sluikstorten

applive01
Topic Starter
Berichten: 11

sluikstorten

#1 , 01 aug 2006 12:18

Een paar maand geleden werd ik op het politie bureau uitgenodigd voor een verhoor desbetreffende een sluikstort in mijn buurt. Daar ik niet wist waarover het effectief ging liet hij me een papier zien met mijn naam erop, dit gebruikte men dus als bewijs dat ik de dader was. Zelf had ik dit papier nog nooit zelf in handen gehad. Nu enkele maanden later krijg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder dat de zaak voor de rechtbank van eerste aanleg te Turnhout voorkomt begin oktober. Wat nu gedaan? Zijn er nog mogelijkheden tot minnelijke schikking?(dit zou me miscchien minder kosten dan een advocaat, ookal ben ik onschuldig)? of zijn er andere mogelijkheden zoals zelf pleiten of ben je dan zoiezo kansloos? Ik weet niet goed wat de volgende stap zou moeten zijn.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 aug 2006 12:50

Op verzoek van wie werd je gedagvaard?
Waarvoor wordt je gedagvaard?
Is het een burgerlijke of strafrechtelijke zaak?

scorpioen

applive01
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 01 aug 2006 12:52

Rechtbank van Eerste Aanleg te Turnhout (corrrectionele zaken)
Ik veronderstel door het gemeentebestuur.
Wegens sluikstorten

Het vervelende is dat ik niet thuis was toen de deurwaarder hier kwam en dus moest ik de dagvaarding afhalen op het politiekantoor. Waar men deze dus kwijt geraakt is. Dus de enige gegevens die ik vooralsnog heb zijn diegene die ik via e-mail van de deurwaarder ontvangen heb. De reden, plaats en het exploot nummer

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 aug 2006 14:01

Blijkbaar dus een strafzaak.
Een minnelijke schikking is niet mogelijk. De zaak zal voorkomen.
U bent niet verplicht een advocaat te nemen, maar het is toch aan te raden.
U mag uzelf verdedigen, maar kan u het ook?

scorpioen

applive01
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 01 aug 2006 14:13

ik vrees daar wat voor. heb geen ervaring met het protocol bij zo een zaak, noch met de temen die daar gebruikt worden. Wat zijn de mogelijke straffen bij een veroordeling? Zijn er mogelijkheden om een advocaat te nemen die lager is in prijs?

bakkie
Berichten: 18

#6 , 01 aug 2006 14:15

Het vervelende is dat ik niet thuis was toen de deurwaarder hier kwam en dus moest ik de dagvaarding afhalen op het politiekantoor. Waar men deze dus kwijt geraakt is.
...kan het eigenlijk zomaar dat men op het politiekantoor een dagvaardiging kwijtspeeld?
...wordt dit niet ingeschreven in een soort van logboek?

applive01
Topic Starter
Berichten: 11

#7 , 01 aug 2006 14:20

Ik kreeg op het kantoor het antwoord dat het zou kunnen dat de wijkagent dit heeft en die zou zich ermee opnieuw aanbieden dan. Ondertussen een maand verder heb ik nog steeds niets ontvangen. het enige dat ik bezit in deze zaak is dus een afgestempeld en gehandtekend bewijs van politie dat ik mij heb aangeboden om de dagvaarding te komen ontvangen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”