stalking door galerijbewoners

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

stalking door galerijbewoners

#1 , 28 aug 2011 20:19

Geachte forumleden,



Ik woon met mijn 2 kinderen sinds 2 en half jaar op een flat . Mijn woning begeeft zich aan de 2 de deur van de liftenhal. Aan bijna het einde van de galerij woont een man en vrouw met een volwassen zoon. Mijn slaapkamer begeeft zich aan de galerijkant. Mevr heeft een baan in de zorg en kwam vaak snachts thuis. Haar man of zoon liet dan de hond los en mevr verwelkomde de hond luidruchtig onder mijn raam. Ik dacht dat ze dat misschien niet in de gaten had en vroeg haar na enige tijd of ze dat aub niet meer wilde doen op de galerij maar thuis omdat ik dan wakker werd en niet meer kon slapen. Vanaf dat moment werd het van kwaad tot erger. Op de hielen staan in lift ,snachts lawaai maken met voorbij lopen . snachts aanbellen , kloppen op de ramen (ook als ik op zonnebank lig, naar binnen gluren, schreeuwen naar binnen, zwaaien naar binnen, liftdeur hard open maken zodat hij terugketst tegen mij of kinderen, met ketting of sleutels langs reling snachts, voordeurmat verplaatsen, zich heel breed maken en intimideren mijn kinderen of mij tegen houtwerk of reling drukken op galerij, uitlachen, spijker in de autoband, bedreigen met de dood, bedreigen dat ik weg moet hier, mij aangevallen buiten op straat en dan aangifte naar mij gedaan en dus rollen omgedraaid( heb de rechtzaakl gewonnen), leugens over mij vertellen aan buren bv dat ik de rechtszaak verloren heb en een boete had gekregen, , mijn oudste zoon 13 jaar nalopen en bang maken en zeggen "en is je moeder al gestrest? ..dit gaat zo al 2 jaar.Nu heeft mijn advocaat hun een brief geschreven waar in stond dat ze onmiddelijk moesten ophouden met hun acties en dat ik anders en aangifte wegens belaging ga doen en een kort geding ga starten voor contactverbod ...wat betekend dat ze ook uit huis moeten. dezelfde avond heeft meneer en zoon mij opgewacht ...meneer had mij weggedreven (door dreigend op me af te komen) van mijn zoontje 8 jaar en ik kon niet meer langs . Hij blokkeerde mijn weg en zei dat ik netjes moest vragen of ik langs mocht. Dit heb ik 3 x moeten vragen voor hij me langs liet. een keer toen ik voorbij wou blokkeerde hij weer mijn weg.. hij zei...kijk jij maar uit met je rechtszaak. ik was op dat moment bang omdat ik mijn zoontje niet kon beschermen de zoon van meneer stond naast mijn zoontje en ik was bang dat hij mijn kind zou pakken...we stonden op de 10 de etage......ik heb dit alles op video ..de politie is die avond aan de deur geweest en ze maakte niet open...ook op andere oproepen zoals woningbouw heeft mevr geen gehoor aan gegeven.....van andere dingen zoals het vele voorbijlopen en binnen kijken...blijven staan en binnen kijken....binnen kijken en zwaaien ...binnenkijken en stampen tegen mijn woning....langslopen en stoel tegen mijn woning stampen....heb ik vast op video...ook heb ik notabene de huismeester als getuige dat mevr in haar aangifte destijds liegt... ook heb ik getuigen van familie op een verjaardag waar ze binnen kijkt en tegen mijn woning stampt....ook heb ik getuigen van afval lozen voor mijn woning en dat ze het liet liggen....ook heb ik getuigen van leugens die ze over mij verteld....gisteren een gesprek met wijkagent gehad en wat meen je.....hij wilde helemaal niks zien van filmpjes ...ook de getuigen wilde hij niks over horen!!....ik was dan wel vrijgesproken van de valse aangifte die ze naar mij hadden gedaan maar dat betekende nog niet dat ik onschuldig was volgens deze wijkagent!!...de mevr, meneer en zoon zeggen dat ik de belager ben!!....hun hebben geen bewijzen want die zijn er gewoon niet omdat ik niks doe!! en ik kan alles bewijzen en die wilde de wijkagent niet zien!!...ik moest me niet zo druk maken gewoon weer gaan werken en verhuizen!!..ook hebben deze mensen voor ze met mij aan de gang gingen een andere mevr heel erg bedreigd en gestalkt....bij haar hield het op toen het bij mij begon....ook toen heeft de wijkagentze deze mevr de kop ingedrukt.....het was allemaal niet zo erg!!!.deze mevr loopt nog altijd via brandtrap naar haar woning om angst deze mensen tegen te komen.....ik zit op moment thuis met kalmeringspillen ...ik heb trouwens geweldige buren die aan me vast wonen die me heel erg steunen en helpen...als ik hun niet had was ik allang geknakt...sta met 1 been op de paasafdeling....zou ik genoeg bewijs hebben om deze zaak te winnen? help.....ben ik nu gek of wat?????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 28 aug 2011 21:05

