burgemmeester

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

burgemmeester

#1 , 16 mar 2007 16:24

Totj wie moet je je wenden als je klachten hebt over het "beleid" van een burgemeester?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 16 mar 2007 19:42

je aansluiten (en stemmen) bij de opositie

Heye
Berichten: 468

#3 , 16 mar 2007 20:41

Hallo,

Klachten die betrekking hebben op het gemeentebestuur worden gericht naar de Provinciegouverneur van de provincie.
Provinciedecreet art 190 "Klachtenbehandeling van klachten van burgers dient voorzien te worden"
Hier vindt U de contactgegevens van de gouverneurs per provincie

http://www.info-zone.be/data-governors/ ... s-AZ-N.htm


De deputatie handeld de klacht verder af.

Een bericht aan RR
Wanneer gaat U eens starten met relevant advies te geven, aan de personen die dit vragen?95% van uw berichten gaan over levenslessen en conclusies van andere personen.Het zou dit forum een meerwaarde geven indien U gestaafd advies kon geven!

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 17 mar 2007 00:53

Beste Andy,

Mijn mening lijkt me nochtans net zo waardevol als die van U.
Als je de oppositie kan overtuigen ben je op slag met meer personen die het probleem van "het beleid" kan aankaarten

Afbeelding

RR

Heye
Berichten: 468

#5 , 17 mar 2007 01:57

Correct RR

Wist je dat het ten minste 6 jaar duurt, eer je kan worden verkozen(hangt ervan af wie je kent en wat je kunt)?
Een tweede punt waar ik uw aandacht zou willen op vestigen is dat je, wanneer je bij een partij hoort, en je komt op, moet je nog je postje krijgen om in de pap te brokken.Meestal krijgen nieuwkomers daarvoor de kans niet direct (of het hangt er vanaf wie je kent) niet meer wat je kan.

Ik wil maar zeggen, en dat is mijn persoonlijke mening, politiek is weggelegd voor wie zijn mond kan houden en af en toe eens kan weg kijken.Als je wil klachten formuleren als burger is het tof dat men U direct kan doorverwijzen naar waar en hoe je dat kan doen.Niet?

Natuurlijk kan je klachten formuleren, en ik vind het zelf zeer moedig dat burgers dat durven, maar men moet realist blijven. Haalt het werkelijk iets uit. Zwartkijkers zeggen van niet, optimisten zeggen van wel.

Maar ik vind het meer dan normaal dat wanneer iemand vraagt wat hij / zij kan doen om een klacht te formuleren, daar relevant op geantwoord wordt. O.K. ieder??n kan er eens naast zitten maar een antwoord zoals uw vorig antwoord, een sample van een filmpje, een krantenknipsel e.d. is niet wat die persoon wil weten of horen.We kijken allemaal naar TV en lezen de krant h?.

Ik geef U nog een voorbeeld, laatst heeft "COVE" hier op dit forum vier of vijf berichten zeer kort en zwartgallig beantwoord (ze zijn er al afgehaald ondertussen) Ik heb op een posting van hem juist hetzelfde gedaan :http://www.juridischforum.be/forum/view ... light=cove
zo'n mensen komen hier gewoon hun ongenoegen uitten op het systeem. Zeg nu zelf dat kan toch niet h? RR.Pas op er zijn antwoorden bij van U die echt relevant, en gegrond zijn, maar ik ben van mening dat huishoudpraatjes hier niet thuis horen.

Ieder zijn mening natuurlijk.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 17 mar 2007 14:41

Mijn persoonlijke ervaring is dat politiekers hard werkende mensen zijn die niet alleen bereid zijn te luisteren naar persoonlijke ervaringen.

Dit geld zowel voor de meerderheid als oppositie. Politiek dienst betoon is iets dat bestaat en er is niets mis mee. Blijkbaar heeft maugham al getracht te gaan praten met de burgemeester, maar bot gevangen.

Bestaan wantoestanden? Zeker weten! Of deze nu door vb. de Vlaamse ombudsman, de Provincie Gouverneur, een advocaat of door een politicus die er zijn schouders wil onderzetten kan rechtgezet worden is moeilijk van hieruit te zien.

Met betrekking tot beleid van het forum, zal ik verdergaan in
"het praatcaf?"

RR

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”