stalking door galerijbewoners

waldek2
Berichten: 114

Re: stalking door galerijbewoners

#16 , 01 sep 2011 21:10

Het onderwerp is vrij complex .. zoek op
"Stalking: false claims of victimisation" of op False Stalking Reports
= = = =
http://bjp.rcpsych.org/cgi/content/abstract/174/2/170" onclick="window.open(this.href);return false;
Stalking: false claims of victimisation
= = = =
http://cjb.sagepub.com/cgi/content/abstract/31/1/55" onclick="window.open(this.href);return false;
Characteristics of False Stalking Reports
the false reporting rate was judged to be 11.5%
= = = =
http://www.ncjrs.gov/App/Publications/a ... ?ID=203928" onclick="window.open(this.href);return false;
The majority (70 percent) of these false reports were made by delusional individuals.
= = = =
http://www.hawaii.edu/hivandaids/Charac ... eports.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

With regard to the duration of stalking, false reports of stalking
detailed significantly longer stalking episodes (M = 80.9 months,
SD = 110.8 months) than did genuine reports (M= 44.0 months, SD =
54.6 months), t(340) = 2.08, p < .05. False reports (n = 14, 35%) were
more likely to describe stalking periods lasting more than 5 years than
were genuine reports (n = 68, 22%), ?2(df=1, N= 344) = 3.50, p < .05.
As can be seen in Table 1, similar rates of unwanted telephone calls,
unwanted letters, following, watching, trespassing, and property
damage were reported for the two groups of victims. However, false
victims reported physical assaults, unwanted approach, and threats or
attacks against friends or family significantly less often than did genuine
victims.

Interessant zie Table 1 achteraan
valse klager :
gaat zelden aangeven dat een ander (third party) bedreigd werd of aangevallen is.
Beweringen : zoals Receiving telephone calls : daarvan is er een bewijs
= = = = =
http://www.wodc.nl/images/stalking_tcm44-84972.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
E. Blaauw , nederlands

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
waldek2
Berichten: 114

#17 , 01 sep 2011 21:33

Meestal zijn deze "psychisch getormenteerde" daders van deze vorm van stalking en pesterijen er op uit om zichzelf enige waarde toe te kennen door in de clinch te gaan. Via wangedrag zitten ze gewoon te vissen op tegenreacties. De eerste de beste die tegenwerk biedt is vanaf dan een tijdje de vijand en de zogezegde oorzaak van hun "lvens-problemen".

waldek2
Berichten: 114

#18 , 03 sep 2011 05:59

Ik wens an2011 veel steun toe.
Feiten +- 2010 : in Kalmthout is een bereidwillige politieagent in burger en ongemerkt 's morgens zeer vroeg komen postvatten in het rijhuis van een gepeste oudere vrouw.
Deze moest elke morgend meemaken dat ze werd wakker gemaakt door de "gehandicapte zoon" van de buurvrouw die hard op de gemeenschappelijke muur begon te kloppen. Daarbij was er ook veel geschreeuw met allerlei persoonlijk gerichte scheldwoorden.
De politieagent heeft vanaf de 1e dag dat hij er was zelf kunnen constateren wat de gepeste vrouw al lang beweerde : het was haar buurvrouw zelf die de feiten deed.
En wat was het gevolg : een jaar later zijn de procedures via vredegerecht "aan het opstarten" .. en intussen wonen ze nog steeds naast elkaar. Advocaten en vrederechters en adviezen en experten .. dat kost allemaal veel tijd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38701

#19 , 03 sep 2011 16:02

Heeft Kalmthout geen GAS regelgeving.
Daar eens met de korpschef Rudi Verbeeck gaan praten want strafrechtelijk zit er volgens mij ook wel wat in hoor.

waldek2
Berichten: 114

#20 , 04 sep 2011 10:20

In de Standaard van dit weekend staat te lezen dat de politie aan een inhaalbeweging bezig is wat betreft het aanpakken van stalkers.
Een bepaalde lokale politieeenheid is aan de top op dit vlak.
Vorige week werd een onverbetelijke stalker doodgeschoten, nadat die zonet de vriend van zijn gestalkte slachtoffer levensgevaarlijk verwond had ( neergeschoten).
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=LG3ET25U" onclick="window.open(this.href);return false;
'Een dag niet getreiterd, is een dag niet geleefd'
zaterdag 03 september 2011, 03u00

