Seponeren zaak

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

Seponeren zaak

#1 , 15 nov 2006 18:27

Reeds geruime tijd hebben wij serieuze problemen met briefwisseling welke niet toekomt.
Nu werd daarvoor ruime tijd geleden klacht ingedient bij de post zonder gevolg.
De volgende stap was de politie en telkenmale er opnieuw belangrijke briefwisseling ontbrak (en ik garandeer jullie dat je dit steeds op een onaangename en dure manier te weten komt) werd hiervoor klacht ingedient.
Tevens ben ik daarna een verklaring van benadeelde partij gaan afleggen bij de griffie.
Nu krijg ik een brief dat het dossier werd geseponeerd wegens onvoldoende bewijzen!
Er verdwijnt nog steeds briefwisseling (ondertussen zijn we verhuisd - weliswaar in dezelfde gemeente). Wat kan ik nu nog verder ondernemen want je ziet van hier dat deze absoluut kwalijke zaak niet van zichzelf gaat stoppen.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 15 nov 2006 18:38

Nu krijg ik een brief dat het dossier werd geseponeerd wegens onvoldoende bewijzen!
beste,
dat gewone post niet afgeleverd werd is idd achteraf te bewijzen
belangrijke post aangetekend met afgiftebewijs laten versturen zou ik zeggen

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#3 , 15 nov 2006 20:35

Ik had eigenlijk graag geweten welke stappen ik verder kan ondernemen op juridisch of politie-vlak. Ik vind het al te gemakkelijk om een dossier te seponeren wegens onvoldoende bewijs. Daarmee geraakt ons probleem niet opgelost nietwaar ? Wat is het toch leuk om volledig machteloos te staan en op geen enkele hulp te kunnen rekenen van de instanties welke voor zo'n zaken zijn aangesteld !
Is dit dan weer typisch Belgisch ?
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Reclame

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#4 , 20 nov 2006 12:58

Niemand ?

Ben ik correct te denken dat ik de post moet voor de rechter dagen wegens niet volbrengen van hun taak ?
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

koen999
Berichten: 730

#5 , 20 nov 2006 14:17

u kan dat doen maar de vraag is hoe u dat gaat bewijzen

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#6 , 20 nov 2006 14:29

Dat is inderdaad het grote probleem !
Naar mijn mening moeten ze bij de post (gedurende een bepaalde periode) een dagelijkse controle doen, tellen hoeveel poststukken er op onze naam binnenkomen en dan vergelijken met het geleverde.
Het enige wat ze tot nu toe hebben ondernomen bij de post is gekeken of er al dan niet post op ons adres wordt afgegeven. Dat is zo en dus is er geen vuiltje aan de lucht !
Het zijn alleen de belangrijke en persoonlijke stukken welke regelmatig niet toekomen, zoals taksen, facturen, gedetailleerde telefoonrekeningen, brieven ivm persoonlijke geldzaken......
Leuk is anders.
Ik wil dus graag weten op welke manier ik dit moet aanpakken.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

koen999
Berichten: 730

#7 , 20 nov 2006 14:33

Ik wil dus graag weten op welke manier ik dit moet aanpakken.
Hopen dat het beter wordt,

men kan nu eenmaal niet bij elke postbode een controleur zetten

En het blijven aangeven bij de politie, wie weet worden je klachten na een tijd toch au serieux genomen en komt er een onderzoek

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#8 , 20 nov 2006 14:41

Ik wil dus graag weten op welke manier ik dit moet aanpakken.
Hopen dat het beter wordt,

men kan nu eenmaal niet bij elke postbode een controleur zetten

En het blijven aangeven bij de politie, wie weet worden je klachten na een tijd toch au serieux genomen en komt er een onderzoek
Aan de postbode ligt het niet, we zijn ondertussen verhuisd, weliswaar in dezelfde gemeente maar een andere postbode. Deze werd trouwens op het vorige adres reeds eens vervangen (niet vanwege onze klachten).

Wanneer de zaak werd geseponeerd, is het dossier dan niet gesloten ? Kan je dan nog klacht indienen voor hetzelfde ?
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

koen999
Berichten: 730

#9 , 20 nov 2006 14:51

als het probleem blijft, kan je opnieuw klacht indienen.

Als u klacht met burgerlijke partijstelling indient bij de onderzoeksrechter kan uw klacht niet geseponeerd worden.

Dat kost U wel ongeveer 350 euro die U terugkrijgt of niet naargelang de uitkomst van het onderzoek

COVE

#10 , 07 mar 2007 16:57

BP, niet geseponeerd? toch terwijl u wacht op de uitnodiging, reeds gevonnist binnen ART 127;Sw;;;;;;;;;;;;= terug naar AF

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#11 , 07 mar 2007 17:10

Wij hebben ondertussen een raadsman gecontacteerd en deze wist te zeggen dat dit volkomen normaal is, dat seponeren.
En daar sta je dan als kleine man, eerst geld uit uw zakken halen vooraleer er iets zou kunnen gedaan worden. Ik geloof er niet meer in weet je.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#12 , 10 mar 2007 00:00

heeft de post geen ombudsdienst of klachtendienst?


Het is logisch dat een PDK de zaak seponeert als er geen bewijs is en die zal beslist niet veel doen om die zaak te onderzoeken vrees ik

Zelf de nodige contacten leggen met de post en belangrijke stukken best aangetekend opsturen


RR

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”