moet je tegen uw advocaat alles zeggen

bolleke11
Topic Starter
Berichten: 15

moet je tegen uw advocaat alles zeggen

#1 , 31 jan 2007 12:00

IK heb een discussie met iemand over het wel of niet alles zeggen tegen uw advocaat. Ik denk maar ben niet zeker omdat ik zoiets zelf nog nooit heb moeten doen, dat je indein je een misdrijf hebt gepleegd en je moet voor de rechtbank verschijnen dat je dan toch best alles zegt tegen uw advocaat ik bedoel hiermee dat je juist moet zeggen wat je allemaal hebt gedaan, waar en hoe. Het is toch je advocaat die moet liegen op de rechtbank om jou in je gelijk te kunnen laten stellen?
Degene waar ik hierover een discussie heb die zegt dat je tegen je advocaat nooit mag zeggen wat je hebt gedaan en dat je ook tegen hem alles moet ontkennen ook al heb je bv dat misdrijf wel gepleegt, want hij zegt dat advocaten en rechters onder ??n hoedje durven spelen.
Nu was mijn vraag, moet je de waarheid spreken tegen uw advocaat of mag je dat niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 31 jan 2007 19:24

Vooreerst - als u verwacht dat advocaten liegen op de rechtbank vrees ik dat u bedrogen kunt uitkomen.

Taak advocaat is om met ALLE elementen van het dossier een zo adequaat mogelijke verdediging op te stellen. Indien een advocaat flagrant liegt, het ministerie kan dit aantonen dan heeft ie het zwaar vlaggen...

Over hoe meer elementen de advocaat beschikt, hoe gedetailleerder hij een verdediging kan opstellen, bovendien is de advocaat gebonden door het beroepsgeheim en is hij eergierig genoeg om te winnen want zo wint hij cli?nteel (niemand gaat naar een advocaat die veel zaken verliest)

Dit is niet Amerika - er wordt niet onderhandeld met ministerie/rechtbanken.

Natuurlijk is de advocaat in strafzaken niet vereist alle hem gekende gegevens te gebruiken. Maar als het ministerie kan aantonen dat u schuldig bent, en verteld uw advocaat dat u onschuldig bent - zal de advocaat op basis van die gegevens uw vrdediging hebben gevoerd - en verliezen.

Verteld u dat u schuldig bent kan hij bijzondere omstandigheden/stradvermindering/... pleiten.

In het eind blijft het uw keuze natuurlijk - vertrouw je uw advocaat of niet.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”