urgent poging tot doodslag.

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

urgent poging tot doodslag.

#1 , 10 nov 2012 15:38

Situatie :

Wij: vrouw en man,
Tegenpartij: moeder van vrouw.

Moeder probeerd via gerecht onze dochter af te nemen paar maanden terug. (deze zaak is in behandeling)
Bedreigingen en volgingen van de moeder als men vrouw de kindjes naar school brengt.

Vorige week woensdag klacht neergelegd wegens lastig vallen en bedreiging. Incl. mededeling dat schoonmoeder wapens en oorlogswapens met munitie in huis heeft.

Gisteren is men vrouw met opzet en vluchtmisdrijf aangereden op onze oprit door men schoonmoeder.
Mijn vrouw is 5.5maand zwanger ook.

Onmiddelijk klacht neergelegd voor de opzettelijke aanrijding en dus aanslag op het leven van mijn vrouw en (ongeboren) kindje, dit laatste moet in de verklaring nog bijgevoegd worden omdat men vrouw door de emotie dit vergeten vermelden is.

Na het onderzoek in het ziekenhuis (knie geraakt en gelukkig geen scheuren of breuken maar wel kneuzing), Baby ok kwamen we thuis en de politie was met 2 combi en personenwagen aanwezig bij de moeder. Ik veronderstel een huiszoeking aangezien ik verschillende items zien verdwijnen heb ik de combi waaronder een speciale zak die dient om wapens in op te bergen. Ik vermoed dat ze de wapens gevonden hebben.

Moeder is meegenomen en is een goeie 6u later terug thuis afgezet door een kennis.

Politie gecontacteerd maar deze kunnen omtrend de zaak geen mededeling geven aan mijn vrouw. onderzoek lopende ofzo?? geen idee.


Wat is ons aangeraden om te doen aub?

Stelt de staat een onderzoek in en vervolging voor poging tot doodslag?? verzwarend: haar eigen dochter en bovendien 2 kinderen (4 en 7 jaar oud) en 5.5maand zwanger van ons derde.

Moeten wij zelf de zaak nemen en burgelijke partij stellen ofzoiets?

Ik wil vooral vermijden dat de moeder er zich kan uitpraten en zonder ons medeweten zonder straf ervanaf geraakt.


Dank bij voorbaat meesters,

mvg,
wegens bescherming van het onderzoek zonder namen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38619

#2 , 10 nov 2012 19:00

Is echtgenote gewond bij de feiten? Er is toen niet tegen de politie gezegd dat ze zwanger was...was dat niet te zien?
Wat staat er op doktersattest?
Is de daderes terug vrijgelaten? In de huidige wettelijke regeling kan dit perfect.
Heeft de politie de auto met beslag gelegd - RB ingetrokken ....
Hebt u het PV nr .... uw advocaat kan inzage vragen van het dossier.
Waren de kinderen erbij.
Heeft de politie Slachtofferzorg aangeboden? Neem daar eens contact mee op. Mogelijk beantwoorden deze toch sommige van uw vragen.
Registreer u zeker als slachtoffer ter griffie parket. Politie moet u daarvoor een attest aangifte hebben afgegeven.

Normaal kan parket ofwel seponeren ofwel dagvaarden.
Registreer u als slachtoffer dan kan u 'opsporings'onderzoeksdaden vragen aan de procureur.
U kan u ook burgerlijke partij stellen bij de onderzoeksrechter
of rechtstreeks zelf dagvaarden.

Let wel ik geef u hier gewoon de mogelijkheden ... in principe moet het PV voldoende zijn om in dit geval tot vervolging over te gaan.

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#3 , 10 nov 2012 20:47

Mijn echtgenote heeft gelukkig kunnen opzij springen en is juist geraakt tegen haar knie zijkant bumper. De moeder heeft haar spiegel goed beschadigd bij het roekeloze maneuver en is gierbandend weggereden.

Dokterattest is binnen bij de politie binnen gegeven (spoed opname). Er word van kneuzing gesproken linker knie.

Daderes is terug vrijgelaten na verhoor.
Wagen is niet in beslag genomen.
GELUKKIG waren de kinderen op de bus naar school juist.
Geen slachtofferzorg aangeboden, geen attest aangifte alsslachtoffer verkregen.

Gezien er huiszoeking is geweest en verschillende vuurwapens zijn gevonden zal waarschijnlijk al iets gestart zijn tegen haar. Maar of wij daar een deel van uitmaken...

Het belangrijkste dat ik hieruit opmaak is dus het volgende:
- Bij de politie persoonljik slachtofferhulp contacteren
- Attest opvragen bij politie en daarna registreren als slachtoffer ter griffie parket.
- Burgelijke partij stellen.

Is hier een bepaalde reageer tijd aan verbonden?
Wij kunnen deze aangegeven items pas nu dinsdag uitvoeren dus 5 dagen na de feiten.

mvg,

Reclame

Franciscus
Berichten: 38619

#4 , 10 nov 2012 23:30

Bel maandag Slazo voor afspraak.
Kan zijn dat attest u toegezonden wordt.
Attest is een verplicht document.

Burgerlijke partijstelling kan later registratie slachtoffer doet u best zo snel mogelijk dan kan u contact opnemen met de parketmagistraat die over het dossier gaat.

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#5 , 11 nov 2012 05:23

Meester,

Uit uw ervaring,
Kan dit aanzien worden als "poging tot doodslag" of zou men eerder naar "toebrengen slagen en verwondingen" gaan.

Levensbedreigingen zijn geuit en in PV gestoken de week voor dit voorval en wapens gevonden.


Ik dank u reeds ten zeerste voor uw hulp en zal uw hulp ook toepassen.

