getuige poging tot diefstal?

anoniem'pje
Topic Starter
Berichten: 3

getuige poging tot diefstal?

#1 , 01 jan 2007 13:46

Gisteren getuigen geweest van een poging tot diefstal.
Ale, zelfs geholpen :?

Die kerel zei dat hij een probleem had met zijn stuurslot.
Partner en nog een vriend probeerde of het stuurslot niet gewoon los klikte door aan het contact te draaien, maar dat ging niet.
Toen zag ik dat er aan de deur geforceerd was en zei dat iemand wss zijn wagen had proberen pikken.
Hij zei dat hij wel ging liften en morgen achter de wagen komen.
Het was aant plaatselijke jeugdhuis, iedereen kent daar ver iedereen, dus je gaat daar echt niemand zo verdenken.

Achteraf zei iemand dat dat een man is met een serieus gerechterlijk verleden, en toen ging mijn frank vallen.
Die kerel had handschoenen aan (ok tis winter) en een zonnebril (?!?)

Ik wou eigenlijk de politie verwittigen, maar besef dat die niets gaan kunnen doen.
Plus het feit dat wij de enige getuigen zijn, dat als hij doorheeft dat iemand hem aangegeven heeft (zelfs al is het anoniem), dat hij direct gaat weten dat wij dat zijn.
En met zijn verleden is het niet ondenkbaar dat hij dan achter ons gaat komen.

Dus nu hebben wij wat schrik.
Stel dat toch iemand ons daar gezien heeft, dat mijn partner en een vriend in de wagen hebben gezeten.
Stel dat ze dat onderzoeken is het vrij simpel om te bewijzen dat wij in die wagen hebben gezeten.
Stel dat ze ons dan zouden beschuldigen?

Vermist ik voor mijn werk een bewijs van goed gedrag en zeden nodig heb zou dat voor mij echt een ramp zijn.

Wie kan mij zeggen wat ik nu best doe?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert
Berichten: 146
Locatie: Limburg

#2 , 15 jan 2007 10:58

Heb iets analoogs meegemaakt.

Met gevolg dat de eigenares van een auto haar wagen, weliswaar beschadigd, heeft kunnen behouden. Ik heb dan ook vernomen dat de schade verzekerd was.

In de loop van diezelfde dag hebben de politiediensten mij getelefoneerd met de vraag om een aantal foto's te komen bekijken om de daders te kunnen vinden.
Ik heb geantwoord dat niet te doen omwille van mogelijke wraakacties achteraf. Gezien de beperkte schade, hebben ze mij in mijn gelijk bevestigd.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”