Huren van kinderattractie en gebrekkig product

JOSKE21
Topic Starter
Berichten: 2

Huren van kinderattractie en gebrekkig product

#1 , 01 feb 2007 04:12

Even mijn situatie schetsen.
7jaar terug huur ik een attractie als zelfstandige (ben dan pas 8maand zelfst) er wordt een overeenkomst voor 2 dagen afgesloten .Ik fax deze overeenkomst terug . Ik haal de atr. Op en betaal het totale bedrag huurpr+waarborg met getuige (persoon die mee was met mij) die ziet dat ik effectief betaal ...ik krijg geen bewijs mee ,hij zou de factuur meegeven bij terugbezorging. Ik kom thuis en test het maar de verhuurder is vergeten een stuk mee te leveren om de goede werking te verantwoorden. Ik bel hem en leg hem dit uit , antwoord:dat moet gaan telefoon uit. Ik probeer nog eens maar niets .Ik bel terug en het is de zoon die mij weet te zeggen, ja da kan gemoet er maar om komen morgen (45km) ik vraag dat ze er zelf met komen, zij hebben het niet meegeleverd maar ze kunnen niet weg dus ik moet zelf er om rijden wat gebeurd. Afgehaald ,ge?nstalleerd het werkt maar niet de volle 100 % je ziet dat het geen nieuw toestel is (om maar te zijgen van oud) de laatste dag komen ze mij plots melden dat er een defect is de kanten waar het product samen hangt is losgekomen waarop ik de veiligheid niet meer kan garanderen en de attractie stoop zet. Ik bel naar de verhuurder, de zoon neemt op maar kan niets doen terugbellen binnen 1 u .Ik doe dat nog niet thuis. Na de 3x krijg ik de baas aan de lijn en ik doe mijn verhaal, ik vraag of dat hij kan komen om naar te kijken wat er defect is. Hij begint mij te verwijten en laatste wat m zegt het is voor mij ook zondag ,telefoon Fin. Ik probeer terug maar hij heeft de telefoon van de hoorn gelegd. Gelukkig belde ik let het gsm (bewijs van gesprekken )ik probeer te faxen maar dat lukt ook niet hoorn van de (bezet) hoorn van de haak. De volgende morgen bel ik terug dat hij moet komen kijken naar zijn attractie, smijt telefoon toe en stuurt mij een fax bij gebrekenstelling dat ik het niet terugbezorg .Ik met vrouw en kind dat schandaal gaan terug brengen. Bij aankomst vroeg ik om naar te kijken maar hij wilde niet en legde bepaalde delen weg .Ik protesteerde en wilde mijn waarborg en mijn factuur ?Na een tijdje heen en weer geroep sprong die op zijn Clark ,reed bijna mijn vrouw en dochter v 1j omver ,stak zijn vorken tegen mijn aanhangwagen en duwde hem vooruit (met schade aan de aawagen. Mijn vrouw en kind in paniek, stapte ik in mijn auto en verdween. Ik belde mijn verzekeraar met de melding van schade maar omdat ze niet erg was liet ik voor de misserie vermijden het maar zo. De dag erop krijg ik een aangetekende brief die ik niet afhaal omdat ik de inhoud ken (zelfde als die fax)ik wilde dat hij me gerust liet, ik had al misserie genoeg had de afgelopen dagen. Op het einde van de maand krijg ik een brief v deurwaarder met de factuur (bedrag van huur + herstellingen nog 100000 bfr(nog geen ?).Er stonden dingen op die zeker niet stuk waren en er stond op dat ik enkel de waarborg betaalde .Ik betaalde alles met getuige erbij maar toen wist ik waarom hij geen papier wilde meegeven. Ik een advocaat genomen enkel brieven had ?enfin .
Nu 7 jaar later ik ondertussen verhuist ong 6 maand na dit voorval en een nieuwe zaak begonnen.(ter info) .Krijg ik plots een aangetekende brief dat binnen 2 maand de zaak voorkomt. Ik heb bewijsstukken van mijn telefoongesprekken met hem zeker 6x gebeld. Getuigen van betaling en getuigen die gezien hebben (1 persoon heeft toen helpen wegzetten) dat het stuk was door de staat van het product . Ik op zolder gaan kijken of ik ergens nog bewijzen vond van die perooide. Toen ik mijn faxtoestel van toen waarvan de voeding stuk was terug aan de praat gekregen via een transfo van derden en een rapport uitgedrukt van verzonden faxen en daar vind ik een rapport van niet geleverde faxen een 3 tal naar zijn telefoon nr (idem fax).Is dit nog geldig ?En wat denken jullie ??.Ik heb toch ook rechten als plichten als huurder. Als hij mij geen factuur wilde geven ?..en nu maar afwachten tot het voorkomt in eerste aanleg?of hoe noemt da ? Ik heb getuigen bewijzen maar geen aangetekend bewijs:0(( .Was toen nog niet zo slim. Mijn advocaat heeft al mijn verdediging naar tegenpartij gestuurd. Ik ben 200% onschuldig maar ja de rechter moet het geloven eee .Hij probeert een nieuwer toestel op mijn kap te bekostigen.wat denken jullie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2007 10:26

