Assisenproces : kosten

Bumbalu
Topic Starter
Berichten: 1

Assisenproces : kosten

#1 , 10 mar 2007 10:37

Hallo,

Ik had graag geinformeerd als de opgelegde geldboete in een assienproces ook verhaald kan worden op de kinderen (zolang de dader in leven is en in principe nog een erfenis van zijn moeder verwacht, vader is reeds overleden)?Ik weet eenmaal hij zou komen te overlijden er er zijn nog schulden dat we dec erfenis kunnen weigeren.
Maar iemand wist me te vertellen dat het hier om een bevoorrechte schuldeiser gaat, nl de staat, en dat er dan misschien al wel de kinderen aangesproken kunnen worden.
Klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 10 mar 2007 19:23

De kinderen van de dader kunnen moeilijk daarvoor instaan.

vb. Uw grootmoeder die in Duitsland woont rijd ginder door het rood licht.
Uw grootmoeder wijgert te betalen. Ook al is de staat hier begunstige en heeft er baat bij dat er betaald wordt. dan nog zal de Staat niet aan Uw deur komen kloppen dat jij maar moet betalen omdat ze weigert. Natuurlijk maakt het niet uit in welk land ze woont.

Wel is er een soort fonds als de dader niet genoeg geld bezit dat dit fonds onder voorwaarden kan tussenkomen

RR

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”