Smaad

Irmacoumans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Smaad

#1 , 08 dec 2023 13:45

Een aantal weken geleden wilde wij in het volgende dorp boodschappen gaan doen het was er erg druk en na een aantal rondjes gereden te hebben zagen we een plek toen we daar wilde gaan parkeren ging er ineens een man op die plek staan (tevoet) mijn man vroeg of hij opzij wilde gaan maar dat deed hij niet hij zij deze plek is voor mijn vrouw die rijd hier ook rond mijn man is toen vooruit gereden (we hebben hem absoluut niet geraakt) hij werd toen heel agressief en ging tegen onze auto schoppen uiteindelijk is hij wel weggeaan zijn vrouw was toen overigens nog steeds nergens te zien, we zijn toen onze boodschap gaan doen verder niets aan de hand maar tot mijn verbazing werd ik 2 weken later door mijn verzekering gebeld dat iemand via ons kenteken letsel schade had gemeld en hij had er ook nog bijgezegd dat we 2x opzettelijk tegen hem aangereden waren als dit al zo geweest zou zijn dan hadden we toch echt niet zo weggekomen dacht ik dan was de politie toch gebeld maar niets van dit alles, onze verzekering heeft dit nu tot 2x toe afgewezen maar nu heeft deze meneer de rechtsbijstand ook nog ingeschakeld dit kan toch niet dit is valse beschuldiging en smaad kan hier iets aan gedaan worden?

Sirkii
Berichten: 5418

#2 , 08 dec 2023 14:20

Hij die beweert moet bewijzen. Zonder pv of getuigen staat m nergens.
Hij die schrijft moet punten en komma s eens opzoeken op zijn klavier om t leesbaarder te maken.


Reclame

LeenW
Berichten: 12844

#4 , 08 dec 2023 14:34

Smaad kan enkel tegenover bepaalde ambtenaren.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 dec 2023 15:19

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 09 dec 2023 14:08

Als die man er stond mag u niet verder rijden ongeacht wat u ook moge denken.
Aanstalten maken om iemand aan te rijden ...poging opzettelijke slagen en verwondingen of poging doodslag en nee ik ben niet aan het lachen.

Als hij tegen uw wagen heeft geschopt had u direct aangifte moeten doen bij politie nu is dat vijgen na pasen.

Hoe kan die persoon via verzekering aan uw adresgegevens komen?? GDPR is bij mijn weten zonder een PV van toepassing.

Smaad kan niet is reeds door bovenstaande antwoorden duidelijk gemaakt.
Hoogstens laster en of eerroof .

Gaan vechten voor een parkeerplaats ...rechtbank zal lachen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 dec 2023 15:13

Ik sluit me aan bij collega #6. Als ik uw rubriek goed lees, bent u deze parkeerplaats ingereden ondanks het feit dat deze man er stond? Dat zou men ten minste intimidatie kunnen noemen. Misschien toch eens grondig nadenken voor u verdere stappen onderneemt.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Issued
Berichten: 1232

#8 , 10 dec 2023 00:46

Als die man er stond mag u niet verder rijden ongeacht wat u ook moge denken.
Aanstalten maken om iemand aan te rijden ...poging opzettelijke slagen en verwondingen of poging doodslag en nee ik ben niet aan het lachen.

Als hij tegen uw wagen heeft geschopt had u direct aangifte moeten doen bij politie nu is dat vijgen na pasen.

Hoe kan die persoon via verzekering aan uw adresgegevens komen?? GDPR is bij mijn weten zonder een PV van toepassing.

Smaad kan niet is reeds door bovenstaande antwoorden duidelijk gemaakt.
Hoogstens laster en of eerroof .

Gaan vechten voor een parkeerplaats ...rechtbank zal lachen.
Poging slagen en verwondingen is geen strafbare poging. Voor poging doodslag met er toch enige vorm van contact zijn wat TS zegt van niet.

Ik houd het hier bij strafbare bedreiging met gebaren waarbij men dreigt de wagen als wapen in te zetten.

De andere partij maakt zich schuldig aan kwaadwillige belemmering van het verkeer.

Franciscus
Berichten: 38607

#9 , 10 dec 2023 17:46

:oops: Kleine verbetering uiteraard poging is inderdaad niet strafbaar gezien niet voorzien in strafwetboek
Strafbare bedreiging zoals @issued heeft geschreven is wel mogelijk.
Als er contact is geweest is het wel wat anders .

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”