Ben u al eens verder gaan spreken dan met de wijkagent?

Zie PB.

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 28 aug 2011 21:22

hallo,
Fijn dat u reageerd. Ja ik heb al een aantal keren met de woningbouwvereniging gesproken. Er is vorige maand een afspraak gemaakt voor 29 sept 2011 op het politieburo..de tegenparty en ik moeten om de tafel.(Ik ga ze dan confronteren met de bewijzen die ik tegen hun heb.) Mijn advocaat vond dit ook te lang duren en heeft daarom die brief geschreven in de hoop dat ze nu wel zouden stoppen met hun acties, diezelfde dag en dat was afgelopen donderdag gebeurde dat in de liftenhal. de bedreiging en mij weghouden van mijn zoontje.
Ook heb ik met de politie gesproken al meerdere keren met verschillende agenten. De ene adviseerd me een dagboek bij te houden en bewijs te verzamelen en de ander zegt dat ik nog niks moet doen afwwachtend op het gesprek van 29 sept. Als meneer en mevr weer niet komen opdagen kan de wijkagent niks meer doen maar volgens mij doet hij nu al niks!! Ik heb sterk het gevoel dat ik door allerlei instanties tegengewerk word om te kunnen aantonen wat hier speelt. Mijn advocaat adviseerde mij vrijdag na het gebeuren van donderdag aangifte wegens belaging te gaan doen maar dit wilde de politie(nog) niet. Morgen moet ik dan weer mijn advocaat bellen. Ik weet niet wat ik nu het best kan doen

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 28 aug 2011 21:34

Dagboek bijhouden.

Heeft u een meldingsnummer gekregen toen u de laatste keer belde?

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 28 aug 2011 21:38

nee die heb ik nooit gekregen

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 28 aug 2011 22:06

Iedere keer dat u belt eisen dat ze op zijn minst een melding maken. dan krijgt u het nummer van de melding.

Als u op dit forum zoekt op stalking vindt u een hele reeks "handleidingen" om een zaak op te bouwen. Ook hoe wijkagenten te overtuigen hun taak ernstig te nemen.

mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 29 aug 2011 11:43

Aan het woordgebruik van poster te zien, zal ze eerder geholpen worden op http://rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, of heb ik het mis?

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#8 , 29 aug 2011 12:19

hallo mava,

dank je wel.Ik zal daar eens gaan kijken. Heb vanmorgen mijn advocaat gebeld en morgen moet ik aangifte wegens belaging gaan doen. Ben nu heel bang dat het gaat escaleren, maar ik heb geen andere keus. Ben bang dat ik niet genoeg bewijs heb.

Franciscus
Berichten: 38739

#9 , 29 aug 2011 13:33

Ook in Nederland een digitale recorder kopen en ELK gesprek opnemen..... is ook in Nederland rechtsgeldig.
Aanzetten als je de lift ingaat en afzetten als je thuis bent gewoon laten opstaan in een borstzakje of zo....

