seponeren klacht

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#16 , 06 mar 2007 23:44

drugshandel, vrouwenhandel, mensenhandel, wapenhandel, diefstal van auto's .....

Mijn overtuiging is dat het bestaat en kan zoals gemeld erg zichtbaar zijn.

Ik geloof niet dat plegers van dit soort van geweld zoals hier beschreven bescherming genieten, integendeel.

Dat aan dergelijke klachten geen zichtbaar gehoor is gegeven vind ik vreemd, maar dit wil niet zeggen dat je geen brief kan richten naar de procureur generaal met Uw opmerkingen en de vraag waarom het allemaal zo lang moet duren.

Kopie zou ik bij politie binnendoen met de vraag naar notitienumer zodat je een referentie hebt in eventuele volgende schrijven

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
COVE

#17 , 07 mar 2007 16:46

HOEVEEL p;v NR'S u ook hebt Politie, proc, en Onkelikxs of de rest seponeren gelijk de pest

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#18 , 17 mar 2007 01:21

Ja, in sommige domeinen van misdrijven is dit heel erg en gaat de tollerantie wel erg ver

Toch is er recent een rechter veroordeeld in de UK

Afbeelding


http://www.openbaar-ministerie.be/doc/p ... _years.pdf

RR

Reclame

COVE

#19 , 18 mar 2007 21:45

prachtig gevonden!
Zou dit ook in Belgie gebeuren?(apenland, niks zien horen en ver- zwijgen,doofpot)
Of weet u iets dergelijks?

Heye
Berichten: 468

#20 , 18 mar 2007 22:15

In belgi?,

De beroemde SM-rechter, Koenraad Aurousseau, veroordeeld tot 1 jaar celstraf met uitstel en vijf jaar verbod tot het uitoefenen van een openbare functie. Is in '99 (dacht ik) aangeworven door Jean-marie Dedecker als parlementair medewerker.

Andere zaken met betrekking tot veroordeling van Belgische rechter is mij niet bekend. Maar toch gebeurt het.

Weet dat een rechter geen oppermacht is, maar even strafbaar ?n kwetsbaar als een doorsnee burger.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

COVE

#21 , 18 mar 2007 23:12

OP VERRAAD VAN ZIJN BETROUWBARE COLLEGAS
Ik bedoel voor rechtsmisbruik,; bedrog of met kunstgrepen te vonnisen
toch bedankt

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#22 , 19 mar 2007 03:36

In Antwerpen loopt een gerechtelijk onderzoek in
verband met de verdenking dat Réginald Duthoo uit het faillissement
van Résidence Durbuy enkele honderden miljoenen frauduleus heeft
afgeleid. Curator Guy Vanhoucke schat de afleiding op 300 miljoen
frank. Ex-medewerkers van Duthoo vermoeden dat het bedrag tot 900
miljoen frank oploopt. Iemand die Duthoo van erg nabij heeft gekend,
schat het eigen vermogen van Duthoo op 300 miljoen dollar (12,5
miljard frank
), verspreid over verschillende offshores.
Geloofwaardig? Uit documenten die Trends kon inkijken, blijkt ...

http://www.trends.be/articles/index.jsp ... 1&siteID=4

...Hij had via die vennootschappen bij de banken 1,2 miljard
frank geleend en stond daar persoonlijk borg voor. Het geconsolideerde passief bedraagt 2 miljard. De hoofdbankier was het Antwerps Beroepskrediet ( ABK ).

...Een belangenvermenging waarvoor hij achteraf op de vingers is getikt. Rechter-commissaris in het faillissement was Frederik Crassaerts , handelsrechter en topman van ABK. Ook die handelswijze roept vragen op.

Réginald Duthoo houdt er een merkwaardige levenswandel op na voor iemand die financieel aan de grond zit.
"Ik krijg hulp van mijn vrienden," verklaart Duthoo bij monde van zijn advocaat Christian
Lepage
.
... want in eerste aanleg had de man een werkstraf van 240 uren gekregen.
http://www.gva.be/Antwerpen/2000/artike ... E0AFBD5%7D


RR

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”