mogelijkheden afbetaling hoge vergoeding

peterstahl2
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

mogelijkheden afbetaling hoge vergoeding

#1 , 02 dec 2023 11:07

Hallo,
Na een lange strafrechtelijke procedure moet ik de tegenpartij een vergoeding van 60 000 Euro betalen.
Ik ben op pensioen en heb geen mogelijkheid om dit bedrag ineens te betalen.
Ik wil mij beschermen tegen het verlies van alles waar ik heb voor gewerkt gedurende 46 jaar. Ik heb een huisje en een paar duizend euro op de bank.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Graag Uw advies.

LeenW
Berichten: 12843

#2 , 02 dec 2023 11:25

Een afbetalingsplan moet realistisch zijn. Men gaat zeker de vraag stellen hoe een gepensioneerde nog aan 60.000 euro gaat geraken. Als daar geen antwoord op komt, vrees ik dat huis verkopen de enige optie gaat zijn.

peterstahl2
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2023 12:11

Dank U voor Uw advies LeenW.
Mijn huis verkopen? Dat is mij te drastisch, stel U even in mijn plaats. Er moeten toch nog mogelijkheden zijn tot afbetaling neem ik aan.

Reclame

Lanox
Berichten: 3525
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 dec 2023 12:25

Mijn huis verkopen? Dat is mij te drastisch, stel U even in mijn plaats. Er moeten toch nog mogelijkheden zijn tot afbetaling neem ik aan.
Ik kan me uw standpunt zeer goed voorstellen. Maar u moet begrijpen dat met de uitspraak van de rechter ook de onderhandelingsfaze voorbij is.

LeenW
Berichten: 12843

#5 , 02 dec 2023 12:25

Mij in uw plaats stellen heeft hier niet veel zin, het is de tegenpartij die met een gunstig vonnis zit. Die gaat bepalen wat er gebeurt, dus het is aan u om hem te overtuigen dat u de 60.000 binnen een aanvaardbare termijn gaat afbetalen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”