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#21 , 04 sep 2011 18:22

is er iemand die mij kan vertellen na het lezen van mjn verhaal met welke type stalker ik te maken heb?. Ik hoor namelijk het woord 'psychisch getormenteerde dader vallen....ik voel me onveilig dat klopt...en ben erg bang dat ze mijn kinderen wat aandoen door hun bedreigingen. Zit idd opgesloten in huis wat bang te zijn met de gordijnen dicht. Maar in hoeverre kan ik weten of het bangmakerij is of dat ze ons echt wat willen aandoen?!...vor mijn gevoel ben ik terecht bang voor ze aangezien ze dit al eerder bij iemand hebben gedaan...deze mevr hebben ze zelfs net niet aangereden met de auto..net op tijd op de rem!!

waldek2
Berichten: 114

#22 , 04 sep 2011 21:48

Vertel uw wijkagent dat U een gesprek wil met Uw politiecommissaris.
Maar zeg al dat U vooraf een e-mail aan hem wenst te zenden. Vraag het direct e-mail-adres.
Schrijf aan de politiecommisaris dat hij de Standaard moet lezen van zaterdag 3 september 2011 op pagina 20.
Vraag hem om contact op te nemen met Wim D'Haese, commisaris van de lokale politie van Leuven.
En vraag ook : na Uw contact met commisaris Wim D'Haese wil ik uitgenodigd worden voor een gesprek met U.
Uw wijkagent gaat waarschijnlijk al een tandje bijsteken .. of hij zal vragen om niet langer wijkagent te zijn.
Onze wijkagent heeft na onze perikelen definitief gekozen voor een vaste kantoorjob bij de politie van 8u tot 16u.
Hij wou geen wijkagent meer zijn. Hij stond machteloos tegenover de macht van het crapuul op straat.

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#23 , 28 sep 2011 18:47

even een update,

Morgen zou het gesprek zijn met de tegenparty op het politieburo waar ik 2 maanden op heb moeten wachten. Vandaag belde de wijkagent met de mededeling dat hij niet meer wilde bemiddelen omdat ik aangifte heb gedaan tegen de tegenparty zonder zijn toestemming ( het was de keuze van de wijkagent die mijn verhaal wegwuifde om geen aangifte te gaan doen...niet de mijne!!!!! Hij was hier gepikeerd over en zei tegen mij dat de aangifte op de plank zou blijven liggen bij de officier van justitie omdat mijn verhaal belachelijk zou zijn( kan hij als wijkagent nu al weten dat niks met mijn aangifte word gedaan????)Ik zou mijn gezonde verstand moeten gaan gebruiken!! hij vind dat ik me aanstel en dat ik niks heb aan bewijzen. ( hu ik heb getuigen en films) Is het niet zo dat een wijkagent geen mening mag uiten maar juist neutraal moet zijn en gewoon moet bemiddelen om dit op te lossen of om te kijken wie hier liegt en bedriegd?????Nu belt hij 1 dag van te voren de afspraak af en heeft de hoorn neergegooid omdat ik tegen hem in ging omdat ik het hier niet eens mee was... Moet ik nu ook nog een klacht gaan indienen naar de wijkagent.!! kost al zo veel energie om voor je recht op te komen namelijk rust!! Deze wijkagent is zo duidelijk als wat voor de tegenparty en wil niks voor mij doen. Ongelooflijk wat je ongewild kan overkomen en kapot wordt gemaakt. Ondertussen kan ik van de stres nog steeds niet aan het werk. Had zo uitgekeken naar dat gesprek morgen omdat dan meer duidelijkheid zou komen. De hoop op rust is weer helemaal wegenomen door meneer de wijkagent. De tegenparty mag gewoon zijn gang gaan.

Franciscus
Berichten: 38701

#24 , 29 sep 2011 19:48

Officier van justitie dus NEDERLAND.
Los van de algemene info maakt u een afspraak met de commissaris aldaar ZONDER de wijkagent in kennis te stellen.
U hebt uw klachtnummer/PV nummer of hoe het ook mag heten.
U kan altijd een beleefd briefje schrijven naar de 'officier van justitie' met de vraag of hij uw klacht goed heeft ontvangen.
Doe dat bv na uw gesprek met de commissaris.
Spijtig dat u niet direct hebt teruggebeld en de commissaris niet hebt gevraagd maar doe dat morgen dan maar.

mava105
Berichten: 22322
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 29 sep 2011 20:29

Aan het woordgebruik van poster te zien, zal ze eerder geholpen worden op http://rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, of heb ik het mis?
Had vorige maand al gezien dat het een probleem uit Nederland was.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”