Poging tot moord of doodslag of slagen en verwondingen??

Stolicka
Topic Starter
Berichten: 7

Poging tot moord of doodslag of slagen en verwondingen??

#1 , 31 jan 2007 17:46

Ik heb een vraag en ik zou heel graag jullie mening willen weten of zelfs jullie antwoord.

1. Als je het delict kwalificeerd "poging tot moord", waarop moet je vooral leten om deze kwalificatie ook te rechtvaardigen, ik bedoel wat zou de juiste argumentatie moeten zijn zodat deze kwalificatie past bij de geplegde misdrijf?

2. iddem, maar dan i.v.m. doodslag?
3. iddem maar dan i.v.m. slagen en verwondingen?

een voorbeeld: de dader is een aanhanger van een extreem rechtse ideologie met een diep gewortelde haat tegen vreemdelingen. Op een dag beslist de dader om deze haat ook in zijn daden duidelijk te maken. De dader is die dag heel zorgvuldig met zijn plan bezig, hij gaat bijvoorbeeld nog naar de cafe even tot dat er nacht word, daarna gaat hij naar huis en kleed zich in speciale kledij die zijn ideologie simboliseert en een speciale mes. Daarna beslist de dader om op de jacht te gaan samen met de vrienden. Hij laat de mes aan zijn vrienden zien en vertelt wat hij van plan is. Per toeval komt hij een vreemdeling tegen die de dader als zijn vijand ziet die past in zijn plan. Hij valt die aan samen met zijn vrienden, geeft hem slagen en stampen, en daarna 4 messteken tot dat de vreemdeling niet meer beweegt. Dan beslist de dader om het slachtoffer voor dood achter te laten en te vluchten.

Wat zou de kwalificatie van delict zijn wat betreft de dader die de slchtoffer neerstakt met vier messteken?

Wat zou de kwalificatie van delict zijn wat betreft de vrienden die mee deden met slagen en stampen, behalve de mesteken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Stolicka
Topic Starter
Berichten: 7

#2 , 01 feb 2007 14:40

Is er dan echt niemand die en antwoord of gewoon mening op kan geven? :?

Stolicka
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 01 feb 2007 22:56

Kan mij ten minste iemand zeggen waarom dat men zijn mening niet wil delen? Dan kan ik het misschien ten minste begrijpen, maar nu begrijp ik het dus niet. :?

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”