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#10 , 29 aug 2011 18:07

Ik heb een samsung gallaxy en ik heb opname met geluid en beeld...zelfs dan wordt er gezegd door politie....mevr ik kan niet zien wie dit zegt!!...uiteindelijk wanneer je mijn film met geluid en oortjes in laptop( groter beeld) bekijkt hoor en zie je deze familie met hun acties...door de woningbouw wordt bv gezegd tegen een getuigen die ziet dat mevr naar binnen schreeuwt en kijkt terwijl ik visite heb....heeft u ook gehoord wat mevr zei??!!..ik denk dan ...al had ze ,,,ik hou van holland,,,, geschreeuwd ...het feit dat ze naar binnen kijkt en gilt zegt toch genoeg!! in 1 film (alles is opgenomen vanuit mijn woning...in de keuken) blijft ze staan op galerij..kijkt me aan in de keuken en zegt ,,,,dit is leuk hë!!! ook dit heb ik op film en is op laptop met oortjes goed te horen en te zien..(hu ik vind dit HELEMAAL NIET LEUK),,vlak na dat ze haar man op de woningbouw had laten vertellen dat ze niks doet en ik fantaseer ( dus op mijn werk zeggen ze dat hun niks doen maar ik !! terwijl ik het op film heb!!) (neeh ik ben de gek).....al mijn films en getuigen maken volgens wijkagent niks uit!!...nee ik 1 meter 70 alleenstaand met 2 kinderen stalkt het gezin met 2 grote kerels en vrouw!! (volgens wijkagent sta ik nergens)en omdat tegenparty niks kan bewijzen dat ik hun belaag wil niks zeggen om het feit dat ik dat ook niet doe!!).....mijn excuus misschiens zit ik hier verkeerd en spuw mijn frustratie uit hier wat hier niet thuishoort....wat ik nog niet heb vermeld maar ook belangrijk is dat ik sinds sept 2010 voor de woningbouw werk dus niet alleen huurder maar ook is dit mijn werkgever(geweldige werkgever maar ook zie ik een niet zon beste verhuurder)...hmmmm...indirect heeft deze fam mij ook op mijn werk te pakken. (Heb me een aantal weken geleden ziek moeten melden)door alle ..puntje puntje........Mijn contract loopt per jan 2012 af en hoop (want die had ik) op een eventueel verlenging of vast contract kan ik nu wel vergeten..ik weet...erg complex allemaal. Maar ik zit er wel middenin. Het klopt gewoon niet hoe de instanties hier mee omgaan....ik zou graag willen weten of ik de juiste weg bewandel...juist omdat mijn verhuurder ook mijn werkgever is wil ik het liefst buiten hun omgaan en hun hier niet in betrekken..ik weet het gewoon niet

j.demoor
Berichten: 10360

#11 , 30 aug 2011 12:11

“Art.442bis .Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist...dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren,wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar...”(8 juni 1867 Strafwetboek=Sw.)

‘Artikel 442bis bestraft aldus degene die door niet-aflatende of steeds terugkerende gedragingen iemands persoonlijke levenssfeer ernstig aantast door hem op irritante wijze lastig te vallen, daar waar hij dit gevolg van zijn gedrag kende of had moeten kennen‘[Cass. (2e k.) AR P.09.1060.N, 24 november 2009 (J.P. / F.J.E.S., P.A.W.H.F. e.a.)].

Uit uw feitenrelaas volgt dat er belaging is door uw buren

“Art.442bis...Tegen het in dit artikel bedoelde misdrijf kan alleen vervolging worden ingesteld op een klacht van de persoon die beweert te worden belaagd”(Sw.)

“Art.64.De klachten die aan de procureur des Konings zijn gericht,kunnen door hem samen met zijn vordering aan de onderzoeksrechter worden doorgegeven...“(Sv.=Wetboek van Strafvordering).

U kan die KLACHT neerleggen bij de politie.

”Art.28’5(vgl.art.57).§1.Behoudens de wettelijke uitzonderingen is het opsporingsonderzoek geheim...§2...delen de procureur des Konings en elke politiedienst die een persoon ondervragen,deze persoon mee dat hij kosteloos een kopie van het proces-verbaal van zijn verhoor kan krijgen(vraag dan zulke kopie met P.V.nummer)......Art.47’2...4.Aan het einde van zijn verhoor geeft men de ondervraagde persoon het proces-verbaal van zijn verhoor te lezen(lees dan zorgvuldig en doe zonodig verbeteren)...”(17 november 1808 Wetboek van Strafvordering)

Krijgt u zulke kopie niet, richt uw klacht dan schriftelijk aan de procureur des Konings,met vermelding van de gedraging van de politie.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#12 , 01 sep 2011 17:58

