Vrij onder voorwaarden

Anoniemka95
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vrij onder voorwaarden

#1 , 18 jan 2024 20:49

Hallo ,

Onlangs ben ik vals beschuldigd voor ontvoering en slagen verwondingen , ik zat 1 maand vast in de gevangenis (voorlopige hechtenis) waarbij ze bij de eerste raadkamer mij wouden onder elektronische toezicht zetten , de procureur is in beroep gegaan en moest ik 2 weken later naar een rechtbank waar ze met 3 rechters mijn zaak hebben beoordeeld , mij hebben ze enkelband gegeven en mijn man en schoonmoeder hebben ze 2 weken nog laten zitten in de gevangenis allemaal voor dezelfde reden , want mijn schoonzus is weggelopen en heeft ons allemaal vals beschuldigd dat we haar in kindertijd hebben geslagen en toen we haar tegenkwamen de dag van onze arrestatie wouden we gewoon praten maar zij had politie gebeld en gezegd dat we haar onder dwang hebben meegenomen . Uiteindelijk na een goeie week heeft de onderzoeksrechter zonder tussenkomst van de raadkamer die we normaal over een 2 tal weken hadden , ons allemaal onder voorwaarden laten gaan , dus me man en schoonmoeder uit de gevangenis en ik mocht mijn enkelband afdoen en niet meer in me huis "vast zitten".

De voorwaardes zijn dat we actief moeten zoeken naar werk , een contactverbod en we kregen een justitieassistente toegewezen.

Nu mijn vraag is wat gaat er verder gebeuren ? Kunnen ze ons terug naar de gevangenis sturen ? Hoelang kan een onderzoek duren ? Kunnen er nieuwe feiten toegevoegd worden bij de oude feiten ? Kunnen we een klacht ook indienen tegen me schoonzus voor deze beschuldigingen? Want ik ben op de dag van arrestatie ook me kindje kwijtgeraakt (miskraam) ?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 18 jan 2024 21:05

Vrij onder voorwaarden wil zeggen dat u in afwachting van verder onderzoek u niet meer opgesloten bent( geen gevaar van ontvluchting bvb).
U dient de voorwaarden wel strikt op te volgen.
U wordt daar via justitieassistent voor opgevolgd en vermoedelijk ook door de politie.
U zal ook zo in het ANG systeem van politie staan vermeld

Als u geen gevolg geeft aan de voorwaarden en duidelijk inbreuken pleegt is er een reële kans dat het terig naar gevangenis (arresthuis) zal gaan.

Als de zaak ten gronde wordt behandeld voor de correctionele kamer van de rechtbank eerste aanleg wordt daar door de rechters een vonnis over de feuten geveld. Kan gaan van vrijspraak tot een vorm van bestraffing en geldboete.

Drie rechters dan denk ik dat u voor de kamer van inbeschuldigingstelling (KI) bent gekomen (Gent -Antwerpen of BX) in het Hof van Beroep.

En nieuwe feiten kunnen door alle partijen worden toegevoegd na aangifte vb bij politie.

Anoniemka95
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jan 2024 00:48

Oke , dankuwel voor uw bericht !

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”