Pyschologisch onder druk om geld af te geven

Silence1983
Topic Starter
Berichten: 3

Pyschologisch onder druk om geld af te geven

#1 , 18 okt 2006 09:23

Eigenlijk is het verhaal een pak langer.

Maar mijn stiefvader heeft mij 1,5 jaar lang psychologisch onder druk gezet om mijn werkloosheidsuitkering af te geven. Het was dat of zonder iets op straat te vliegen. Ik ben ook jarenlang fysiek misbruikt geweest door mijn echte vader en hij had altijd het verhaaltje dat ik zo weinig mogelijk in mijn bezit moest hebben omdat mijn vader dat zou kunnen opeisen. Dom maar als je jaren systematisch gebrainwashed wordt... .

Soit enkele maanden gelezen zijn mijn ouders uit elkaar gegaan en heb ik min of meer mijn vrijheden verworven. Ik heb een leuke job gevonden en life goes on.

Echter nu begint die mijn moeder met allerhande zaken financiele zaken lastig te vallen. Zijn vader heeft mij zelf al telefonisch bedreigd op band dat al onze inboedel en mijn nieuw wagentje die ik heb gekocht zal aanslaan. We worden gepest, fietsen worden gestolen, anonieme brieven. Allemaal voor de seponatie bak.

Mijn moeder weet ik zelf niet meer hoelang ze het nog trekken voor ze onder die druk tenonder komt te staan. T'is ook mijn enige familie die ik nog heb. En ik moet zeggen dat steekt mij allemaal een beetje.

Ik wil alle wettelijke mogelijkheden uitputten maar iedereen zegt mij dat ik die mogelijkheid niet heb. Dat ik niets kan bewijzen en dat ik enkel voor sinterklaas heb gespeelt. Is het zo eenvoudig ? Zwakke mensen opzoeken, uitzijgen en dan zeggen dat het cadeau's zijn ?

Eigenlijk gaat het mij niet om het geld - moest ik het terugkrijgen zou het integraal schenken naar een goed doel - maar ik wil op een of andere manier toch boetedoening, mss gehoord worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 18 okt 2006 14:01

Moeilijk om dgl zaken te beantwoorden via dit medium.

Aanspreekptn:

- Justitiehuis (gratis rechtsbijstand): kan uw mogelijkheden opsommen.

Mss een tip: zoek eens op internet, wellicht bestaan er "zelfhulpgroepen" (zwaar woord, 'k weet het) met mensen die gelijkaardige zaken hebben meegemaakt en hun ervaringen kunnen delen - kunnen ook verhaalmogelijkheden aanreiken...

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 18 okt 2006 17:39

Mss een tip: zoek eens op internet, wellicht bestaan er "zelfhulpgroepen" (zwaar woord, 'k weet het)...
http://www.zelfhulp.be

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”