Diefstal scooter

freko
Topic Starter
Berichten: 3

Diefstal scooter

#1 , 02 jan 2007 15:58

Geachte,

Vier jaar terug werd mijn scooter gestolen. Al snel werd de dader gevat en vorige zomer kwam er een vonnis van de rechter. De dader moet mij een schadevergoeding betalen van 4000?. Maar ik heb nog steeds niets van die centen gezien.
Wat zijn mijn opties om zo snel mogelijk dit geld te ontvangen?

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 03 jan 2007 16:03

"Art.1393. Overhandiging van de uitgifte van het vonnis...aan de gerechtsdeurwaarder geldt als volmacht voor alle tenuitvoerleggingen."(Gerechtelijk Wetboek)

Vraag de griffie een UITGIFTE van het vonnis en overhandig die ter uitvoering aan een gerechtsdeurwaarder,NADAT u er zich van vergewist hebt dat de veroordeelde over beslagbare goederen of inkomsten beschikt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

freko
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 03 jan 2007 16:30

"Art.1393. Overhandiging van de uitgifte van het vonnis...aan de gerechtsdeurwaarder geldt als volmacht voor alle tenuitvoerleggingen."(Gerechtelijk Wetboek)

Vraag de griffie een UITGIFTE van het vonnis en overhandig die ter uitvoering aan een gerechtsdeurwaarder,NADAT u er zich van vergewist hebt dat de veroordeelde over beslagbare goederen of inkomsten beschikt.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be
Alvast bedankt voor je antwoord.

Uit heel goede bron heb ik vernomen dat de veroordeelde noch over beslagbare goederen noch over inkomsten beschikt.
Dus ik kan m.a.w. naar mijn geld fluiten? :cry:

Reclame

koen999
Berichten: 730

#4 , 03 jan 2007 16:48

als ik me niet vergis verjaart het vonnis pas na 30 jaar,
dus om de vijf jaar eens nagaan of er wat te halen valt

freko
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 03 jan 2007 18:40

En voor wie zijn de kosten van de deurwaarder?

koen999
Berichten: 730

#6 , 03 jan 2007 19:44

als de dief uiteindelijk geld heeft zal hij ook de deurwaarderskosten moeten betalen,
maar zolang dat niet zo is zal jij de deurwaarderskosten moeten voorschieten.
je informeert beste eens bij de deurwaarder hoe de toestand is, als je niet de enige schuldeiser bent zal die de deurwaarder je wel weten te vertellen of er iets te halen valt of niet.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”