmerkingen denken te kunnen versieren. Je wordt onmiddellijk geband, geen pardon en permanent.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 10 jan 2013 18:55

Klopt via huisarts ...deze zal doorverwijzen naar een relatietherapeut in uw omgeving.
Er bestaan ook organisaties die zich met daders bezighouden
Een van die organisaties inzake dader therapie is http://vagga.be/wp-content/uploads/2010 ... h-Plan.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#5 , 14 jan 2013 09:50

Advies op het morele vlak hebt u kennelijk reeds gekregen. Mij lijkt het inderdaad ook best dat u daarvoor contact opneemt met een vertrouwenspersoon.

Er kunnen echter mogelijks ook juridische consequenties verbonden zijn aan de feiten, afhankelijk van de huidige leeftijd van uw echtgenote en de datum waarop de feiten plaatsgrepen. Het zou immers kunnen dat ook intussen de feiten nog niet verjaard zijn en strafvervolging mogelijk is.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jan 2013 13:45

Is er in dit soort zaken geen meldingsPLICHT door bijvoorbeeld een huisarts? Of kan hij zich blijven beroepen op zijn beroepsgeheim, ook als er strafbare feiten gepleegd zijn? (Ik weet het antwoord niet, maar ik wil maar vermijden dat de topic starter hier de indruk krijgt dat ze deze zaak discreet kunnen houden door ze te bespreken met de huisarts, terwijl dit mogelijk niet het geval is.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mike77
Topic Starter
Berichten: 13

#7 , 14 jan 2013 17:06

Mijn vrouw is inmiddels 35jaar oud.
Maar zijn de feiten erg genoeg om er nog verder meer door te gaan?
Ik heb de indruk dat zij het er op dit moment minder moeilijk mee heeft dan ik!
Maar zij loopt er wel al 25jaar mee rond.
Ik heb dit nu maar pas vernomen en ga dit ook nog wel verwerken.
Maar het heeft toch zijn tijd nodig.
Ik weet echter niet hoe ik met hem nu moet omgaan?
Kan ik hem dit nog vergeven?

mike77
Topic Starter
Berichten: 13

#8 , 14 jan 2013 17:09

Heb ik het recht om me ermee te bemoeien?
Uiteindelijk kende ik haar toen nog lang niet.

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 14 jan 2013 17:32

Als u er problemen mee heeft dan lijdt je relatie met je vrouw eronder. Als jullie er onderling niet uitraken hoe dit op te lossen is het het overwegen waard hiervoor eens een gezinstherapeut te raadplegen. Maar dat is een besluit dat enkel jullie kunnen maken.

mike77
Topic Starter
Berichten: 13

#10 , 14 jan 2013 20:42

Ik heb niet de indruk dat onze relatie eronder lijdt.
Praten doe er niet over met haar.
Ik denk dat zij dit vooral nu wil laten rusten.
Natuurlijk wil haar schoonbroer dat alles weer terug goed komt,zodat zeker zijn vrouw niets te weten komt.
Hij kwam meerdere keren per week bij ons langs,maar omdat ik hem de deur gewezen heb weet hij met zijn angst geen raad meer.
Bang dat zijn relatie stuk gaat lopen indien dit uitlekt.

Franciscus
Berichten: 38739

#11 , 14 jan 2013 23:03

Misschien dat U al eens met een relatietherapeut / sexuoloog gaan praten.
U kan best ook leren hoe u moet omgaan met uw echtgenote en welke invloed dat heeft om uw eigen gedrag.
Tevens kan u zo leren hoe u best omgaat met schoonbroer en wat u best kan doen indien de zaak plots zou escaleren.

mike77
Topic Starter
Berichten: 13

#12 , 15 jan 2013 17:33

bedankt

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”