Het eerste wat u moet doen is zorgen dat u de regels om u voor de rechtbank te verdedigen correct toepast.

Bijvoorbeeld: het gebeurt regelmatig dat partijen die geen advocaat hebben plots op de zitting verschijnen met stukken die niet vooraf aan (de advocaat van) de tegenpartij werden meegedeeld en met hun argumenten op papier (= conclusie) die evenmin aan (de advocaat van) de tegenpartij werd meegedeeld. Gevolg: de rechter moet die stukken en conclusie vaak uit de debatten weren.

Wat mij (voor u) verontrust is dat u een aangetekend schrijven ontvangen hebt i.v.m. de rechtsdag. Dit wijst op een gedwongen instaatstelling van de zaak. Treedt er nog wel steeds een advocaat voor u op?

Als u nu nog, na zeven jaar, bewijsmateriaal moet verzamelen is dit toch vrij laat. Waarom hebt u al uw bewijsmateriaal niet van in het begin aan uw advocaat gegeven?

Conclusie: neem zo spoedig mogelijk contact op met uw advocaat.

scorpioen

JOSKE21
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 feb 2007 11:01

alles wat ik had is van bij het begin afgeleverd aan mijn advokaat zoals bewijzen van telefoongesprekken en wie de getuigen zijn .ja ik heb ng een advokaat .ik dacht dat die zaak geklaseerd was omdat ik zolang niets meer hoorde.en bij het opruimen van mijn zolder (huisvuil ophaling) vind ik ng mijn faxtoestel v toen ,waarop een journaal staat dat ik gefaxt heb naar zijn nummer maar geen verbinding kon krijgen.Mijn verzekering komt ook niet tussen blijkbaar volgens hun is het een contractueele zaak.waarom moet een mens zich dan nog verzekeren.ik heb gehandeld ter goede trouw maar dit is nu het resultaat.Mijn advokaat heeft een tegenbericht naar tegenpartij gestuurt ,hij doet wat hij moet doen .maar ze vertellen mij vannalles ....en wat betekend dit een gedwongen instaatstelling ?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2007 12:06

...en wat betekent dit een gedwongen instaatstelling?
Dat uw advocaat geen conclusie heeft neergelegd of niet meewerkt aan het aanvragen van een rechtsdag waarop de zaak zal gepleit worden. Er werd (vermoedelijk) zonder de medewerking van uw advocaat een rechtsdag vastgesteld. Gewoonlijk heeft dit tot gevolg dat vanaf een bepaalde datum geen conclusie meer kan neergelegd worden en geen nieuwe stukken meer aan het dossier kunnen worden toegevoegd.

Het aangetekend schrijven dat u ontvangen hebt geeft hierover meer verduidelijking. Het verwijst in principe naar het artikel van het Gerechtelijk Wetboek waarvan toepassing gemaakt werd bij de vaststelling van de zaak.

Ontving u ooit kopie van de conclusie die uw advocaat heeft neergelegd?

sorpioen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”