Slagen en verwondingen, ik ben schuldig

NielV
Topic Starter

Slagen en verwondingen, ik ben schuldig

#1 , 02 nov 2012 22:24

Toen ik 18 was, (ik ben nu bijna 21), last had van de hormonen, nog niet wist wat het echte leven was etc. reed ik af en toe zwart op de trein (ik betaal er nu nog voor af). Ik heb ooit proberen weglopen van een conducteur, maar toen ik uit de trein wou springen raakte ik hem en viel hij. Ik was hier echt van aangedaan en hielp hem recht. Om een lang verhaal kort te maken: de zaak komt deze week voor de rechtbank wegens opzettelijke slagen en verwondingen. We hebben beiden drie getuigen (was het wel mijn bedoeling te duwen/niet mijn bedoeling te duwen) en een inmiddels stevig aangespekt dossier. Natuurlijk wil ik wel mijn verantwoordelijkheid opnemen: ik heb die man pijn gedaan en ik heb daar onnoemelijk veel spijt van. Ik wil hier dan ook de gevolgen van dragen... Dit is de eerste keer dat ik voor het gerecht verschijn. Ik studeer, ik ben financieel afhankelijk van het OCMW (mijn moeder kan niet voor me zorgen), en ik wil volgend jaar informatica studeren. Wat kan ik realistisch verwachten als straf?
Laatst gewijzigd door NielV op 02 nov 2012 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NielV
Topic Starter

#2 , 02 nov 2012 22:28

Even ter aanvulling: mijn advocaat heeft verzachtende omstandigheden ingeroepen, zoals het feit dat ik vorig jaar enkele maanden ben opgenomen in een psychiatrische instelling vanwege een depressie. Ik voel me nu wel goed: geen deterministische levensvisie meer, eruit gekropen, alles ok..

Xastheron

#3 , 05 nov 2012 14:57

Bijkomende factor zal de gevolgen voor de conducteur zijn: medisch onderzoek vereist, tijdelijk letsel, blijvend letsel, tijdelijke werkonbekwaamheid etc etc.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2012 07:52

Bijkomende factor zal de gevolgen voor de conducteur zijn: medisch onderzoek vereist, tijdelijk letsel, blijvend letsel, tijdelijke werkonbekwaamheid etc etc.
Dit zal zowat de belangrijkte factor zijn, denk ik: hoe zwaar waren de verwondingen van de conducteur? Als deze bij het vallen zijn nek gebroken heeft en blijvend verlamd is, zal dit voor jou mogelijk grote gevolgen hebben. Heeft hij toen enkel zijn knie wat geschaafd, zullen de gevolgen voor jou zeer beperkt zijn en kan je uw weg op het goede pad verder zetten, vermoed ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”