Bedreigd met de dood

Deni
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedreigd met de dood

#1 , 09 jan 2024 12:53

Sinds 6 a 7 maand wonen naast ons nieuwe sociale huurders.

Die wonen er met zoveel volk dat wij nog altijd niet weten wie daar nu juist woont ? 
Het weekend met Nieuwjaar hebben wij politie moeten bellen omdat hun vuurwerk tegen ons huis vloog , tegen den auto en in de voortuin. 

Als wij dan vroegen om er mee te stoppen , reageerde zij heel agressief met slagen en verwondingen tot doodsbedreigingen toe. 

Politie er bijgehaald en alles laten bevestigen , met camera beelden en geluidsfragmenten,  dat ze ons gaan kapot maken. 

De politie kon zelfs niet bevestigingen wie erop dat adres staat ingeschreven ???

Daar worden auto's verhandeld vanuit een sociale woning , ze zetten zelfs de auto's zonder nummerplaten bij de buren.

Mijn grootmoeder woont hier bij mij ze is 80jaar en durft ni meer buiten komen , omdat die zoon van naast ons ook tegen haar dreigt met van alles en nog wat. 

Wat kan hier aangedaan worden ?

Ik voel me niet meer veilig in mijn eigen woonst ?

Mvg Deni

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jan 2024 13:47

Het moet absoluut geen pretje zijn om tussen marginale te moeten leven.

En dan nu de eigenlijke boodschap.
Als er een conflict tussen huurders is, kan u de sociale huisvestingsmaatschappij contacteren. Het is hun taak om als verhuurder te bemiddelen in conflictsituaties tussen huurders. Als dit niet tot een oplossing leidt, kan de sociale huisvesting de storende huurder een procedure starten tot uithuiszetting. Als de verhuurder geen gehoor geeft om dit probleem op te lossen, kan u een klacht indienen bij de Toezichthouder, zie:https://www.vlaanderen.be/sociaal-woonb ... rganisatie

Verwijs de verhuurder ook naar de sociale huurwetgeving waarin bepaald wordt dat de huurder de woning op zodanige wijze moet bewonen dat geen overmatige hinder wordt veroorzaakt voor de buren en de naaste omgeving en dat de leefbaarheid niet in gedrang komt.
.

Deni
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2024 14:05

Wij zijn eigenaar van ons huis en al 25jaar geen problemen met de sociale huurders van naast ons.

Maar wat ze er nu hebben ingeplaatst gaat er echt over , nog nooit zoiets meegemaakt.

Ik heb al contact opgenomen met politie en de sociale huur maatschappij.

Ik ben nu in volle verwachting hun antwoord en anders zal ik andere stappen moeten ondernemen.

Bedankt al voor de info

Reclame

jef007
Berichten: 1684

#4 , 09 jan 2024 16:04

elke keer opnieuw klacht indienen bij Politie, zodat je op de duur een heel dik dossier hebt voor de Rechtbank.

LeenW
Berichten: 12843

#5 , 09 jan 2024 16:22

FOD Financiën kan ook ingelicht worden voor verkoop auto's.

jef007
Berichten: 1684

#6 , 09 jan 2024 16:37

zeker, even met BTW controleur gaan praten en/of met Opsporingsdiensten van Financien zodat ze een mooi fotodossier kunnen aanleggen van de auto's die te koop staan.

Franciscus
Berichten: 38607

#7 , 09 jan 2024 22:36

Bedreiging met de dood?
Wat is er juist gezegd of gedaan?
Niet alles waarvan u denkt dat het strafbaar is, is dat wettelijk ook . Het moet voldoen aan de wettelijke omschrijving.
Sowieso al eens naar politie gaan en aangifte doen door diegene tegenover wie de bedreigingen zijn geuit.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”