Beledigingen en eerroof

Syl
Topic Starter
Berichten: 3

Beledigingen en eerroof

#1 , 21 jan 2007 23:25

Kan men zomaar iemand op een zwarte lijst zetten owv meningsverschillen van persoonlijke aard?
Nav onderstaande ontvangen mail van een fokker, kunnen we hier iets tegen ondernemen in de zin van laster en eerroof? Ze hebben deze mail ook op m'n werk laten lezen en die mensen hebben hier niets mee te maken. Alles is ook compleet uit de context gehaald.

Mail :

(anoniem), je bent behoorlijk op je teentjes getrapt vanwege het feit dat je (puppy) niet meer krijgt, zelfs niet als je 1250,- op tafel gooit zelfs niet als je met 5000,- komt. (puppy) is voor jou onbetaalbaar. Je hebt (puppy) en (onze hond) nooit een kans gegeven, want ze deden niet wat jij wilde. Misschien is het gedrag van (onze hond) wel te wijten dat die hond zich doodongelukkig voelt. Die hond kan niets doen zonder jouw toestemming,{ trouwens (vriendin) ook niet} (onze hond) is een hond en geen robot met afstandbediening, laat hem a.u.b. een echte ierse wolfshond zijn met waardigheid en heb respect voor die hond dan krijg je veel meer terug. Met dictatorschap redt je het niet in deze wereld.

Dan het feit dat je constant over (andere hond) loopt te klagen en zijn baasjes, ze doen niets goed en nu is ook (bepaalde fokker) en zijn de andere fokkers niets waard, behalve (andere fokker). Ook de ouders van (vriendin) heb je geen goed woord voor over. Je kleineert (vriendin) constant waar iedereen bijzit, je hebt duidelijk totaal geen respect voor haar. Zou het niet zo kunnen zijn dat als je met zoveel mensen problemen hebt je de oorzaak bij jezelf moet zoeken? Praat je soms ook zo over ons achter onze rug/ Ik ben het spuugzak die vuilbekkerij over mensen die ik graag mag.

Zo ik heb mijn hart gelucht, (anoniem) voor mij ons heb je afgedaan, voor (vriendin)staat de deur altijd open en als zij alleen zou wonen kon ze (puppy) zo krijgen, jij krijgt bij ons nooit geen ier meer en je staat op de zwarte fokkerslijst in Belgie. Ik hoop dat je zult inzien dat dictatorschap een erge eenzame positie is. Groetjes (fokker).

P.S. Ik stuur deze mail ook door naar de mensen waar het over gaat.


Ik ben de betreffende vriendin die hier belachelijk gemaakt wordt. En ik ben hier niet mee opgezet.
Mijn vriend en ik zijn al 10 jaar (gelukkig) samen en nu gaan ze onze relatie bij ieder lid van de honden-club afschilderen als gemaakt en onderdanig.
Eigenlijk moet je er mee lachen omdat ze zich met zoiets bezig houden, maar het is wel onze naam die ze bekladden.
Bovendien zetten ze ons op een zwarte lijst omdat we een puppy hebben teruggebracht (weliswaar na 2 dagen), maar het was dat of de volle pot van 1250 euro betalen terwijl het niet klikte tussen de 2 honden. We zijn op onze beslissing teruggekomen nog voor er sprake was van een verkoopscontract of betaling van de hond.
Blijkbaar zitten ze meer met het (verloren) geld in dat met de familiale toestand van hun honden.

Mocht deze toestand verder uit proporties groeien, hebben we dan juridisch gezien een poot om op te staan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 22 jan 2007 14:47

Beste Syl,

Ik denk dat de briefschrijver zich schuldig maakt aan HOOFDSTUK V AANRANDING VAN DE EER OF DE GOEDE NAAM VAN PERSONEN art. 444 (strafwetboek) De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot een jaar en met geldboete van zesentwintig frank tot tweehonderd frank, wanneer de tenlasteleggingen geschieden : (laatste paragraaf) Hetzij ten slotte door geschriften, die niet openbaar gemaakt, maar aan verscheidene personen toegestuurd of meegedeeld worden

Verder denk ik niet dat men een huisdier kan kopen met een niet goed geld terug garantie.Indien hij U de hond heeft meegegeven ZONDER betaling en verkoopscontract, kan dit bij escalatie (door de rechter) aanzien worden als "cadeau".
Ik zal dit eens verder bekijken
Groetjes
Heye Andy
Laatst gewijzigd door Heye op 18 aug 2007 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Syl
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 25 jan 2007 21:07

Alvast bedankt !

Nu horen we vandaag dat er blijkbaar nog een gelijkaardige mail de ronde doet. Het houdt precies niet op... :?
We gaan nu vragen aan de voorzitter van de club of hij ons deze mail wil forwarden zodat we weten wat er in staat.

Zo te zien weten die mensen van geen stoppen :evil:

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”