vervalste handtekening

jennifer
Topic Starter
Berichten: 1

vervalste handtekening

#1 , 30 nov 2006 13:59

hallo, mijn schoonvader heeft de handtekening van mijn vriend meermaals gebruikt om contracten af te sluiten met zijn huurpand en telefoondienst en dergelijke, nu zijn we erachter gekomen.
Mijn vraag is welke stappen we kunnen ondernemen hiervoor en wat zal de straf van de vervalser zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 30 nov 2006 14:06

Art. 196. (Zie NOTA 1 onder TITEL) Met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar) worden gestraft de andere personen die in authentieke en openbare geschriften valsheid plegen en alle personen die in handels- of bankgeschriften of in private geschriften valsheid plegen, <W>
Hetzij door valse handtekeningen,
Hetzij door namaking of vervalsing van geschriften of handtekeningen,
Hetzij door overeenkomsten, beschikkingen, verbintenissen of schuldbevrijdingen valselijk op te maken of achteraf in de akten in te voegen,
Hetzij door toevoeging of vervalsing van bedingen, verklaringen of feiten die deze akten ten doel hadden op te nemen of vast te stellen.

COVE

#3 , 07 mar 2007 16:59

onderzoek moet u voorschieten =15.OOO,_Euro! terugkrijgen ??????????

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”