Klacht laster

tonio
Topic Starter
Berichten: 8

Klacht laster

#1 , 11 nov 2012 14:10

Ik zou graag klacht indienen tegen mijn ex-vriendin wegens het volgende.

Vorige week vrijdag stuurde ze me een sms om te vragen of ik iets gedaan had met haar tumblr (een soort van foto blog online),
Ik zeg neen want moest van haar niets meer weten/hou me er niet mee bezig,ik heb haar wel geholopen haar blog in te
richten,code etc toen we nog samen waren.

Het probleem is dat ze niet meer kan inloggen en ook geen passwoord reset email krijgt. Ze geeft me haar email adress
en passwoord van haar email. Daar staat niets in.. Ik probeer me aan te melden met haar oud paswoord en dat werkt,
ik meld haar via sms dat het lukt met haar oud pw en dat ze moet proberen. Ze zegt dat het nog steeds niet lukt,
ik zeg haar dat ik haar pw ga veranderen naar het paswoord van haar email. Ze zegt ok. Ik ga dan die avond uit
en blijf bij een vriendin slapen.

De volgende ochtend laat mijn moeder mij weten dat de mama van mijn ex naar haar heeft gebeld om te vragen of ik haar
blog heb verwijdert. Ik was de hele nacht uit,en zou er zelf niet aan denken om zoiets te doen omdat ik weet dat ze er veel
tijd en energie in stak.

Nu heb ik een brief gekregen van haar advocaat zeggende dat ik haar blog heb verwijdert omdat ik haar paswoord had.
Ook dat bij volgend contact met mijn ex de politie er bij zal komen (wtf) en dat er een zaak voor de rechtbank zal komen.

Ik heb hier dus niets mee te maken met het verwijderen van haar blog of wat dan ook en vind deze beschuldigingen redelijk
overdreven. Kan ik hier iets tegen doen ?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 11 nov 2012 14:36

SMS verkeer laten vastleggen (deurwaarder of politie) zodat u op zijn minst een begin van bewijs heeft dat u haar toestemming had om haar paswoorden te gebruiken. En vanaf nu zelf geen contact meer hebben met uw ex (ook niet antwoorden op SMS of mail), en bij elk contact van haar dit laten vastleggen.

tonio
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 11 nov 2012 15:05

Ik heb haar nummer en al haar berichten opnieuw verwijdert in de nacht van vrijdag nadat ik haar pw veranderd had.. In de brief van de advocaat staat er wel in dat ze me haar paswoord heeft gegeven. Ben ook niet van plan om ooit nog op iets van haar te antwoorden. Ik vind dit gewoon volledig overdreven. Wetende dat die advocaat een brief gaat opsturen naar de instanties zodat ze er van op de hoogte zijn vind ik volledig niet kunnen..

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2012 07:47

Is inderdaad overdreven. Meer een klacht wegens laster van uw kant, zou ook overdreven zijn. Troost u met de gedachte dat een advocaat niet gratis werkt, en uw ex dus dik betaald heeft voor dit zinloze briefje. De brief "vraagt" u enkel geen contact meer te hebben. Meer niet. Verbreek dan ook alle contact met haar en reageer je op niets meer van haar. Op die manier hoef je er ook geen kostbare tijd in te steken. Case closed...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”