winkeldiefstal(15)

anoniem12345667
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

winkeldiefstal(15)

#1 , 16 dec 2023 21:13

Hallo, ik ben vandaag opgepakt geweest met mijn vriendin (16) voor winkeldiefstal in 4 verschillende winkels, Ik heb 32 euro aan goederen terugbetaald maar heb zelf andere items van andere winkels die niet terugbetaald zijn omdat ik toen niet in die winkels was. Er is geen schade aan de producten. Dit is mijn tweede keer (eerste keer was valse beschuldiging maar ik moest wel nog op verhoor enzo). Ik heb geen idee wat er zal gebeuren met mij, zou iemand mij kunnen vertellen wat er hoogswaarschijnlijk zal gebeuren?

basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#2 , 16 dec 2023 22:41

Beste

Doorgaans zal hier een taakstraf tegenover staan. Maar de jeugdrechter houdt rekening met alle elementen en voorgaande voorvallen. Maar diefstal in 4 verschillende winkels is natuurlijk niet een eenmalig feit.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 16 dec 2023 22:54

ne hoop billenklets van u ouders . . . (hoop ik)

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2523
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 dec 2023 08:02

Goe bezig en wat een opvoeding. Diefstal in 4 winkels ? 15 jaar en vriendin 16 jaar = toekomst.

lukasi
Berichten: 1147

#5 , 17 dec 2023 09:51

Even voor jezelf de balans maken, wil ik echt wel verder op dit pad van diefstal, criminaliteit en roof ?
Moment om je NU te herpakken ligt voor je.

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 18 dec 2023 23:14

Strafbare feiten gaan altijd een spoor nalaten in de politiecomputers en mogelijk ook in de Algemeen Nationale Gegevensbank.
Strafregistergegevens worden wel achtergehouden (enkel zichtbaar voor jeugddiensten parket en rechtbank).
Ik denk niet dat u en of uw vriendin naar een gesloten of zelfs niet naar een open jeugdinstelling zal gestuurd worden. Maar OCJ en comité jeugdzorg zullen u nu wel 'opvolgen' en begeleiden in opdracht van jeugdrechtbank.

Maar toch eens zeer goed nadenken over uw gedrag en de oorzaken ervan.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”