Meester,

Met vriendelijke groeten
Een koppel met kinderen

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#6 , 11 nov 2012 15:50

Beste meester,

brief verkregen van de politie (verklaring benadeelde persoon)
aard misdrijf beschreven : opzettelijke slagen en verwondingen aan een bloedverwant in recht opgaande lijn of in zijlijn tot de vierde graad andere dan de ouders.

bedreiging die we medegedeeld hebben via pv de week ervoor.
wapens gevonden bij de moeder.
Wagen gebruikt als wapen om schade/dood te veroorzaken.

Nemen ze het niet een beetje te licht met de aanklacht? Straks is ze er vanaf met een boeteke

bestaat mogelijkheid om deze aanklacht te laten verzwaren of is dit weggelegd voor de parket magistraat?

dank,

Ragnarok
Berichten: 54

#7 , 11 nov 2012 19:18

Maak jezelf aub geen illusies... ik heb het meegemaakt dat iemand opzettelijk op mij is ingereden en met mij op de motorkap een toertje is gaan rijden (hij was zelfs goed dronken). Dit is na bijna 3 jaar aan zittingen en rechtbanken ook weerhouden als Opzettelijke slagen en verwondingen.
Wie weet wil de rechtbank de betichting wel zwaarder maken omwille van uw ongeboren kind, maar ik zou er toch niet op hopen.

Pas op, dit is enkel mijn eigen mening/ervaring. Ik zou het anders ook zeker zien als poging tot doodslag omdat er een wapen gebruikt wordt maar bon... wie ben ik?

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#8 , 11 nov 2012 21:27

Het enige verschil is natuurlijk dat bij u de persoon in kwestie dronken was en voor een mindere mate toerekeningsvatbaar was wat natuurlijk de lichtere straf liet doorwegen....?

Hier is er een bedreiging geuit en ook uitgevoerd. Gelukkig zijn de vuurwapens niet gebruikt geweest, anders zat ik hier waarschijnlijk ook niet :s, en gelukkig dat men vrouw op tijd opzij kon springen en er maar een kneuzing aan overgehouden heeft.
Wat ik idd wel niet snap is dat ze nog steeds met de wagen rijd. Ik zou toch veronderstellen dat een rijbewijs na zulke feiten zou ingetrokken worden maja ... Daar zijn omwegjes rond tot de uitspraak valt omtrend vluchtmisdrijf natuurlijk.

Ik heb s zitten rondzoeken in allerhande documenten te vinden op het net en spreekt u mij tegen meester als ik het mis heb maar poging tot doodslag word nergens vermeld en bestaat dus ook niet denk ik.
Wel zijn er veel verzwarende omstandigheden omtrend de opzettelijke slagen en verwondingen. Straffen tot max 3jaar indien er geen letsels ed uit voort vloeien.

Ragnarok
Berichten: 54

#9 , 13 nov 2012 07:49

Het enige verschil is natuurlijk dat bij u de persoon in kwestie dronken was en voor een mindere mate toerekeningsvatbaar was wat natuurlijk de lichtere straf liet doorwegen....?

Hier is er een bedreiging geuit en ook uitgevoerd. Gelukkig zijn de vuurwapens niet gebruikt geweest, anders zat ik hier waarschijnlijk ook niet :s, en gelukkig dat men vrouw op tijd opzij kon springen en er maar een kneuzing aan overgehouden heeft.
Inderdaad, maar ik snap niet dat iemand dit zo'n "stunt" uithaalt in dronken toestand minder gestraft wordt, net omwille van het feit dat hij dronken is. Hij is, tijdens onze rit, 2 keer rakelings langs een geparkeerde wagen gereden, reed volgens mij meer dan de toegestane snelheid en heeft tot 3 maal toe een voorrang niet gerespecteerd...

Hij is trouwens ook veroordeeld voor onder andere bedreigingen met gebaren/zinnebeelden (motor in neutraal zetten en gas geven) en mondeling (net voor hij vertrok heeft hij mij zijn intentie meegedeeld)...

Franciscus
Berichten: 38619

#10 , 13 nov 2012 12:10

Wat uiteindelijk de artikels zijn die in aanmerking genomen worden ....wordt door de rechter beslist.
Vermoedelijk zal er door parket nog een hele reeks van bijkomende onderzoeken gevraagd worden.
Uw vriendin kan zich als slachtoffer laten registeren en zo een onderhoud vragen bij parketmagistraat.
ook kan ze bijkomende onderzoeken vragen.
Heeft ze een doktersattest waaruit blijk dat ze arbeidsongeschikt is en is dat al aan politie overhandigd (kopie) origineel bijhouden?

konijntje1
Topic Starter
Berichten: 172

#11 , 13 nov 2012 13:53

Vandaag bij de politie geweest en slachtofferhulp doc laten opmaken.
Nu donderdag gaan we registratie van slachtoffer registreren bij griffie parket.
Dokterattest is bij de politie binnen gegeven. We hebben wel het origineel afgegeven en een kleuren kopij bijgehouden.
Gezien er geen permanente schade of ongeschiktheid uit voortvloeide buiten een blauwe plek en kneuzing zal met dit doc weinig gedaan worden enkel gebruikt als bewijs dat er effectief een aanrijding is geweest.
Zwangeschap 5.5maanden word met bewijs doc eveneens aan de politie gegeven nu donderdag gezien dit in geen enkele verklaring reeds opgenomen is. Dit word bijgevoegd dan bij de zaak.

Verder is het afwachten wat het parket voorziet en natuurlijk de tijdsduur van het onderzoek tot het proces start.
Geen idee hoe lang zoiets kan duren, we redden ons wel :)

Meester Franciscus,
Dank u voor uw toelichting.

Alsook bedanking voor Meester .... die mij privé een toelichting verzonden heeft.

Dank u,
Mvg,

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”