probatievoorwaarden niet naleven?

sandervn
Topic Starter

probatievoorwaarden niet naleven?

#1 , 13 feb 2012 12:43

Ik werd veroordeeld voor verzet bij arrestatie en slagen en verwondingen aan twee agenten. De feiten dateren van december 2010. In beroep werd ik veroordeeld tot het volgende:

"Verleend aan beklaagde het voordeel van de opschorting van de uitspraak van veroordeling voor een periode van drie jaar vanaf heden, mids naleving van de volgende probatievoorwaarden:
1. stipt gevolg geven aan de oproepingen van de justitieassistent en de probatiecommissie, en actief meewerken aan de justitiële begeleiding.
2. onmiddellijk elke adreswijziging doorgeven aan de justitieassistent;
3. het volgen van een begeleiding, vorming of behandeling in verband met haar agressief gedrag ten aanzien van politiediensten, bij voorkeur het leerproject dader in zicht."

Deze uitspraak dateert van eind december 2011. Ik werd nog niet gecontacteerd door justitie noch dader in zicht. Ik ben al lang bezig met het plannen van een grote reis, waardoor ik een jaar in het buitenland zou zitten. Stel dat ik volgende maand vertrek, wat zijn dan de mogelijke gevolgen voor mij?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2012 18:27

Dan heb je problemen.
Ga eens langs de kwartierinspecteur en langs het justitiehuis in uw arrondissement.
Of doe al eens een belletje.

Gebruiker21

#3 , 16 feb 2012 09:09

Hoe denkt de topic starter zich aan punt 1 te kunnen houden als hij / zij op reis is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus

#4 , 16 feb 2012 12:00

Idd als je op reis vertrekt zonder toelating dan zal noch de politie noch de justitieassistente u vinden.
Resultaat u voldoet niet aan de voorwaarden en de opschorting wordt effectief.
Politie zal i in opdracht van parket (strafuitvoering) signaleren .... bij ergens een controle zeker in Europa heb je prijs.
PS tot wat ben je juist veroordeeld?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”