Even een update,

ik heb de aangifte gedaan , mijn filmpjes zijn bekeken door politie en woningbouw, waarschijnlijk zijn filmpjes niet te gebruiken in rechtzaak ivm privacyrecht.maaaar politie en woningbouw weten nu wel dat IK NIET LIEG!!!!! Het enige filmpje wat legaal zou zijn dat in de lift hangt is er niet omdat camera kapot was!!!!! hier wordt ik helemaal gek van...vandaag eeen brief gekregen van advocaat van tegenparty.....ik zou tegenparty belagen!!!!! ( ik heb zelfs een video waar ze langloopt ze stopt bij mijn keukenraam en zegt "" leuk dit hé"" waarop ik mijn hoofd schud)..hierin staan allemaal dingen die ze niet kunnen aantonen simpelweg omdat ik niks doe en ook niet wat in deze brief vermeld word.....tenzij ze geknoeid hebben met fotos en schijnbaar heb ik ze ook telefonisch geteroriseerd.....moet er bijna om lachen...heb ze niet 1 keer gebeld!! maar ze willen graag met mij 29 sept om de tafel (niet wetende dat woningbouw en politie de films heeft gezien)...snap niet wat hier allemaal gebeurd met deze mensen en waar ik in beland ben...hoop dat het spreekwoord...al is de leugen nog zo snel..de waarheid achterhaald hem wel...en het rechtssysteem echt goed werkt.....mij gegund is.....deze mensen zijn tot alles in staat om mij en mijn kinderen kapot te maken. Blijf de angst houden dat niemand mij gelooft ondanks de films ( niet rechtsgeldig)en ietwat getuigen die ze in de brief van haar advocaat de kop in drukt.(Woningbouw en politie lijken overgigens nu wel te geloven dat ik niet de belager ben na het bekijken van de films en mijn getuigen) kan iemand me uitleggen hoe het zit met privacyrecht?...als je niet anders kunt aantonen dat iemand je belaagd mag je dan nog niet vanuit je eigen keuken het gebeuren filmen? bv steeds binnen gluren bij het langlopen 5 x per dag en daarbij zwaaien en lachen?????

waldek2
Berichten: 114

#13 , 01 sep 2011 18:54

Dit loopt natuurlijk uit de hand. 11% van de stalking en pest-klachten die mensen binnenbrengen komen niet van slachtoffers maar van stalkers tegen hun slachtoffers.
De politie-test bestaat er dan uit : de voorgeschiedenis van de mensen onderzoeken.
Waar hebben de mensen die U belagen vroeger gewoond ? Kan de politie daar iets vernemen ?
En waar hebt U vroeger gewoond ? Geef de politie gerust de toelating om op uw verzoek eens bij Uw vroegere buren navraag te laten doen.
In nederland en in UK ( Engeland) heeft de politie een vragentest klaar om "false claims of stalling" te detecteren.

Franciscus
Berichten: 38739

#14 , 01 sep 2011 19:54

Film is misschien niet bruikbaar maar in België is het GELUID van de film WEL bruikbaar

an2011
Topic Starter
Berichten: 9

#15 , 01 sep 2011 20:06

ja dat is het hem net.. je ziet op meerdere films het naar binnen kijken maar je hoort niks( dus heb ik geen keus als alleen film te maken omdat je het dan kan zien)...een enkele film is wat te horen....
Wat betreft de voorgeschiedenis zijn van zover ik weet is hetzelfde bij een andere buurvrouw gebeurd 4 jaar geleden tot het bij mij begon 2 jaar geleden. deze mevr wil niet getuigen omdat ze bang is.(van haar liggen ook meldingen van destijds bij woningbouw en politie maar niemand kijkt ernaar als ik daarover begin.... Verder gaan geruchten (dus weet ik niet zeker) dat ze eerder uit woning zijn gezet voor zelfde feiten..nogmaals zijn maar geruchten ...politie en woningbouw zegt daar niks over tegen mij als ik er naar vraag.
Wat is eigenlijk een politie test???? wat zijn dat voor een testen?? Bij mijn buren mogen ze gerust gaan informeren. Zullen ze alleen maar te horen krijgen . Van mij heeft niemand ooit last gehad. Kunnen ze toch ook zo nagaan...even in het systeem woningbouw kijken naar de klachten en overlast.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”